logologo

­čśŹ Post przerywany - 10 zasad! Na czym polega post przerywany

Planujesz wdrożyć w życie post przerywany? Poznaj 10 przykazań diety IF, których warto przestrzegać, żeby wytrwać w swoich postanowieniach!

Strefa Przemian przedstawia 10 przykaza┼ä postu przerywanego, kt├│re pozwol─ů Ci szybko osi─ůgn─ů─ç Tw├│j dietetyczny cel! 

10 zasad postu przerywanego, dzi─Öki kt├│rym osi─ůgniesz sw├│j cel 

Post przerywany to niezawodne narz─Ödzie w walce z nadwag─ů i oty┼éo┼Ťci─ů. I nie tylko! Przestrzegaj─ůc go na co dzie┼ä, poprawisz swoje og├│lne samopoczucie i szybciej uporasz si─Ö z chorobami metabolicznymi, takimi jak cukrzyca typu 2 czy insulinooporno┼Ť─ç. Niestety niekt├│rzy poddaj─ů si─Ö ju┼╝ po kilku dniach jego stosowania, co wynika najcz─Ö┼Ťciej z niedostatecznej wiedzy na jego temat. Jak powinna przebiega─ç dieta IF? Czy jest tak restrykcyjna, jak zwyk┼éo si─Ö uwa┼╝a─ç? Jakich b┼é─Öd├│w unika─ç na po┼Ťcie przerywanym? Zasady przedstawione w niniejszym artykule pomog─ů Ci skutecznie wdro┼╝y─ç go w ┼╝ycie i osi─ůgn─ů─ç Tw├│j dietetyczny cel!

Źródło: EnvatoElements/Autor: FabrikaPhoto

Post przerywany ÔÇô zasady, kt├│re ka┼╝dy powinien zna─ç

1. Nie zaczynaj z grubej rury

Je┼╝eli jeste┼Ť przyzwyczajony do spo┼╝ywania posi┼ék├│w co 2-3 godziny, a w mi─Ödzyczasie wpadaj─ů jeszcze drobne przek─ůski, nie powiniene┼Ť wprowadza─ç postu przerywanego z dnia na dzie┼ä. Mo┼╝e by─ç to dla Ciebie zbyt wymagaj─ůce i bardzo stresuj─ůce dla Twojego organizmu. Je┼Ťli chcesz wdro┼╝y─ç w ┼╝ycie diet─Ö IF, postaraj si─Ö to zrobi─ç krok po kroku, zaczynaj─ůc od stopniowego wyd┼éu┼╝ania okna postu. 

2. Nie trzymaj się okna postu na siłę

Twoje okienko ┼╝ywieniowe trwa od 10:00 do 17:00 i je┼Ťli po tym czasie dopadnie Ci─Ö g┼é├│d, nie pozwalasz sobie nawet na drobn─ů przek─ůsk─Ö? Wiedz, ┼╝e nie zawsze jest to dobre podej┼Ťcie. Burczenie w brzuchu, os┼éabienie czy b├│l g┼éowy to sygna┼é od organizmu, ┼╝e potrzebuje jedzenia. Skrajny g┼é├│d to dla niego du┼╝y stres, kt├│ry mo┼╝e sko┼äczy─ç si─Ö rozregulowaniem gospodarki hormonalnej, zw┼éaszcza u kobiet

3. Pami─Ötaj, ┼╝e godziny okna ┼╝ywieniowego nie musz─ů by─ç codziennie takie same

Wiele os├│b ma tendencj─Ö do wyznaczania okre┼Ťlonych godzin okna ┼╝ywieniowego i trzymania si─Ö ich ka┼╝dego dnia. Nie jest to absolutnie konieczne! Wbrew pozorom post przerywany mo┼╝e by─ç bardzo elastyczny ÔÇô jednego dnia mo┼╝esz zrobi─ç 20-godzinny post, innego natomiast 18- czy 15-godzinny. Wiele zale┼╝y od Twojego og├│lnego samopoczucia. Zazwyczaj si─Ögasz po pierwszy posi┼éek o 15:00, ale dzisiaj wyj─ůtkowo czujesz ogromny g┼é├│d? Nie czekaj i zjedz co┼Ť po┼╝ywnego! Sztywne trzymanie si─Ö zasad mo┼╝e jedynie sprawi─ç, ┼╝e szybko si─Ö zniech─Öcisz i wr├│cisz do dawnych nawyk├│w. 

