logologo

­čśŹ­čśŐ ┼Üniadanie dla cukrzyka ÔÇô wskaz├│wki!

Jak powinien wygl─ůda─ç pierwszy posi┼éek dnia w przypadku zaburze┼ä metabolicznych? Poznaj najlepsze i najgorsze opcje na ┼Ťniadanie dla cukrzyka!

Jak powinno wygl─ůda─ç ┼Ťniadanie cukrzyka lub osoby zmagaj─ůcej si─Ö z insulinooporno┼Ťci─ů? Strefa Przemian przedstawia 3 najlepsze i najgorsze opcje na pierwszy posi┼éek dnia!

┼Üniadanie dla cukrzyka ÔÇô 3 najlepsze i najgorsze opcje na pierwszy posi┼éek dnia

┼Ümia┼éo mo┼╝na rzec, ┼╝e zaburzenia metaboliczne to plaga naszych czas├│w. Wynikaj─ů one przede wszystkim z b┼é─Öd├│w ┼╝ywieniowych, kt├│re wp┼éywaj─ů na funkcjonowanie ca┼éego organizmu, zw┼éaszcza gospodarki cukrowej i insulinowej. Zmagasz si─Ö z cukrzyc─ů lub insulinooporno┼Ťci─ů i zaczynasz dzie┼ä od owsianki, bia┼éej bu┼éki lub s┼éodkiej przek─ůski? Koniecznie musisz z tym sko┼äczy─ç, ┼╝eby jeszcze bardziej sobie nie zaszkodzi─ç! Jak powinno wygl─ůda─ç zdrowe i po┼╝ywne ┼Ťniadanie dla cukrzyka? Strefa Przemian przedstawia 3 najgorsze i najlepsze ┼Ťniadania dla os├│b takich jak Ty ÔÇô i nie tylko!

Źródło: EnvatoElements/Autor: bondarillia

3 najgorsze ┼Ťniadania dla cukrzyka 

1. P┼éatki ┼Ťniadaniowe

P┼éatki ┼Ťniadaniowe to niezwykle popularny produkt zar├│wno w┼Ťr├│d dzieci, jak i doros┼éych. Mowa nie tylko o miodowych k├│┼ékach, cynamonowych kwadratach czy czekoladowych kulkach, ale r├│wnie┼╝ wszelkich fit musli, kt├│re reklamowane s─ů jako zdrowy i po┼╝ywny pokarm. Niestety ich reklamy nie maj─ů nic wsp├│lnego z rzeczywisto┼Ťci─ů ÔÇô takie p┼éatki, nierzadko spo┼╝ywane z mlekiem lub jogurtem, przyczyniaj─ů si─Ö do nag┼éego wyrzutu insuliny do krwi i daj─ů uczucie syto┼Ťci na kr├│tk─ů chwil─Ö. Nie daj si─Ö zwie┼Ť─ç informacjom o zawarto┼Ťci witamin i minera┼é├│w ÔÇô w rzeczywisto┼Ťci p┼éatki nie maj─ů ich wcale albo w bardzo niewielkich ilo┼Ťciach. Ich sk┼éad r├│wnie┼╝ pozostawia wiele do ┼╝yczenia ÔÇô d┼éuga lista chemicznych dodatk├│w i ulepszaczy smaku wr─Öcz przyprawia o md┼éo┼Ťci i zawr├│t g┼éowy.

2. Owsianka

Uwzgl─Ödnienie owsianki w zestawieniu najgorszych posi┼ék├│w na pocz─ůtek dnia budzi ogromne zdziwienie i poruszenie. Trudno si─Ö temu nie dziwi─ç ÔÇô w ko┼äcu polecana jest ona przez wielu dietetyk├│w, a na portalach czy forach odno┼Ťnie odchudzania uchodzi za prawdziw─ů kr├│low─ů ┼Ťniada┼ä. Mowa przede wszystkim o p┼éatkach owsianych serwowanych z mlekiem lub jogurtem, w towarzystwie suszonych owoc├│w, miodu, syrop├│w czy kawa┼ék├│w mlecznej czekolady. O ile same p┼éatki maj─ů pewne zalety, tak w po┼é─ůczeniu ze s┼éodkimi dodatkami tworz─ů prawdziw─ů cukrow─ů bomb─Ö. W takiej formie niewiele r├│┼╝ni─ů si─Ö od wcze┼Ťniej wspomnianych p┼éatk├│w ┼Ťniadaniowych, kt├│re zdecydowanie nie nale┼╝─ů do najlepszych ┼Ťniada┼ä i to nie tylko w przypadku cukrzyk├│w.

