logologo

Jak pokonać objadanie się? Pytania i odpowiedzi.

Jak pokonać objadanie się? Odpowiadamy na najbardziej nurtujące pytania dotyczące napadów apetytu!

Problem napadów apetytu to istotna przeszkoda na drodze do wymarzonej sylwetki. Często borykasz się z wieczornym głodem? Nie możesz oprzeć się słodyczom w sklepie? A może nie potrafisz dobrze zaplanować weekendów pod względem jadłospisu? Rozwiązania znajdziesz w naszym artykule!

Q&A: Jak pokonać objadanie się i napady apetytu?

Masz wrażenie, że Twoje starania o zrzucenie nadprogramowych centymetrów są skutecznie sabotowane przez niechciane napady apetytu? Masz problem z wieczornym podjadaniem, a może nie potrafisz oprzeć się słodyczom podczas cotygodniowych zakupów? Co weekend chodzisz na imprezy albo folgujesz sobie bez żadnych ograniczeń? W Strefie Przemian mamy na to sposoby. W dzisiejszej serii pytań i odpowiedzi podpowiadamy, jak pokonać objadanie się raz na zawsze!

Źródło: EnvatoElements / Autor: Pressmaster

Poprosiliśmy naszych obserwatorów o zadanie nam najbardziej nurtujących pytań, dotyczących tego, jak pokonać objadanie się. W dzisiejszym artykule skupiamy się na najważniejszych z nich i udzielamy wyczerpujących odpowiedzi. Sprawdź poniżej, czy któreś z nich dotyczy również Twoich problemów!

1. Jak trzymać zaplanowaną dietę podczas weekendów?

Czas weekendów to dla Ciebie powód do szaleństwa nie tylko tego związanego z jedzeniem, ale również z alkoholem? Jak pokonać objadanie się nawet w dni wolne od pracy? Zastanów się, w jaki sposób odżywiasz się w ciągu tygodnia. Czy przypadkiem trzymana przez Ciebie dieta lub model żywieniowy, który sobie obrałeś, nie jest zbyt restrykcyjny?

Na początku wprowadzenia cięć kalorycznych organizm radzi sobie świetnie, ale im dalej w las, tym więcej drzew. W końcu poczuje się tak wyczerpany, że trudno będzie Ci uniknąć niekontrolowanych napadów apetytu. Wyjściem z takiej sytuacji jest włączenie większej liczby zróżnicowanych produktów do posiłków lub zwiększenie kaloryczności w ciągu dnia.

Innym rozwiązaniem jest wyznaczenie sobie jednego dnia, w którym możesz zjeść to, na co masz ochotę i to bez żadnych wyrzutów sumienia. Pizza? Lody? Kilka lampek wina? Nie ma problemu. Niewielkie odstępstwo od wymagającego menu przyniesie moment wytchnienia nie tylko dla Twojego ciała, ale również dla Twojej głowy.

Źródło: EnvatoElements / Autor: furmanphoto

2. Jak przestać ciągle myśleć o jedzeniu?

Ciągłe myślenie o jedzeniu i napady apetytu to jedne z symptomów niezdrowej relacji z jedzeniem. Łatwo w takową popaść, jeżeli przez cały czas liczysz kalorie i próbujesz spożywać posiłki w równych odstępach czasu. Cały sęk w tym, aby słuchać swojego własnego ciała i sygnałów, które wysyła Ci podczas spożywania posiłków. Jesteś najedzony? Przestań jeść. Czujesz się nadal głodny? Dołóż sobie kolejną porcję.

W swoich wyborach stawiaj na produkty, które cechuje wysoka gęstość jakościowych makro i mikroelementów. Przetworzona żywność powinna raz na zawsze zniknąć z Twojego jadłospisu – ale nie jako wyrzeczenie, a stały dobry nawyk. Staraj się, aby bazą każdego Twojego dania były białka, tłuszcze i warzywa.

Dodatkowo nie warto czekać z zegarkiem w ręku na nadchodzący posiłek. Tradycyjne podejście do diety i spożywanie 4-5 dań dziennie często obliguje osoby, które chcą zgubić zbędne kilogramy, do tego, aby nie opuszczać żadnego z nich, co prowadzi do ciągłego myślenia o jedzeniu.

