logologo

😍 6 korzyści płynących z zastosowania postu przerywanego! 😍

Słyszałeś wiele dobrego na temat postu przerywanego, ale nadal zastanawiasz się, czy warto go wdrożyć? Zapoznaj się z 6 korzyściami płynącymi z wprowadzenia diety IF, a na pewno przekonasz się do tego modelu żywieniowego!

Post przerywany: ciesz się 6 korzyściami, które z niego płyną

Masz już dość internetowych diet, które nakazują spożywanie 5-6 posiłków w równych odstępach czasu? Chciałbyś zmienić coś w swoich dotychczasowych nawykach żywieniowych, ale nie wiesz co zrobić, żeby poczuć się lepiej? Post przerywany to odpowiedź na większość Twoich bolączek – nie dość, że w łatwy sposób pozwala czerpać radość z gubionych kilogramów, bez potrzeby nadmiernego cięcia kalorii, to również niesie za sobą szereg zbawiennych korzyści – nie tylko dla ciała, ale i dla umysłu!

post okresowy

Źródło: EnvatoElements / Autor: its_al_dente

 

Post przerywany: praktyczny model żywieniowy

Szybkie tempo życia, nawał obowiązków oraz brak czasu dla siebie często skutecznie rujnują nasze plany na utratę wagi oraz zdrowszy tryb życia. Zastanawiasz się, jak znaleźć dłuższą chwilę na przygotowanie 5 zróżnicowanych posiłków, w których nie wieje nudą i które przyniosą zdrowotne korzyści dla Twojego organizmu? Post przerywany to odpowiedź na Twoje problemy.

Dieta IF będzie idealnym rozwiązaniem dla osób, które lubią praktyczne podejście do życia. Jest to świetna opcja, aby zmniejszyć liczbę spożywanych posiłków w ciągu dnia i dostosować czas jedzenia do Twoich preferencji. Jak to możliwe i na czym polega ten model żywieniowy?

To bardzo proste. Post przerywany dzieli dobę na czas, kiedy spożywa się kalorie w postaci jedzenia oraz czas, gdy nie jemy. Ten pierwszy okres jest zazwyczaj o wiele krótszy, co ma miejsce na przykład podczas diety 16/8, w której okno postu trwa 16 godzin, a okno spożywania kalorii 8 godzin.

Wdrożenie takiego modelu żywieniowego to nie tylko praktyczne rozwiązanie problemu przygotowywania posiłków, ale również sposób na poprawę samopoczucia, dzięki wielu korzyściom, które post okresowy gwarantuje.

 

6 korzyści płynących z diety IF

 

1.     Post przerywany trzyma emocje w ryzach

Pomimo uciekania się do internetowych diet cud, bardzo często czujesz się wciąż głodny i po prostu nie możesz powstrzymać się przed spożywaniem niekontrolowanych ilości jedzenia? Czy taki wilczy apetyt napada Cię między 18:00 a 22:00, a wtedy nikt nie może zatrzymać Cię przed pochłonięciem połowy lodówki? Skąd my to znamy!

Takie kompulsywne napady głodu są bardzo często jak samonapędzająca się machina. Jednego dnia jesteś w stanie zjeść dodatkowy posiłek lub 2 tabliczki czekolady na raz, a drugiego czujesz wyrzuty sumienia, że pozwoliłeś sobie na takie złamanie żelaznej diety. Jesteś smutny i przygnębiony, ale czujesz, że pomoże Ci tylko coś słodkiego? Właśnie taki głód emocjonalny to gwóźdź do trumny w temacie Twojego zrzucania wagi.

