logologo

馃槗 Jak pokona膰 stres? 5 skutecznych sposob贸w 馃巵

Zastanawiasz si臋, jak pokona膰 stres w szybki i skuteczny spos贸b? Strefa Przemian przedstawia najlepsze rozwi膮zania!

Stres to nieod艂膮czny element naszego 偶ycia, kt贸ry towarzyszy nam niemal ka偶dego dnia. Jak poradzi膰 sobie z napi臋ciem i nie da膰 si臋 przykrym objawom? Poznaj 5 skutecznych sposob贸w!

Jak pokona膰 stres, czyli 5 skutecznych sposob贸w na ukojenie nerw贸w.

Stres to nieod艂膮czny element naszego 偶ycia. Niemal ka偶dego dnia mamy styczno艣膰 z sytuacjami, kt贸re w mniejszym lub wi臋kszym stopniu budz膮 w nas napi臋cie i niepok贸j. Nadmiar stresu cz臋sto uniemo偶liwia nam racjonalne my艣lenie oraz wykonywanie podstawowych czynno艣ci i niestety nie zawsze potrafimy si臋 z nim upora膰. Na szcz臋艣cie istniej膮 skuteczne sposoby na stres, kt贸re pozwol膮 Ci wzi膮膰 si臋 w gar艣膰, gdy tylko tego potrzebujesz. Jak pokona膰 stres, gdy przestajesz nad nim panowa膰? Sprawd藕, jak si臋 zrelaksowa膰 w 5 prostych krokach, gdy uk艂ad nerwowy p艂ata Ci figla!

 

殴r贸d艂o: EnvatoElements / Autor: twenty20photos

 

Stres ma dwa r贸偶ne oblicza. Z jednej strony mobilizuje do dzia艂ania i sk艂ania do ucieczki w razie zagro偶enia 偶ycia lub zdrowia, z drugiej natomiast dzia艂a destrukcyjnie na organizm, siej膮c w nim niema艂e spustoszenie.

Nie zapominajmy, 偶e d艂ugotrwa艂e napi臋cie psychiczne mo偶e prowadzi膰 do silnej nerwicy i depresji, a tak偶e wywo艂ywa膰 nieprzyjemne objawy psychosomatyczne, w tym nadci艣nienie t臋tnicze, ko艂atanie serca, b贸le brzucha czy silne migreny.

Intensywny stres, zw艂aszcza taki, kt贸ry znacznie wp艂ywa na Twoje codzienne funkcjonowanie, wymaga konsultacji ze specjalist膮. W przypadku stresu wywo艂anego konkretn膮 sytuacj膮 mo偶esz zastosowa膰 metody, kt贸re szybko pomog膮 Ci si臋 z nim upora膰.

Jak pokona膰 stres, gdy nie masz czasu na drzemk臋, relaks przy ulubionej muzyce czy rozmow臋 z przyjaci贸艂k膮? Stosuj膮c nasze sposoby na stres, przekonasz si臋, 偶e to wcale nie jest takie trudne, jak mog艂oby si臋 wydawa膰!

 

5 sposob贸w na stres, kt贸re pozwol膮 Ci si臋 rozlu藕ni膰 

1. Nawodnij si臋 i zjedz co艣 dobrego

Ju偶 sam brak odpowiedniego nawodnienia jest dla organizmu du偶ym stresorem. Pami臋taj, 偶e wskutek napi臋cia psychicznego cia艂o traci jeszcze wi臋cej wody, co nap臋dza b艂臋dne ko艂o. Nawet je艣li nie czujesz silnego pragnienia, popijaj wod臋 regularnie i ma艂ymi 艂yczkami. Dzi臋ki temu Twoje serce b臋dzie efektywniej pompowa膰 krew, co sprawi, 偶e lepiej si臋 poczujesz i nabierzesz wi臋cej energii do dzia艂ania.

W stanie silnego napi臋cia si臋gnij po smaczn膮 i zdrow膮 przek膮sk臋. Dobrym wyborem b臋d膮 m.in. 艣wie偶e owoce i orzechy, zw艂aszcza te bogate w magnez i witaminy z grupy B. