logologo

Jak przyspieszyć chudnięcie? 5 sprawdzonych nawyków, które Ci pomogą! 😍

Masz poczucie, że nie widzisz postępów w swojej walce o wymarzoną sylwetkę? Poznaj 5 skutecznych nawyków, które z pewnością wyniosą gubienie centymetrów w talii na nowy poziom.

Jak skutecznie schudnąć? 5 pomocnych nawyków!

Wydaje Ci się, że Twoja waga ciągle stoi miejscu mimo wdrożonej diety i długich treningów cardio, które ciągle wykonujesz? Może Cię to zaskoczy, ale czasami najprostsze rozwiązania są najtrudniejsze do zauważenia. Dlatego jeżeli zastanawiasz się, jak skutecznie schudnąć i jeszcze bardziej zoptymalizować cały proces, rozważ wdrożenie 5 poniższych nawyków, a szybko zobaczysz pierwsze zmiany nie tylko w swojej sylwetce, ale również w swoim nastawieniu do walki z nadprogramowymi kilogramami.

 

Jak skutecznie schudnąć? Małymi krokami do celu.

Trening na siłowni, dobra dieta oraz ciągłe mierzenie swoich postępów wydają się być odpowiedzią na wszystkie bolączki osób, które walczą o wymarzoną figurę. Pomimo trzymania się tych prostych założeń, ciągle masz poczucie, że coś robisz nie tak?

Niestety, ale oprócz nowo wdrożonych działań, które podejmujesz w walce z uporczywych centymetrami,  warto również zastanowić się nad codziennymi nawykami, które mogą skutecznie odsuwać obrany przez Ciebie cel w czasie. Wbrew pozorom nawyki te są nie tylko związane z aktywnością fizyczną czy komponowaniem tygodniowego menu, ale również ze zmianą w podejściu do samego procesu zrzucania wagi.

Jakie nawyki, które pomogą Ci schudnąć warto wdrożyć i w jakich obszarach codziennej aktywności masz pole do popisu, aby zobaczyć o wiele lepsze efekty?  

jak skutecznie schudnąć 

Źródło: EnvatoElements / Autor: PerfectWave003

 

1. Trening siłowy

Ten punkt może w szczególności zainteresować kobiety, które często boją się spróbować treningu siłowego. Wydaje się im, że włączenie hantli do codziennej aktywności fizycznej spowoduje nadmierny rozrost masy mięśniowej, który w efekcie doprowadzi do topornego wyglądu sylwetki.

Jeżeli to również Twoja obawa, możesz skonsultować się z wykwalifikowanym trenerem personalnym, który z chęcią przygotuje dla Ciebie odpowiednio skomponowany trening. Wystarczy tylko poznać jego podstawowe założenia, a strach o masywną figurę zniknie w mgnieniu oka.

Trening siłowy to świetny sposób na to, jak skutecznie schudnąć. Nie tylko świetnie odstresowuje organizm, ale również przyspiesza przemianę materii i pozwala na osiągnięcie sylwetki z estetycznie zarysowanymi mięśniami.

Powyższe wyniki zostaną zapewnione przez odpowiedni dobór serii, rodzajów ćwiczeń oraz obciążenia. Warto zainteresować się ćwiczeniami wielostawowymi, które przy odpowiedniej wadze hantli, zwiększanej z biegiem czasu, będą idealną odpowiedzią na to, jak przyspieszyć chudnięcie.

 

2. Chcesz wiedzieć, jak przyspieszyć chudnięcie? Przestań się ważyć!

Ważenie się to często, kolokwialnie mówiąc, strzał w kolano w perspektywie tego, jak skutecznie schudnąć. Zastanawiasz się, dlaczego? Przecież na wadze łazienkowej widać czarno na białym, czy robisz postępy, czy nie.

Nie jest to do końca prawdą. A to dlatego, że częste wchodzenie na wagę może okazać się bardzo demotywujące i prowadzić do zamkniętego koła. Szczególnie, że waga zmienia się w zależności od tego, kiedy się ważysz i jaki jest stosunek Twojej tkanki mięśniowej do tkanki tłuszczowej.

Uczucie demotywacji może skończyć się głodem emocjonalnym, który często prowadzi do spożycia przekąsek, takich jak tabliczka czekolady czy paczka chipsów, które niewiele wnoszą do Twojej diety i dają tylko chwilową emocjonalną ulgę. To z kolei może wywołać poczucie winy, które zdemotywuje Cię jeszcze bardziej i może pchnąć Cię do tego, żeby po prostu zacząć sobie odpuszczać.

Dlatego właśnie ważenie się nie jest zbyt dobrym nawykiem, który pomoże Ci schudnąć. Jeżeli bezustanne korzystanie z wagi łazienkowej jest niewskazane, jak można zmierzyć postęp? W bardzo prosty sposób. Spróbuj mierzenia obwodów lub robienia sobie zdjęć – to z pewnością da bardziej realny pogląd na to, czy robisz postępy.

 

jak szybko schudnąć

Źródło: EnvatoElements / Autor: Nadianb

 

3. Wsłuchaj się w swój organizm

Czy Ty również jesteś więźniem jedzenia co 3 godziny z zegarkiem w ręku, bez względu na to, czy jesteś głodny, czy nie? Mamy na to sposób!

Nawykiem, który pomoże Ci schudnąć jest z pewnością zaufanie sygnałom, które wysyła Ci Twój własny organizm. W szczególności w kontekście głodu oraz uczucia najedzenia. Jedz, kiedy czujesz, że tego potrzebujesz i kończ posiłek w momencie, gdy jesteś nasycony.

Jeżeli zastanawiasz się, jak skutecznie schudnąć, możesz zapomnieć o tradycyjnej diecie. Takie podejście do zagadnienia żywienia oraz gubienia nadprogramowych centymetrów w talii powoduje, że Twoje życie zostaje zdominowane przez ciągłe planowanie posiłków.

Nawet jeżeli w danym momencie jesteś pomiędzy posiłkami, już zastanawiasz się nad nadchodzącym daniem oraz nad tym, czy na pewno przygotowana przez Ciebie malutka porcja wystarczy Ci, aby najeść się do kolejnego dania.

To samo dotyczy podejścia do śniadania oraz żelaznej zasady, aby zjadać śniadanie w ciągu określonego czasu po wstaniu z łóżka.To również ma niewiele wspólnego z tym, jak skutecznie schudnąć. Zadbaj o to, aby jedzenie nie kontrolowało Twojego życia.

 

4. Przestań liczyć kalorie

Sytuacja z liczeniem kalorii przypomina tę przedstawioną w poprzednim akapicie. Podobnie jak w przypadku pilnowania równych odstępów czasu między posiłkami, nie jest to nawyk, który pomoże Ci schudnąć. Tutaj również stajesz się więźniem tego, co na talerzu.

Dodatkowym ryzykiem takiego podejścia jest stosowanie restrykcyjnej diety, opierającej się na dużym deficycie kalorycznym. Po dłuższym czasie spędzonym na takim ograniczającym modelu żywienia z pewnością rzucisz się na jedzenie, co będzie naturalną reakcją organizmu na wygłodzenie.

Kompulsywne spożywanie pokarmów może z kolei doprowadzić do wyrzutów sumienia oraz poczucia, że zawiodłeś samego siebie dosłownie na ostatniej prostej, kiedy tak dobrze szło Ci z ograniczeniami. Taka reakcja Twojego ciała może być również obroną przed niedoborem mikroelementów spowodowanym cięciem kalorii.

Dlatego najważniejsza jest jakość, a nie ilość spożywanego jedzenia. Dbaj o to, aby Twoja codzienna dieta była pełnowartościowa i składała się w dużej mierze z warzyw. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jak skutecznie schudnąć, słuchanie swojego ciała będzie tutaj również strzałem w dziesiątkę.

 

5. Spróbuj trenować rano

Ciężko Ci wykonać trening wieczorem, ponieważ zawsze znajdzie się jakaś inna czynność, która natychmiast wymaga Twojej uwagi?

Jeżeli opisaliśmy dokładnie Twój przypadek, spróbuj ćwiczyć rano od razu po przebudzeniu. Oczywiście nie jest to opcja dla każdego, ale warto spróbować i kilka razy odbyć zaplanowaną jednostkę treningową jako jedną z pierwszych czynności danego dnia.

Aby trening rano przekuć w nawyk, który pomoże Ci schudnąć, możesz przygotować sobie ubranie do ćwiczenia poprzedniego dnia. Gdy wszystko będzie już przygotowane, chętniej rozpoczniesz poranną aktywność fizyczną.

Twoją bolączką jest odkładanie treningu, ciągłe patrzenie na zegarek i zastanawianie się, czy na pewno musisz ćwiczyć? Po prostu wstań, przebierz się w przygotowane ubranie i zacznij rozgrzewkę. Im mniej analizujesz to, że czegoś nie chce Ci się robić, tym większa szansa, że to zrobisz i odhaczysz z listy obowiązków.

 

jak schudnąć 

Źródło: EnvatoElements / Autor: serhiibobyk

 

Jak skutecznie schudnąć? Zapytaj Strefy Przemian

Wciąż spoglądasz na wagę jako jedyny wyznacznik Twoich postępów? Nie wiesz, jak skomponować trening siłowy, a może brakuje Ci motywacji do codziennych ćwiczeń? Nie martw się, w Strefie Przemian podpowiemy Ci, jak wyrobić nawyki, które pomogą Ci schudnąć.

Aby lepiej utrwalić sobie ogrom informacji, które możesz znaleźć w naszym artykule, przygotowaliśmy krótki film o skutecznych nawykach:

https://www.youtube.com/watch?v=6fLZsBMQ_2A

Jeżeli masz jakiekolwiek pytania dotyczące żywienia, w Strefie Przemian czekają na Ciebie dietetycy, którzy chętnie udzielą Ci kilku eksperckich wskazówek. Możesz do nas napisać na adres: kontakt@strefaprzemian.pl lub poprzez formularz kontaktowy. Zachęcamy również do subskrypcji naszego newslettera, dzięki której wyślemy Ci darmowy 7-dniowy jadłospis z fit przepisami!

Zespół Strefa Przemian

 

Badania:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28181774/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32564299/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6628875/

https://academic.oup.com/jn/article/141/1/148/4630595

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5639963/

Następne artykuły

To też Cię może zainteresować, sprawdź!

Pomogliśmy już tysiącom osób.
Dołącz do Strefy Przemian i zacznij swoją metamorfozę!!