Nie martw się, my mamy na to sposób. Post przerywany to idealne rozwiązanie, aby uspokoić rozchwiany układ nerwowy, który doprowadza Cię do huśtawki nastrojów, często kończącej się kompulsywnym jedzeniem. Po początkowej adaptacji – trwającej zazwyczaj 3-4 tygodnie – coraz mniej odczuwasz napady niekontrolowanego głodu, a ukojone nerwy i układ hormonalny raczej nie będą wymagały sięgania po nieprzemyślane przekąski. Oczywiście należy pamiętać o jakości posiłków, które są przyjmowane podczas okna żywieniowego. Muszą one być pełne mikroelementów oraz pełnowartościowych kalorii.

 

post przerywany ile się chudnie

Źródło: EnvatoElements / Autor: seventyfourimages

 

2.     Więcej czasu dla siebie

Masz już dosyć skomplikowanych jadłospisów, które podkreślają, że aby wytrzymać na docelowej diecie, należy trzymać się zróżnicowanych potraw, które nie znudzą Ci się po tygodniu? Może i to jest jakieś wyjście z sytuacji, ale z pewnością przygotowanie 5-6 różnorodnych posiłków na każdy dzień tygodnia to nie lada wyzwanie, pochłaniające cenny czas.

Dieta IF nie tylko obiecuje szybkie i trwałe efekty, ponieważ nie jest klasyczną dietą, a bardzo praktycznym modelem odżywiania, ale również gwarantuje dużą oszczędność czasu. Co więcej, w objętości zaledwie 2-3 posiłków możesz bardzo łatwo dostarczyć swojemu organizmowi niezbędnych makro i mikroskładników na poście okresowym.

Jeżeli chcesz skrócić czas przygotowywania posiłków do minimum, możesz przyrządzić nawet 1 danie, które potem podzielisz na 2 porcje. Takie podejście do gotowania to nie tylko oszczędność czasu podczas pichcenia, ale również podczas robienia zakupów. Pamiętaj tylko, aby Twoje posiłki w diecie IF oparte były na pełnowartościowych produktach, a nie na pustych kaloriach!

 

3.     Dieta IF kluczem do młodości

Zdziwiony tym stwierdzeniem? Ha, mamy jeszcze kilka asów w naszym rękawie, jeżeli chodzi o post przerywany. Dokładnie tak! Dieta IF to nie tylko wspaniały sposób na cieszenie się trwałymi efektami w obszarze Twojego zdrowia, ale również w temacie wyglądu zewnętrznego.

Reakcje chemiczne, które mają miejsce w organizmie podczas stosowania postu okresowego mają zbawienny wpływ na starzenie. A konkretnie, spowalniają je. Okno postu wspomaga regenerację skóry, dzięki czemu dłużej czujesz się i wyglądasz młodziej.

Wiele badań dowodzi, że post przerywany ma duży wpływ na spowolnienie procesów degradacji i przyspieszenie procesów naprawy Twojego materiału genetycznego. W rezultacie Twoja metryczka w dowodzie nigdy nie odda tego, na ile się czujesz oraz na ile wyglądasz.

 

dieta IF efekty

Źródło: EnvatoElements / Autor: Prostock-studio

 

4.     Znikająca tkanka tłuszczowa

Model żywieniowy oparty na poście przerywanym to bardzo skuteczny sposób schodzenia z wagi, bez potrzeby przechodzenia na restrykcyjne deficyty kaloryczne. Jeżeli zastanawiasz się, jak to możliwe, czytaj dalej!

Skuteczność diety IF polega na tym, że przyzwyczajasz ciało, aby czerpało energię z zapasów energetycznych, które zgromadzone są w Twojej tkance tłuszczowej. Proces ten ma miejsce podczas okna postu, w którym dozwolone jest tylko spożywanie wody oraz niesłodzonej herbaty i kawy (tak, zapomnij również o mleku!).

W przeciwieństwie do popularnych diet, Twoje ciało nie ma ciągłego dostępu do źródeł energii, które są mu podawane w postaci regularnych posiłków. Podczas postu okresowego ciało efektywnie pozbywa się niechcianych przez Ciebie oponek, zamieniając je na paliwo wykorzystywane na bieżące zapotrzebowanie energetyczne Twojego organizmu.