3. Bia┼ée pieczywo 

Na li┼Ťcie najgorszych ┼Ťniada┼ä dla cukrzyka i osoby zmagaj─ůcej si─Ö z insulinooporno┼Ťci─ů nie mo┼╝e zabrakn─ů─ç oczywi┼Ťcie bia┼éego pieczywa, zw┼éaszcza tego z dodatkiem d┼╝emu czy s┼éynnego czekoladowego kremu. Taki posi┼éek nie ma w sobie ┼╝adnych warto┼Ťci od┼╝ywczych, a do tego przyczynia si─Ö do waha┼ä cukru we krwi, co jest absolutnie niewskazane w przypadku zaburze┼ä metabolicznych. Dmuchana bia┼éa bu┼éka i chleb z pewno┼Ťci─ů nie dostarcz─ů Ci energii na kolejne godziny, a wr─Öcz przeciwnie ÔÇô sprawi─ů, ┼╝e szybko staniesz si─Ö senny i po prostu g┼éodny. 

Źródło: EnvatoElements/Autor: AntonioGravante

3 najlepsze ┼Ťniadania dla cukrzyka

1. Jajka

Trudno jest znale┼║─ç bardziej warto┼Ťciowy produkt na pierwszy posi┼éek dnia ni┼╝ jajka. Nie do┼Ť─ç, ┼╝e s─ů one niezwykle syc─ůce i bogate w substancje od┼╝ywcze, to jeszcze mo┼╝na serwowa─ç je pod rozmaitymi postaciami. Jajecznica, szakszuka, omlet, jajka sadzone, w koszulce, na mi─Ökko czy na twardo ÔÇô opcji jest tak wiele, ┼╝e ci─Ö┼╝ko si─Ö nimi znudzi─ç! Ich dodatkowym atutem jest ogromna uniwersalno┼Ť─ç ÔÇô jajka doskonale komponuj─ů si─Ö z r├│┼╝norodnymi sk┼éadnikami, w┼é─ůczaj─ůc w to warzywa, awokado, zio┼éa, przyprawy oraz dobrej jako┼Ťci w─Ödlin─Ö. Szczeg├│lnie cenne jest ich ┼╝├│┼étko, kt├│re zawiera zdrowe t┼éuszcze oraz mn├│stwo witamin i mikroelement├│w. 

2. Sa┼éatki 

Sa┼éatki, zw┼éaszcza te bia┼ékowo-t┼éuszczowe, to idealne rozwi─ůzanie na ┼Ťniadanie dla cukrzyka. S─ů one szczeg├│lnie polecane osobom, kt├│re nie lubi─ů spo┼╝ywa─ç pierwszego posi┼éku dnia na ciep┼éo. Mo┼╝na je dowolnie urozmaica─ç i w ┼éatwy spos├│b przemyci─ç do nich warzywa oraz ┼║r├│d┼éa pe┼énowarto┼Ťciowego bia┼éka, w tym mi─Öso, ryby oraz jajka. Warto dodawa─ç do nich r├│wnie┼╝ orzechy, pestki i nasiona oraz smaczne t┼éuszczowe dressingi.

