logologo

­čśŹ­čÄü Meksyka┼äskie keto tacos bez mi─Ösa! Wege tacos! ­čî«

Uwielbiasz meksykańskie dania, ale nie jesz mięsa? Nie szkodzi! Musisz spróbować naszego wege keto tacos!

Kuchnia meksyka┼äska w du┼╝ej mierze opiera si─Ö na mi─Ösie wieprzowym i wo┼éowym. Szkoda, bo nie jesz mi─Ösa? Je┼Ťli tak, to z pewno┼Ťci─ů zainteresuj─ů Ci─Ö nasze wege keto tacos, kt├│re nie zawieraj─ů go ani grama!

Wege keto tacos od Strefy Przemian.

Kuchnia meksyka┼äska to ┼Ťwiat wielu smak├│w i aromat├│w. Jednak w przewa┼╝aj─ůcej cz─Ö┼Ťci opiera si─Ö na sk┼éadnikach pochodzenia zwierz─Öcego, w szczeg├│lno┼Ťci mi─Ösie. Jak mo┼╝na zaadaptowa─ç przepisy kuchni meksyka┼äskiej, aby wyeliminowa─ç z niej mi─Ösne produkty i jak jednocze┼Ťnie dostosowa─ç je do zalece┼ä keto diety? Specjalnie dla os├│b, kt├│re lubi─ů meksyka┼äskie smakowito┼Ťci, ale nie jedz─ů mi─Ösa, przygotowali┼Ťmy wege keto tacos. Ta wspania┼éa opcja keto obiadu bez mi─Ösa z pewno┼Ťci─ů przypadnie do gustu smakoszom meksyka┼äskich rarytas├│w i nie tylko!

 

Źródło: EnvatoElements / Autor: its_al_dente

 

Przepis na wege keto tacos

Składniki:

  • 1 opakowanie tofu,
  • 1 papryka czerwona,
  • pesto lub domowe guacamole z awokado,
  • sa┼éata lodowa,
  • 1/2 cebuli,
  • p┼éatki dro┼╝d┼╝owe nieaktywne,
  • przyprawa do tacos,
  • s├│l i pieprz do smaku.

Przygotowanie:

  1. Pokr├│j czerwon─ů papryk─Ö i cebul─Ö w drobn─ů kostk─Ö.
  2. Na oliwie z oliwek podsma┼╝ warzywa.
  3. Gdy warzywa si─Ö nieco podsma┼╝─ů, dodaj tofu.
  4. Ca┼éo┼Ť─ç dopraw sol─ů i pieprzem oraz przypraw─ů do tacos.
  5. Na talerzu przygotuj listki sa┼éaty lodowej, kt├│re pos┼éu┼╝─ů Ci za keto tortill─Ö.
  6. Posmaruj ka┼╝dy listek pesto lub wcze┼Ťniej przygotowanym domowym guacamole z awokado.
  7. Nałóż przygotowane na patelni warzywa oraz tofu na podkład z pesto lub domowego guacamole.
  8. Po na┼éo┼╝eniu farszu posyp ka┼╝de taco szczypt─ů p┼éatk├│w dro┼╝d┼╝owych nieaktywnych, aby nada─ç potrawie lekko serowy smak.
  9. Zawiń listki i rozkoszuj się smacznym wege keto tacos.

 

Informacje o składnikach:

Tofu

Tofu to bomba mikroelement├│w dla os├│b, kt├│re wyeliminowa┼éy mi─Öso i produkty zwierz─Öce ze swojej diety. Dzi─Öki szerokiej ofercie r├│┼╝nego rodzaju tofu na rynku, pocz─ůwszy od naturalnego po zio┼éowe i w─Ödzone, weganie i wegetarianie maj─ů z czego wybiera─ç.

Ten zbity twar├│g otrzymywany jest z mleka sojowego. Oferuje bogactwo bia┼éka oraz witamin z grupy B, kt├│re chroni─ů uk┼éad nerwowy i wspomagaj─ů prac─Ö m├│zgu. Inne witaminy, jakie mo┼╝esz znale┼║─ç w tym produkcie, to witamina C, K oraz A.  

