logologo

馃巵 Smaczny, zdrowy i urozmaicony jad艂ospis na po艣cie przerywanym. 馃槏 Satysfakcja gwarantowana!

Jakie produkty warto spo偶ywa膰 na po艣cie przerywanym? Czy liczenie kalorii ma sens? Jak unikn膮膰 napad贸w g艂odu, przyjmuj膮c 2 posi艂ki na dob臋? Sprawd藕, jak powinien wygl膮da膰 Tw贸j jad艂ospis na diecie IF i ciesz si臋 zdrowiem oraz doskona艂ym samopoczuciem!

Post przerywany 鈥 jakie posi艂ki warto spo偶ywa膰?

 

Post przerywany to model od偶ywiania, kt贸rego g艂贸wnym za艂o偶eniem jest podzia艂 doby na dwa okresy: taki, w kt贸rym po艣cimy oraz taki, w kt贸rym przyjmujemy pokarmy. Jego odmian jest tak wiele, 偶e mo偶emy swobodnie dopasowywa膰 okna 偶ywieniowe do w艂asnych preferencji. Cz臋sto okazuje si臋, 偶e to nie przestrzeganie zasad, a u艂o偶enie odpowiedniego menu stanowi nie lada wyzwanie dla os贸b stawiaj膮cych pierwsze kroki w diecie IF. Jakie produkty powinni艣my wybiera膰, aby osi膮gn膮膰 jak najwi臋cej korzy艣ci? Ile posi艂k贸w nale偶y spo偶ywa膰? Czego musimy unika膰 na po艣cie przerywanym? Jad艂ospis na intermittent fasting powinien by膰 jak najbardziej od偶ywczy, urozmaicony i odpowiadaj膮cy naszym upodobaniom kulinarnym. I wbrew pozorom wcale nie musi by膰 monotonny!
 

co je艣膰 na po艣cie przerywanym

殴r贸d艂o: EnvatoElements / Autor: Nikolaydonetsk

 

Dieta IF 鈥 czy intermittent fasting wymaga liczenia kalorii?

 

Absolutnie nie liczymy kalorii na intermittent fasting! Dieta IF mo偶e by膰 smaczna, zdrowa i przede wszystkim syc膮ca. Mo偶emy zapomnie膰 o liczeniu kalorii, wa偶eniu produkt贸w i odliczaniu czasu mi臋dzy posi艂kami. Pami臋tajmy, 偶e na po艣cie przerywanym kluczowa jest od偶ywczo艣膰 produkt贸w, a nie ich warto艣膰 energetyczna. Znaczny deficyt kaloryczny nie powinien mie膰 tutaj zastosowania, cho膰 przyjmujemy 2 lub 3 posi艂ki w ci膮gu doby. Oczywi艣cie istotnym elementem jest powolna adaptacja organizmu do zmian 鈥 je艣li do tej pory spo偶ywa艂e艣 5 posi艂k贸w dziennie, warto redukowa膰 ich liczb臋 stopniowo.

 

Zastanawiasz si臋, jak mo偶na przyjmowa膰 2 posi艂ki na dob臋 i nie odczuwa膰 g艂odu? Ot贸偶 wystarczy je艣膰 do momentu poczucia syto艣ci, spo偶ywa膰 pokarmy powoli, nie skupiaj膮c si臋 przy tym na innych czynno艣ciach, oraz bazowa膰 na nieprzetworzonych produktach. Wiele os贸b b艂臋dnie zak艂ada, 偶e na diecie IF mo偶na spo偶ywa膰 wszystko, czego dusza zapragnie, pocz膮wszy od fast food贸w po s艂odkie przek膮ski. Nic bardziej mylnego! Aby osi膮gn膮膰 maksimum korzy艣ci z intermittent fasting, dieta powinna dostarcza膰 jak najwi臋cej witamin i minera艂贸w niezb臋dnych dla naszego organizmu.

 

Post przerywany 鈥 jad艂ospis na 1 dzie艅

 

Obawiasz si臋 monotonii na po艣cie przerywanym? Jad艂ospis wcale nie musi by膰 nudny! Posi艂ki komponowa膰 mo偶na w taki spos贸b, aby sprosta艂y oczekiwaniom zar贸wno fan贸w s艂odko艣ci, jak i mi艂o艣nik贸w wytrawnych da艅. Wbrew pozorom nie jest to ani trudne, ani kosztowne. W diecie IF nie brakuje produkt贸w, kt贸re mo偶emy znale藕膰 w naszejkuchni lub naby膰 w najbli偶szym sklepie. Odrobina kreatywno艣ci, a Twoje kubki smakowe oszalej膮! Brakuje Ci pomys艂贸w? Oto 3 przyk艂adowe przepisy, kt贸re mo偶esz wykorzysta膰:
 

posi艂ki na po艣cie przerywanym

 殴r贸d艂o: EnvatoElements / Autor: LightFieldStudios

 

鈥    Jajka sadzone + jogurt ro艣linny = syc膮ce 艣niadanie

 

Na patelni rozbij dowoln膮 liczb臋 jajek 鈥 pami臋taj, 偶e masz naje艣膰 si臋 do syta, ale nie doprowadza膰 do b贸lu brzucha z przejedzenia! Sma偶 je na wolnym ogniu, wykorzystuj膮c do tego t艂uszcz stabilny termicznie 鈥 艣wietnym wyborem b臋dzie rafinowany olej kokosowy, na kt贸rym mo偶esz sma偶y膰 d艂ugo i bez ryzyka przypalenia. Gotowe jajka zjedz z porcj膮 ulubionych warzyw.

Baz膮 jogurtu ro艣linnego b臋dzie nap贸j kokosowy 鈥 wystarczy doda膰 do niego awokado oraz orzechy i pyszna przek膮ska gotowa. Je艣li preferujesz s艂odk膮 wersj臋, dorzu膰 odrobin臋 erytrytolu lub p贸艂 banana.

 

鈥    Pieczony dorsz + sa艂atka grecka = po偶ywny obiad

 

Ryb臋 posmaruj oliw膮 i posyp sol膮. Przygotowane danie wstaw do piekarnika nagrzanego do 180鈩 鈥 wystarczy ok. 20 min. i b臋dziesz m贸g艂 delektowa膰 si臋 smaczn膮, po偶ywn膮 i rozp艂ywaj膮c膮 si臋 w ustach przek膮sk膮. W mi臋dzyczasie przyrz膮d藕 sa艂atk臋 鈥 warzyw dodaj tyle, ile potrzebujesz. S膮 tak od偶ywcze i niskokaloryczne, 偶e nie warto sobie ich 偶a艂owa膰. Ca艂o艣膰 polej oliw膮. Pysznie, kolorowo i obficie 鈥 tak w艂a艣nie mo偶e wygl膮da膰 dieta IF!

 

鈥    Nale艣niki + gorzka czekolada = smaczny deser

 

Do przyrz膮dzenia deseru przygotuj 50 g gorzkiej czekolady, 10 ml oleju kokosowego, 5 jajek oraz 50 ml mleczka kokosowego z puszki. Gotowe? Do dzie艂a! Jajka zmiksuj z mleczkiem kokosowym, a na patelni rozgrzej olej. Cienk膮 warstw臋 mieszanki wlej na patelni臋 i sma偶 do momentu, a偶 zetnie si臋 z obu stron. Prze艂贸偶 nale艣niki na talerz i polej je roztopion膮 gorzk膮 czekolad膮. Je艣li wolisz wersj臋 bardziej wytrawn膮, czekolad臋 mo偶esz zast膮pi膰 mas艂em orzechowym. 
 

殴r贸d艂o: EnvatoElements / Autor: Natabuena

 

Planujesz przej艣膰 na post przerywany? Jad艂ospis od Strefy Przemian Ci to u艂atwi!

 

Nudne, ma艂o apetyczne jedzenie lub spo偶ywanie wszystkiego, czego dusza zapragnie 鈥 w艂a艣nie tak wiele os贸b wyobra偶a sobie intermittent fasting. Dieta na po艣cie przerywanym mo偶e by膰 smaczna, urozmaicona i bogata w sk艂adniki od偶ywcze. Dieta IF kojarzy Ci si臋 z permanentnym uczuciem g艂odu? Wcale nie musi tak by膰! Wbrew pozorom mo偶e by膰 bardzo syc膮ca, nawet przy spo偶ywaniu 2 posi艂k贸w dziennie. Wi臋cej informacji na ten temat znajdziesz w naszym materiale filmowym:

 

https://www.youtube.com/watch?v=naZAcGl3ens&feature=youtu.be&ab_channel=BartekSzemraj

 

Planujesz w najbli偶szym czasie rozpocz膮膰 swoj膮 przygod臋 z postem przerywanym? Jad艂ospis od Strefy Przemian zdecydowanie Ci to u艂atwi! Mo偶esz bezp艂atnie otrzyma膰 7-dniowe menu do pobrania, zapisuj膮c si臋 do naszego newslettera. W razie potrzeby skontaktuj si臋 z naszymi specjalistami 鈥 wystarczy, 偶e wy艣lesz wiadomo艣膰 za po艣rednictwem formularza kontaktowego lub na adres e-mail: kontakt@strefaprzemian.pl. Do艂膮cz do nas i odkrywaj korzy艣ci intermittent fasting!

 

Zesp贸艂 Strefa Przemian

 

Badania:

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5572489/

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4224222/

 

https://academic.oup.com/jn/article/141/1/148/4630595

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5639963/

 

Nast臋pne artyku艂y

To te偶 Ci臋 mo偶e zainteresowa膰, sprawd藕!

Pomogli艣my ju偶 tysi膮com os贸b.
Do艂膮cz do Strefy Przemian i zacznij swoj膮 metamorfoz臋!!