logologo

馃槏Najlepsza dieta na odchudzanie? Jad艂ospis na tydzie艅 pdf dieta odchudzaj膮ca!馃巵

Jaka dieta jest najlepsza dla os贸b, kt贸rym zale偶y na szczup艂ej sylwetce i dobrym samopoczuciu? Sprawd藕, co jedz膮 specjali艣ci ze Strefy Przemian i jak wed艂ug nich wygl膮da zdrowe od偶ywianie!

Jaka dieta jest najlepsza? Zdrowe od偶ywianie oczami Strefy Przemian馃槉馃

 

Jaka dieta jest najlepsza? Co je艣膰, 偶eby schudn膮膰? Nie ulega w膮tpliwo艣ci, 偶e s膮 to dwa najcz臋艣ciej zadawane pytania przez osoby, kt贸re pragn膮 zrzuci膰 nadprogramowe kilogramy i zadba膰 o swoje zdrowie. Odpowied藕 na nie nie jest tak oczywista, jak mog艂oby si臋 wydawa膰 鈥 nie ma jednego uniwersalnego jad艂ospisu, kt贸ry zadowoli艂by ka偶dego i to w takim samym stopniu. My w Strefie Przemian wyznajemy zasad臋, 偶e najlepsza dieta to taka, kt贸rej jeste艣my w stanie przestrzega膰 przez ca艂e 偶ycie. Jak wygl膮daj膮 nasze nawyki 偶ywieniowe? Czy pozwalamy sobie na odst臋pstwa? Jak wed艂ug nas wygl膮da zdrowe od偶ywanie? Zapraszamy do lektury! 馃摂

jaka dieta jest najlepsza 鈥 zdrowe przek膮ski

Obecnie w 艣wiecie dietetyki funkcjonuje kilkadziesi膮t, a mo偶e nawet kilkdziesi膮t r贸偶nych diet. Niekt贸re z nich s膮 bardziej restrykcyjne, inne natomiast daj膮 wi臋ksz膮 swobod臋 w doborze posi艂k贸w. Istniej膮 r贸wnie偶 modele od偶ywiania, kt贸re sprzyjaj膮 stricte odchudzaniu czy budowaniu tkanki mi臋艣niowej, a nawet leczeniu niekt贸rych schorze艅 i 艂agodzeniu objaw贸w przewlek艂ych chor贸b. 

 

Jaka dieta jest najlepsza? Niestety nie da si臋 jednoznacznie odpowiedzie膰 na to pytanie. I nie chodzi tutaj o zbyt szeroki wyb贸r plan贸w 偶ywieniowych, kt贸ry utrudnia podj臋cie decyzji, a o fakt, 偶e nie ma takiego modelu od偶ywiania, kt贸ry sprosta艂by potrzebom wszystkich os贸b pragn膮cych zmieni膰 swoje nawyki. 馃槈

 

Jako 偶e cz臋sto s艂yszymy pytanie, co je艣膰, 偶eby schudn膮膰 i jak dok艂adnie wygl膮da nasza dieta, ch臋tnie podzielimy si臋 z Wami naszymi do艣wiadczeniami. Co wed艂ug nas oznacza zdrowe od偶ywianie? Czy trzymamy si臋 jednego konkretnego modelu 偶ywieniowego? Sprawd藕, co jedz膮 specjali艣ci ze Strefy Przemian 鈥 by膰 mo偶e znajdziesz inspiracj臋 i najlepsz膮 dla siebie drog臋! 馃敟

pastedGraphic.png

殴r贸d艂o: EnvatoElements/Autor: furmanphoto

 

[Alt: zdrowe przek膮ski i tablica z napisem FAT BURNING na szarym tle]

 

Co je艣膰, 偶eby schudn膮膰, czyli kilka s艂贸w o naszych nawykach 偶ywieniowych

 

1. Nie trzymamy si臋 sztywno jednego modelu 偶ywieniowego馃槉

 

Fundamentem naszego od偶ywiania jest dieta niskow臋glowodanowa. To oznacza, 偶e spo偶ywamy w臋glowodany raz dziennie, a pozosta艂e posi艂ki bazuj膮 na bia艂ku oraz t艂uszczach. Nie jest to jednak jedyna dieta, jak膮 stosujemy 鈥 jeste艣my zwolennikami 鈥瀢yci膮gania鈥 z ka偶dego modelu tego, co ma najlepsze do zaoferowania.