Tofu b─Ödzie idealn─ů opcj─ů dla os├│b, kt├│re obawiaj─ů si─Ö niedoboru wapnia. Obecno┼Ť─ç fitoestrogen├│w b─Ödzie z pewno┼Ťci─ů zbawienna dla os├│b z menopauz─ů, natomiast m┼éode kobiety powinny spo┼╝ywa─ç tofu z umiarem, aby substancje te nie wp┼éywa┼éy bezpo┼Ťrednio na ich uk┼éad hormonalny.

Awokado

Awokado cechuje si─Ö dosy─ç neutralnym smakiem, dzi─Öki czemu mo┼╝na ┼éatwo dostosowa─ç je do w┼éasnych preferencji w prawie ka┼╝dym keto obiedzie bez mi─Ösa. Jego przewag─ů nad wieloma warzywami i owocami jest r├│wnie┼╝ to, ┼╝e posiada r├│┼╝norodne zastosowanie. B─Ödzie dobre nie tylko w daniach wytrawnych, ale r├│wnie┼╝ w deserach.

Owoce awokado oferuj─ů Ci ca┼ée spektrum sk┼éadnik├│w od┼╝ywczych. Zawarto┼Ť─ç t┼éuszczu w tej ro┼Ťlinie wynosi pomi─Ödzy 13% a 24%, ale czy jest si─Ö czego obawia─ç? Absolutnie nie, poniewa┼╝ awokado posiada doskona┼éy stosunek kwas├│w wielonienasyconych omega-3 i omega-6. 

Opr├│cz potasu i miedzi awokado obfituje w magnez i ┼╝elazo. Dodatkowo to prawdziwa bomba witaminowa. Ro┼Ťlina ta zapewnia nie tylko witamin─Ö A, C i E, ale r├│wnie┼╝ witaminy z grupy B, kt├│re wp┼éyn─ů na Twoj─ů koncentracj─Ö i poprawi─ů przewodnictwo impuls├│w w uk┼éadzie nerwowym. Regularne spo┼╝ywanie awokado to spos├│b na przeciwdzia┼éanie mia┼╝d┼╝ycy, podwy┼╝szonemu poziomowi cholesterolu we krwi, a nawet cukrzycy.

Czerwona papryka

Nie bez powodu do naszego keto obiadu bez mi─Ösa u┼╝yli┼Ťmy czerwonej papryki. Wysoka zawarto┼Ť─ç witaminy A, kt├│ra pozytywnie wp┼éywa na wzrok i sprzyja dobremu wygl─ůdowi paznokci i w┼éos├│w, oraz E, uwa┼╝anej za witamin─Ö m┼éodo┼Ťci i ┼Ťwietny antyoksydant, to cechy charakterystyczne tego warzywa. 

Je┼╝eli chodzi o witamin─Ö C, to czerwona papryka mo┼╝e poszczyci─ç si─Ö jej wy┼╝szym st─Ö┼╝eniem ni┼╝ niejeden cytrus. W ┼Ťredniej wielko┼Ťci warzywie mo┼╝na znale┼║─ç a┼╝ 288 mg tego sk┼éadnika. Co wa┼╝niejsze, proces obr├│bki nie niszczy tej witaminy, dlatego mo┼╝esz cieszy─ç si─Ö pe┼énym spektrum jej dzia┼éania.

W kontek┼Ťcie mikroelement├│w czerwona papryka cechuje si─Ö obecno┼Ťci─ů ┼╝elaza, fosforu, ale r├│wnie┼╝ cynku, sodu i potasu. Zawarto┼Ť─ç likopenu pozwala na dodatkow─ů obron─Ö przed wolnymi rodnikami, kt├│re s─ů jednymi z najwi─Ökszych wrog├│w m┼éodo┼Ťci przyspieszaj─ůcych procesy starzenia.

Cebula

Cebula to jeden z najpopularniejszych sk┼éadnik├│w w wielu potrawach i kuchniach ca┼éego ┼Ťwiata. U┼╝ywaj─ůc jej na co dzie┼ä, z pewno┼Ťci─ů nie przyk┼éadasz wagi do korzy┼Ťci, kt├│re niesie za sob─ů jej spo┼╝ywanie. Czy wiesz, co kryje si─Ö w cebuli? Czy wymienisz chocia┼╝ jedn─ů witamin─Ö, kt├│r─ů mo┼╝na w niej znale┼║─ç? Tak my┼Ťleli┼Ťmy!

Opr├│cz tego, ┼╝e posiada liczne substancje bakteriob├│jcze, cebula to ┼Ťwietne wspomaganie dla Twojego uk┼éadu immunologicznego. Fosfor, magnez, cynk, krzem oraz siarka to dopiero pocz─ůtek zbawiennych mikroelement├│w, jakie ma do zaoferowania.

Zmagasz si─Ö z przezi─Öbieniem? Najlepszy spos├│b na przykre dolegliwo┼Ťci to w┼éa┼Ťnie syrop na bazie cebuli. W przesz┼éo┼Ťci by┼éa r├│wnie┼╝ bardzo popularnym remedium na choroby reumatyczne. Cechuje j─ů tak┼╝e wysoka zawarto┼Ť─ç witaminy C. Szukasz sposobu na popraw─Ö swojego lipidogramu i podwy┼╝szenie poziomu dobrego cholesterolu we krwi? Wprowad┼║ wi─Öcej cebuli do swoich potraw, w tym wege keto tacos!

 

Źródło: EnvatoElements / Autor: sergign

 

Wi─Öcej opcji obiadowych od Strefy Przemian

Nie do┼Ť─ç, ┼╝e jeste┼Ť na diecie wega┼äskiej i nie jesz mi─Ösa, to jeszcze chcia┼éby┼Ť wdro┼╝y─ç diet─Ö ketogeniczn─ů do swoich nawyk├│w ┼╝ywieniowych? Jak po┼é─ůczy─ç te dwa modele od┼╝ywiania w jedn─ů ca┼éo┼Ť─ç i przygotowywa─ç smaczne i zdrowe dania? Mamy na to rozwi─ůzanie! Zainspiruj si─Ö naszym przepisem na wege keto tacos.

Nasz┼éa Ci─Ö ch─Ö─ç na co┼Ť s┼éodkiego? ┼Üwietnie! Sprawd┼║ nasz e-book o keto s┼éodyczach, a je┼╝eli wolisz szybkie przepisy, na naszej stronie czekaj─ů na Ciebie keto ciastka, keto ciasto lub keto tiramisu. Palce liza─ç!

Po filmik instrukta┼╝owy do naszego keto obiadu bez mi─Ösa zapraszamy pod poni┼╝szym linkiem. Ania poka┼╝e Ci, jak krok po kroku przygotowa─ç wszystkie sk┼éadniki i z┼éo┼╝y─ç je w ca┼éo┼Ť─ç:

https://www.youtube.com/watch?v=s3bsx1Un3iY&list=PL0ErzFHJHOuA81X-noKJt2CC_r8rBnnnf&index=8&ab_channel=AniaKolasinskaAniaKolasinska

Potrzebujesz pomocy w opracowaniu trening├│w? A mo┼╝e znudzi┼éa Ci si─Ö Twoja obecna rutyna? Napisz do nas na adres: kontakt@strefaprzemian.pl lub poprzez intuicyjny formularz kontaktowy na naszej stronie. Ch─Ötnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania. Je┼╝eli liczysz na indywidualne podej┼Ťcie, jeste┼Ť w dobrym miejscu!

Zespół Strefa Przemian

Badania:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23638933/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31989713/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27886135/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12410539/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31325613/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33350082/

Następne artykuły

To te┼╝ Ci─Ö mo┼╝e zainteresowa─ç, sprawd┼║!

Powi─ůzane produkty

Tutaj znajduj─ů si─Ö produkty, kt├│re mog─ů pasowa─ç do rzeczy, kt├│r─ů w┼éa┼Ťnie ogl─ůdasz. Stw├│rz sw├│j zestaw!

Pomogli┼Ťmy ju┼╝ tysi─ůcom os├│b.
Do┼é─ůcz do Strefy Przemian i zacznij swoj─ů metamorfoz─Ö!!