3. Bia┼ékowo-t┼éuszczowe smoothies 

Bia┼ékowo-t┼éuszczowe smoothies to najlepsze ┼Ťniadanie dla zabieganych. Podobnie jak w przypadku jajek, mo┼╝na przyrz─ůdzi─ç je na r├│┼╝ne sposoby i nasyci─ç si─Ö nimi na co najmniej kilka godzin. Jakie sk┼éadniki sprawdz─ů si─Ö tutaj najlepiej? Lista jest naprawd─Ö d┼éuga! Jagody, truskawki, maliny, bor├│wki, awokado, napoje ro┼Ťlinne, orzechy, nasiona chia, szpinak, a nawet ┼╝├│┼étka jaj to tylko kilka z wielu opcji, jakie masz do dyspozycji. Niemal ka┼╝dego dnia mo┼╝esz wyczarowa─ç zupe┼énie inny koktajl, bez obaw, ┼╝e taka forma posi┼éku szybko Ci si─Ö znudzi. 

Najlepsze ┼Ťniadania dla cukrzyka i os├│b na diecie wed┼éug Strefy Przemian

Cukrzyca typu 2 czy insulinooporno┼Ť─ç to schorzenia, kt├│re dotykaj─ů coraz wi─Öcej os├│b. Wymagaj─ů one nag┼éej zmiany stylu ┼╝ycia, w┼é─ůczaj─ůc w to nawyki ┼╝ywieniowe. Szczeg├│lnie wa┼╝ny jest pierwszy posi┼éek dnia, bo to w┼éa┼Ťnie od niego zale┼╝y poziom naszej energii oraz og├│lne samopoczucie przez kolejne godziny. Jak powinno wygl─ůda─ç ┼Ťniadanie dla cukrzyka? Wiele przydatnych informacji na ten temat znajdziesz w poni┼╝szym materiale filmowym: 

https://www.youtube.com/watch?v=Awqi2w3wALc 

Komponowanie posi┼ék├│w, zar├│wno w przypadku odchudzania, jak i zaburze┼ä metabolicznych, stanowi ogromne wyzwanie. Mn├│stwo os├│b wpada w pu┼éapk─Ö monotonnych i restrykcyjnych diet, kt├│re szybko zniech─Öcaj─ů je do dalszych dzia┼éa┼ä, prowadz─ůc do os┼éabienia, spadk├│w nastroju, a nawet zaburze┼ä od┼╝ywiania. Ty r├│wnie┼╝ masz na swoim koncie takie do┼Ťwiadczenia? Wiedz, ┼╝e mo┼╝esz zg┼éosi─ç si─Ö do naszych specjalist├│w, kt├│rzy podadz─ů Ci pomocn─ů d┼éo┼ä i udziel─ů cennych wskaz├│wek. 

Strefa Przemian ÔÇô zw┼éaszcza blog, Instagram i kana┼é YouTube ÔÇô to prawdziwa skarbnica przepis├│w na najlepsze ┼Ťniadania. I nie tylko! U nas dowiesz si─Ö, jak przyrz─ůdzi─ç zdrowe s┼éodycze i fast foody, a tak┼╝e koktajle, sa┼éatki oraz niskow─Öglowodanow─ů owsiank─Ö. Wiele kulinarnych inspiracji czeka na Ciebie na Twoim prywatnym koncie w naszym serwisie oraz na naszej grupie na Facebooku. Co wi─Öcej, zapisuj─ůc si─Ö do naszego newslettera, otrzymasz 7-dniowy jad┼éospis z posi┼ékami keto i low carb. Masz pytania do naszych trener├│w i dietetyk├│w? Wy┼Ťlij swoj─ů wiadomo┼Ť─ç poprzez formularz kontaktowy lub na adres e-mail kontakt@strefaprzemian.pl. Zapraszamy!

Zespół Strefa Przemian

 

Badania: 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5986439/ 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25733459/ 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31756065/ 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29882884/ 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28504636/

Następne artykuły

To te┼╝ Ci─Ö mo┼╝e zainteresowa─ç, sprawd┼║!

Powi─ůzane produkty

Tutaj znajduj─ů si─Ö produkty, kt├│re mog─ů pasowa─ç do rzeczy, kt├│r─ů w┼éa┼Ťnie ogl─ůdasz. Stw├│rz sw├│j zestaw!

Pomogli┼Ťmy ju┼╝ tysi─ůcom os├│b.
Do┼é─ůcz do Strefy Przemian i zacznij swoj─ů metamorfoz─Ö!!