 

S膮 dni, kiedy zdarza nam si臋 je艣膰 jedynie posi艂ki ketogeniczne, czyli oparte tylko i wy艂膮cznie na bia艂ku i t艂uszczach. Inny system od偶ywiania, kt贸ry jest nam bliski, to dieta karniwora, w kt贸rej dominuj膮 produkty odzwierz臋ce. Nie stronimy tak偶e od diety bia艂kowej i wysokow臋glowodanowej 鈥 ta ostatnia towarzyszy nam bardzo rzadko i to zazwyczaj w przypadku wykonania intensywnego treningu. 

 

2. Optymalizacja diety to nasz priorytet 馃挭馃槈

 

Jaka dieta jest najlepsza? Taka, kt贸r膮 jeste艣 w stanie stosowa膰 przez ca艂e 偶ycie. Nie sztuk膮 jest wdro偶enie nowych nawyk贸w 偶ywieniowych na kilka tygodni czy miesi臋cy. Je艣li chcesz utrzyma膰 wypracowane efekty i cieszy膰 si臋 dobr膮 kondycj膮 psychofizyczn膮 jak najd艂u偶ej, zdrowe od偶ywianie powinno towarzyszy膰 Ci do ko艅ca Twoich dni. 

 

Szukaj膮c idealnej diety dla siebie, nale偶y wzi膮膰 pod uwag臋 kilka istotnych czynnik贸w, w tym stan Twojego zdrowia i og贸lne samopoczucie. Nie mniej wa偶ny jest Tw贸j tryb 偶ycia 鈥 je艣li danego dnia planujesz wykona膰 ci臋偶ki trening, prawdopodobnie b臋dziesz czu艂 wi臋ksz膮 potrzeb臋 si臋gni臋cia po w臋glowodany. Je艣li natomiast sp臋dzisz wi臋kszo艣膰 czasu przed komputerem, lepszym wyborem b臋d膮 posi艂ki bia艂kowo-t艂uszczowe. Dok艂adnie tak to wygl膮da w naszym przypadku. 

pastedGraphic_1.png
dieta karniwora

殴r贸d艂o: EnvatoElements/Autor: Fasci

 

3. Nie jemy z zegarkiem w r臋ku 鈴扳寷锔忊潓

 

Co je艣膰, 偶eby schudn膮膰? Stosuj post przerywany! Jego g艂贸wnym za艂o偶eniem jest podzia艂 doby na dwa okresy: taki, w kt贸rym spo偶ywa si臋 posi艂ki oraz taki, w kt贸rym ca艂kowicie powstrzymuje si臋 od jedzenia. Istnieje kilka rodzaj贸w diety IF, dlatego my nie trzymamy si臋 sztywno jednego modelu 鈥 raz wyznajemy zasad臋 16/8, a innym razem 20/4 lub OMAD (jeden posi艂ek dziennie). 

 

W po艣cie przerywanym nie chodzi o spo偶ywanie potraw z zegarkiem w r臋ku. Najwa偶niejsze jest s艂uchanie swojego cia艂a i si臋ganie po jedzenie wtedy, gdy organizm si臋 tego domaga. Na pewno b臋dziesz wiedzia艂, kiedy jeste艣 g艂odny 鈥 poczujesz wtedy burczenie w brzuchu, ssanie w 偶o艂膮dku lub os艂abienie

 

4. Stawiamy przede wszystkim na jako艣膰 produkt贸w 鉁咅煍

 

Podstaw膮 zdrowego od偶ywiania jest wysoka jako艣膰 produkt贸w, kt贸re spo偶ywamy. Pami臋taj, 偶e maj膮 one za zadanie nie tylko zaspokoi膰 nasz g艂贸d, ale r贸wnie偶 dostarczy膰 nam niezb臋dnych witamin i minera艂贸w. Niestety w dzisiejszych czasach ci臋偶ko jest znale藕膰 artyku艂y spo偶ywcze, kt贸re spe艂nia艂yby t臋 ostatni膮 funkcj臋. Nie ulega w膮tpliwo艣ci, 偶e im ni偶sza jest ich jako艣膰, tym mniej warto艣ci od偶ywczych zawieraj膮