Źródło: EnvatoElements/Autor: AboutImages

4. Godziny postu dostosuj do swojego trybu ┼╝ycia

Do tej pory nie pojawi┼éy si─Ö ┼╝adne badania potwierdzaj─ůce, ┼╝e jedzenie od 10:00 do 16:00 przynosi wi─Öcej korzy┼Ťci ni┼╝ od 12:00 do 18:00. Ka┼╝dy z nas zupe┼énie inaczej funkcjonuje, dlatego godziny postu i przyjmowania posi┼ék├│w najlepiej dostosowa─ç do w┼éasnego trybu ┼╝ycia. 

5. Zwracaj uwag─Ö na to, co jesz

Je┼Ťli chodzi o post przerywany, zasada dotycz─ůca jako┼Ťci posi┼ék├│w jest jedn─ů z tych najwa┼╝niejszych. Je┼╝eli b─Ödziesz spo┼╝ywa─ç same w─Öglowodany, trudno Ci b─Ödzie wytrwa─ç kilkana┼Ťcie godzin bez jedzenia. Dieta IF to tylko narz─Ödzie pomocnicze ÔÇô najwa┼╝niejsze jest to, co jesz, dlatego je┼Ťli nie widzisz efekt├│w na wadze, prawdopodobnie Tw├│j jad┼éospis wymaga wprowadzenia pewnych modyfikacji. 

6. Pami─Ötaj, ┼╝e nie ma jednej zasady co do produkt├│w przerywaj─ůcych post

Istnieje mn├│stwo r├│┼╝nych teorii na temat tego, co mo┼╝na spo┼╝ywa─ç w oknie postu. Aby mie─ç pewno┼Ť─ç, ┼╝e Tw├│j post nie zostanie przerwany, postaw jedynie na wod─Ö, czarn─ů kaw─Ö oraz herbat─Ö ÔÇô oczywi┼Ťcie bez cukru. Ci─Ö┼╝ko zgodzi─ç si─Ö z do┼Ť─ç powszechnym stwierdzeniem, ┼╝e przek─ůski do 50 kcal nie przerywaj─ů postu ÔÇô je┼Ťli zjesz gar┼Ť─ç owoc├│w, Twoja insulina mo┼╝e poszybowa─ç w g├│r─Ö. Nie nale┼╝y przesadza─ç r├│wnie┼╝ z dodawaniem t┼éuszczu do kawy ÔÇô gdy wypijesz kilka fili┼╝anek, dostarczysz swojemu organizmowi dodatkowe kalorie, kt├│re mog─ů utrudni─ç Ci proces odchudzania. 

7. Uwa┼╝aj na dodatki

Ten punkt mocno ┼é─ůczy si─Ö z poprzednim. Jak wiadomo, w oknie postu mo┼╝esz pozwoli─ç sobie na wod─Ö oraz kaw─Ö i herbat─Ö. Wiele os├│b jest ┼Ťwiadomych tego, ┼╝e powinny by─ç one pozbawione cukru, jednak pozwalaj─ů sobie na dodatek w postaci mleka czy ┼Ťmietanki. Jest to absolutnie niewskazane, poniewa┼╝ po spo┼╝yciu mleka i jego przetwor├│w dochodzi do szybkiego wyrzutu insuliny przez trzustk─Ö. 

Źródło: EnvatoElements/Autor: twenty20photos

8. Nie poddawaj si─Ö po tygodniu 

Nale┼╝ysz do grona os├│b, kt├│re licz─ů na ekspresowe efekty w ka┼╝dej dziedzinie swojego ┼╝ycia? Niestety w przypadku postu przerywanego nie osi─ůgniesz ich natychmiast. Oczywi┼Ťcie na diecie IF pierwsze r├│┼╝nice w sylwetce i samopoczuciu mo┼╝esz zauwa┼╝y─ç bardzo szybko, jednak na spektakularne rezultaty trzeba troch─Ö poczeka─ç. 

9. Ogranicz węglowodany i zwiększ podaż tłuszczów

Tw├│j jad┼éospis bazuje g┼é├│wnie na w─Öglowodanach? Zatem trudno Ci b─Ödzie wytrwa─ç na po┼Ťcie przerywanym. Zasada ta mocno ┼é─ůczy si─Ö z punktem pi─ůtym ÔÇô wa┼╝ne jest to, co jesz, dlatego warto zadba─ç o jako┼Ť─ç produkt├│w i odpowiedni rozk┼éad makrosk┼éadnik├│w. Najwi─Öksz─ů korzy┼Ť─ç przyniesie Ci zwi─Ökszenie poda┼╝y zdrowych t┼éuszcz├│w, kt├│re daj─ů d┼éugie uczucie syto┼Ťci. 