Czujesz, że napady objadania się zdominowały cały Twój dzień? Zastanów się, jak bardzo Ci to przeszkadza i rozważ, czy nie jest to związane z jakimiś problemami w Twoim życiu. Zaburzenia odżywiania nie dotyczą jedynie osób, które są przesadnie szczupłe, i mogą występować na tle nerwowym. Może warto skonsultować się ze specjalistą, jeżeli czujesz, że problem wymyka się spod kontroli? Zawsze możesz do nas się odezwać na kontakt@strefaprzemian.pl 

3. Jak pokonać objadanie się na tle nerwowym?

Stres jest czynnikiem bardzo trudnym do wyeliminowania, a niestety ma on duży wpływ nie tylko na to, co ląduje na Twoim talerzu, ale również na to, ile i kiedy jesz. Zaburzony poziom kortyzolu często prowadzi do napadów apetytu, dlatego warto zadbać o to, aby chociaż w niewielkim stopniu wyeliminować stresory obecne w Twoim życiu.

Sposobów na stres jest bardzo dużo – począwszy od jogi i wyciszających sesji muzycznych po maty do akupresury i koce sensoryczne. Dla niektórych zbawienny wpływ na wyciszenie organizmu może mieć również zwykłe czytanie książki. Każdego dnia możesz dokładać małe cegiełki, które pomogą Ci się zrelaksować, ale pamiętaj, żeby do niczego się nie zmuszać i nie wymagać od swojego ciała, aby z dnia na dzień zapomniało o napięciu. W ten sposób możesz tylko spotęgować psychiczny dyskomfort i doprowadzić do odwrotnej sytuacji.

Inną techniką na obniżenie ogólnego napięcia w ciele jest zadbanie o dobry sen. Aby to zrobić, ogranicz bodźce w miejscu nocnego wypoczynku i wycisz się przed spaniem. Wyłącz głośne sprzęty, wywietrz pokój i zadbaj o przygaszone światło. Skup się na czymś, co lubisz i nie analizuj przemijającego dnia. Takie zabiegi skutecznie wyciszą Twój organizm, zmniejszając jego potrzebę do napadów objadania się.

Źródło: EnvatoElements / Autor: viki2win

4. Jak nie kupować słodyczy i niezdrowych przekąsek podczas wizyty w sklepie?

Robisz zakupy na głodniaka? Nic dziwnego, że ulegasz wtedy najbardziej fantazyjnym pokusom kulinarnym. Gdy człowiek jest głodny, ma wrażenie, że mógłby zjeść przysłowiowego konia z kopytami. Zauważ pewną zależność. Zawsze, gdy idziesz do sklepu o pustym żołądku, w Twoim koszyku ląduje o wiele więcej artykułów, niż gdybyś poszedł do niego najedzony. Innym rozwiązaniem jest przygotowanie sobie listy produktów, które wykorzystasz w danym tygodniu do zaplanowanych posiłków. Dzięki temu jest mniejsza szansa, że kupisz składniki spoza spisu. 

Jak pokonać objadanie się? Zwalcz napady apetytu razem ze Strefą Przemian!

Twój największy problem, z którym ciągle się borykasz, to napady apetytu i wieczorne objadanie się? A może nie potrafisz w odpowiedni sposób zaplanować jadłospisu na weekend i przez to pozwalasz sobie na słodkie i tłuste przekąski wszelkiej maści? Chętnie Ci w tym pomożemy. Napisz do nas na adres: kontakt@strefaprzemian.pl lub przez formularz kontaktowy. 

Chcesz zacząć ćwiczyć w domu, ale nie wiesz, jak się za to zabrać? A może chciałbyś nauczyć się komponowania gęsto odżywczych posiłków? Nie ma problemu! Odezwij się do nas, sprawdź nasze e-booki lub zapisz się do newslettera. Dzięki temu dostaniesz dostęp nie tylko do darmowego 7-dniowego menu, ale również do garści ciekawych informacji dotyczących zdrowego trybu życia.

Chcesz dowiedzieć się, jak pokonać objadanie się? Oprócz odpowiedzi na najpopularniejsze pytania w poniższym filmiku znajdziesz wiele cennych porad dotyczących zwalczania nagłych napadów apetytu:

https://www.youtube.com/watch?v=KzpZaO9oiQc

Zapraszamy do oglądania!

Zespół Strefa Przemian

Badania

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30592894/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7057583/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30324651/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30513859/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5446667/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4991909/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32962190/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28500022/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28849612/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28164452/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19955752/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31023390/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29446036/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15655039/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29927688/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29663153/

Następne artykuły

To też Cię może zainteresować, sprawdź!

Powiązane produkty

Tutaj znajdują się produkty, które mogą pasować do rzeczy, którą właśnie oglądasz. Stwórz swój zestaw!

Pomogliśmy już tysiącom osób.
Dołącz do Strefy Przemian i zacznij swoją metamorfozę!!