 

Wiele m贸wi si臋 o korzystnym wp艂ywie warzyw na zdrowie. Niestety zazwyczaj nie ma ich zbyt du偶o w naszych posi艂kach. Dlaczego? Poniewa偶 trudno jest zdoby膰 produkty ze sprawdzonego 藕r贸d艂a. Te dost臋pne w sklepach cz臋sto nafaszerowane s膮 chemicznymi dodatkami, kt贸re maj膮 przed艂u偶y膰 ich 艣wie偶o艣膰, uatrakcyjni膰 ich wygl膮d i przyspieszy膰 ich wzrost. 

 

Jako 偶e odpowiednia poda偶 mikrosk艂adnik贸w w diecie jest niezwykle wa偶na, staramy si臋 uzupe艂nia膰 je za pomoc膮 produkt贸w odzwierz臋cych. 呕贸艂tka jaj czy w膮tr贸bka to prawdziwe bomby witaminowe, kt贸re trudno por贸wna膰 do jakichkolwiek innych element贸w jad艂ospisu. Wbrew powielanym mitom mi臋so ma korzystny wp艂yw na organizm, o czym m贸wimy w jednym z naszych artyku艂贸w.

pastedGraphic_2.png
dieta odchudzaj膮ca jad艂ospis na tydzie艅 pdf

殴r贸d艂o: EnvatoElements/Autor: furmanphoto

 

 

 

5. Nie boimy si臋 soli馃馃А

 

S贸l to produkt, wok贸艂 kt贸rego naros艂o du偶o mit贸w. Mn贸stwo os贸b niemal ca艂kowicie eliminuje j膮 z menu, wierz膮c w niesprawdzone informacje na temat jej szkodliwo艣ci. Wi臋kszo艣膰 z nich obalamy w naszym materiale filmowym: Szokuj膮ce fakty o soli

 

My dodajemy szczypt臋 soli do ka偶dego posi艂ku. Co wi臋cej, dosypujemy j膮 do napoj贸w, kt贸re maj膮 za zadanie usprawni膰 prac臋 jelit i u艂atwi膰 trawienie. Przyk艂adem takiego drinka jest woda z dodatkiem soli i soku z cytryny. 

 

Czy to oznacza, 偶e s贸l mo偶na je艣膰 bez ogranicze艅? Absolutnie nie! To nie produkt sam w sobie jest szkodliwy, a jego nadmiar. M贸wi艂 o tym ju偶 Paracelsus, autor s艂ynnej wypowiedzi: C贸偶 jest trucizn膮? Wszystko jest trucizn膮 i nic nie jest trucizn膮. Tylko dawka czyni, 偶e dana substancja nie jest trucizn膮.

 

6. Pozwalamy sobie na odst臋pstwa 馃榿馃崺馃崟馃崷

 

Je艣li na co dzie艅 od偶ywiasz si臋 poprawnie i nie stronisz od aktywno艣ci fizycznej, mo偶esz pozwoli膰 sobie na drobne odst臋pstwa. Trudno jest znale藕膰 trenera lub dietetyka, kt贸ry przestrzega艂by diety na 100%. My wyznajemy zasad臋 80/20 lub 90/10, gdzie pierwszy czynnik to czas po艣wi臋cony zdrowemu od偶ywianiu, a drugi 鈥瀢yskokom鈥, pod kt贸rymi kryje si臋 zjedzenie pizzy, lod贸w czy wypicie lampki wina. 

 

Wa偶ne, aby po takiej uczcie wr贸ci膰 na dobre tory i nie kontynuowa膰 jej przez kolejne dni. Je艣li nie wyobra偶asz sobie dnia bez s艂odkiej przek膮ski lub fast food鈥檃, zajrzyj do naszych e-book贸w, w kt贸rych znajdziesz mas臋 przepis贸w na dietetyczne przysmaki. Wiele ciekawych rozwi膮za艅 czeka na Ciebie r贸wnie偶 na naszym blogu

pastedGraphic_3.png
dieta odchudzaj膮ca b艂臋dy

殴r贸d艂o: EnvatoElements/Autor: twenty20photos

 

Dieta odchudzaj膮ca - jad艂ospis na 7 dni pdf

Pami臋taj, 偶e po za艂o偶eniu bezp艂atnego konta na naszej stronie, otrzymujesz dost臋p do menu na 7 dni oraz trening贸w pe艂nometra偶owych. Sprawd藕 sobie to koniecznie, szczeg贸lnie przepisy - dieta ketogeniczna i niskow臋glowodanowa.馃槏

Tu instrukcja jak si臋 zarejestrowa膰:

 

 

Zdrowe od偶ywianie ze Stref膮 Przemian馃馃А

 

Zastanawiasz si臋, jaka dieta jest najlepsza? Niestety nie da si臋 jednoznacznie odpowiedzie膰 na to pytanie, gdy偶 ka偶dy cz艂owiek ma inne cele i potrzeby. Warto wybra膰 taki model 偶ywieniowy, kt贸ry zapewni Ci satysfakcjonuj膮ce efekty i lepsze samopoczucie, a do tego pozwoli Ci wytrwa膰 w postanowieniach przez ca艂e Twoje 偶ycie. Aby dowiedzie膰 si臋, jak wygl膮da nasz spos贸b od偶ywiania i co je艣膰, 偶eby schudn膮膰, koniecznie zapoznaj si臋 z poni偶szym filmikiem: 

 

https://www.youtube.com/watch?v=JFj477Cjzio&ab_channel=BartekSzemraj

 

Zesp贸艂 Strefy Przemian dok艂ada wszelkich stara艅, aby ka偶dy m贸g艂 cieszy膰 si臋 diet膮 dopasowan膮 do jego preferencji. Warto jednak podkre艣li膰, 偶e personalizacja jad艂ospisu to do艣膰 z艂o偶ony proces, kt贸ry trwa nawet kilka tygodni. W przeciwie艅stwie do wielu innych specjalist贸w w dziedzinie od偶ywiania nie dajemy zalece艅 jedynie na podstawie wype艂nionej ankiety 鈥 odbywa si臋 to na bie偶膮co, aby nasi podopieczni osi膮gali coraz bardziej zadowalaj膮ce efekty. 

 

U偶ytkownicy odwiedzaj膮cy nasz serwis mog膮 bezp艂atnie przetestowa膰 7-dniowe menu. Chcia艂by艣 spr贸bowa膰 kilku naszych posi艂k贸w jeszcze przed podj臋ciem wsp贸艂pracy? Wystarczy, 偶e zapiszesz si臋 do newslettera na dole strony. Mn贸stwo przydatnych materia艂贸w na temat diety i treningu znajdziesz r贸wnie偶 na naszym blogu i kanale YouTube. Dodatkowo zach臋camy Ci臋 do do艂膮czenia do naszej grupy na Facebooku, gdzie otrzymasz ogromn膮 dawk臋 wsparcia i motywacji. Je艣li masz pytania lub w膮tpliwo艣ci, wy艣lij swoj膮 wiadomo艣膰 na adres e-mail: kontakt@strefaprzemian.pl. Zapraszamy! 

Wi臋cej przepis贸w znajdziesz w naszych ksi膮偶kach - dost臋pne w sklepie馃槏

Zesp贸艂 Strefa Przemian 馃槉

 

Badania: 

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK537084/ 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3595318/ 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6368026/ 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7177487/ 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2716748/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21540747

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20479151/

https://clinicalnutritionespen.com/article/S2405-4577(21)00284-9/fulltext https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6314618/  

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5572489/  

https://academic.oup.com/jn/article/141/1/148/4630595  

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4224222/ 

Nast臋pne artyku艂y

To te偶 Ci臋 mo偶e zainteresowa膰, sprawd藕!

Powi膮zane produkty

Tutaj znajduj膮 si臋 produkty, kt贸re mog膮 pasowa膰 do rzeczy, kt贸r膮 w艂a艣nie ogl膮dasz. Stw贸rz sw贸j zestaw!

Pomogli艣my ju偶 tysi膮com os贸b.
Do艂膮cz do Strefy Przemian i zacznij swoj膮 metamorfoz臋!!