10. Nie uto┼╝samiaj postu przerywanego z diet─ů 

Cho─ç post przerywany cz─Östo nazywany jest diet─ů IF, nie ma on z szeroko poj─Öt─ů diet─ů nic wsp├│lnego. Jest to jedynie spos├│b od┼╝ywiania, kt├│ry polega na podziale doby na dwa okresy ÔÇô okno postu i przyjmowania pokarm├│w. Najlepiej traktowa─ç go jako narz─Ödzie pomocnicze, a nie model ┼╝ywieniowy sam w sobie. 

Post przerywany i jego najwa┼╝niejsze zasady okiem Strefy Przemian 

Post przerywany to skuteczne narz─Ödzie w walce z nadprogramowymi kilogramami. I nie tylko! Jest on r├│wnie┼╝ wskazany dla os├│b pragn─ůcych zadba─ç o swoje zdrowie i samopoczucie. W internecie trafi┼ée┼Ť na mn├│stwo sprzecznych informacji na temat diety IF? U nas znajdziesz wszystko to, czego szukasz! Jak powinien przebiega─ç post przerywany? Zasady oraz najcz─Östsze b┼é─Ödy przedstawiamy w poni┼╝szym materiale filmowym: 

https://www.youtube.com/watch?v=nE-bEC0Q64Y

Czy wiesz, ┼╝e odchudzanie wcale nie musi wi─ůza─ç si─Ö z ogromnymi wyrzeczeniami? W Strefie Przemian mo┼╝esz zapomnie─ç o skrupulatnym liczeniu kalorii i monotonnych jad┼éospisach. Wr─Öcz przeciwnie ÔÇô czekaj─ů tutaj na Ciebie rozmaite przepisy, nawet te uwzgl─Ödniaj─ůce s┼éodycze i fast foody! Wystarczy ┼Ťledzi─ç naszego bloga, kana┼é YouTube, konto na Instagramie oraz grup─Ö na Facebooku, aby znale┼║─ç si─Ö w ┼Ťwiecie pysznych, zdrowych i urozmaiconych posi┼ék├│w. Zach─Öcamy Ci─Ö r├│wnie┼╝ do zasubskrybowania naszego newslettera ÔÇô po podaniu swojego maila otrzymasz bezp┼éatne 7-dniowe menu z przysmakami keto i low carb. 

Je┼Ťli chcesz pog┼é─Öbi─ç swoj─ů wiedz─Ö na temat postu przerywanego, koniecznie zapoznaj si─Ö z naszym e-bookiem, kt├│ry przeprowadzi Ci─Ö przez ca┼éy proces krok po kroku. Zapraszamy Ci─Ö r├│wnie┼╝ na naszego bloga, na kt├│rym opublikowali┼Ťmy kilka ciekawych artyku┼é├│w o diecie IF. Masz pytania lub w─ůtpliwo┼Ťci odno┼Ťnie od┼╝ywiania i/lub treningu? A mo┼╝e brakuje Ci motywacji do dzia┼éania i potrzebujesz wsparcia? Wy┼Ťlij swoj─ů wiadomo┼Ť─ç za po┼Ťrednictwem formularza kontaktowego lub na adres e-mail kontakt@strefaprzemian.pl, a my wr├│cimy do Ciebie z odpowiedzi─ů najszybciej, jak to mo┼╝liwe! 

Zespół Strefa Przemian

 

Badania: 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5572489/ 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4224222/ 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6314618/ 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3945587/ 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6628875/ 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27695291/ 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31023390/ 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32060194/ 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28715993/ 

Następne artykuły

To te┼╝ Ci─Ö mo┼╝e zainteresowa─ç, sprawd┼║!

Powi─ůzane produkty

Tutaj znajduj─ů si─Ö produkty, kt├│re mog─ů pasowa─ç do rzeczy, kt├│r─ů w┼éa┼Ťnie ogl─ůdasz. Stw├│rz sw├│j zestaw!

Pomogli┼Ťmy ju┼╝ tysi─ůcom os├│b.
Do┼é─ůcz do Strefy Przemian i zacznij swoj─ů metamorfoz─Ö!!