 

5.     Post przerywany: chwila wytchnienia dla układu trawiennego

Będąc na klasycznej diecie, cały czas zapewniasz swojemu układowi trawiennemu bodźce w postaci często spożywanych produktów spożywczych. A teraz pomyśl, ile razy dziennie czujesz się ociężały i borykasz się z uczuciem pełności oraz wzdętym brzuchem?

Okazuje się, że taki stan rzeczy może być bezpośrednio spowodowany tym, że Twój organizm tak naprawdę, nie ma kiedy odpocząć od jedzenia. Zamiast móc w spokoju uporać się ze wzdęciem, musi zajmować się trawieniem kolejnych porcji, które tylko zaogniają Twój problem. Weź pod uwagę, że ludzkie jelito ma aż, a może w tym przypadku tylko 7 metrów.

Okno postu, którym możesz cieszyć się podczas diety IF, to idealny czas, w którym Twój układ pokarmowy może złapać oddech od ciągłego zaangażowania w proces trawienia. Podczas głodówki żołądek, wątroba, trzustka i jelita mają dużo czasu na regenerację. Dlatego jeżeli borykasz się z problemami trawiennymi, może warto zastanowić się nad postem przerywanym?

 

6.     Oszczędność nie tylko czasu, ale i pieniędzy

Często wprowadzenie do swoich nawyków postu przerywanego to nie tylko więcej czasu na własne przyjemności i skrócenie tego poświęcanego na przygotowywanie dań. Dieta IF to także świetny sposób, aby wydać mniej pieniędzy na jedzenie.

Mając do dyspozycji 2-3 posiłki w ciągu dnia, zamiast 5-6, jesteś ograniczony objętością produktów, które chcesz spożyć. Dzięki temu puste kalorie muszą zostać zamienione na pokarmy, które są jak najbardziej bogate w mikroelementy, witaminy i składniki potrzebne do dobrego funkcjonowania organizmu.

Ponadto każdy posiłek w okresowym poście powinien być skomponowany w taki sposób, aby co najmniej 50% całego dania stanowiły warzywa, które wychodzą znacznie taniej objętościowo w porównaniu do wysoce przetworzonych produktów.

Post okresowy: jeszcze więcej korzyści ze Strefą Przemian

Jeżeli podoba Ci się nasz post dotyczący 6 korzyści płynących z diety IF, ale Twoja głowa nadal wypełniona jest setką pytań i wątpliwości, Strefa Przemian chętnie rozwieje wszystkie z nich. Dodatkowo możesz obejrzeć przygotowany przez nas materiał filmowy, który w prosty sposób przedstawia powyższe wskazówki:

https://youtu.be/v8B6yhxI6pg

Jeśli nadal czujesz niedosyt dotyczący postu okresowego i chciałbyś zobaczyć efekty po miesiącu od wdrożenia nowego modelu żywieniowego, możesz również zaopatrzyć się w nasz e-book „Post Przerywany!”, który jeszcze bardziej rozwija temat korzyści diety IF. Jesteś zainteresowany dietą 16/8, ale nie wiesz jak ułożyć swoje posiłki? Nic prostszego, zapisz się do naszego newslettera, a my wyślemy Ci przykładowe menu na pełne 7 dni – bez żadnych dodatkowych opłat. Zapraszamy również do kontaktu pod adresem: kontakt@strefaprzemian.pl.

Zespół Strefa Przemian

 

Badania:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4224222/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5572489/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6314618/

https://academic.oup.com/jn/article/141/1/148/4630595

Następne artykuły

To też Cię może zainteresować, sprawdź!

Powiązane produkty

Tutaj znajdują się produkty, które mogą pasować do rzeczy, którą właśnie oglądasz. Stwórz swój zestaw!

Pomogliśmy już tysiącom osób.
Dołącz do Strefy Przemian i zacznij swoją metamorfozę!!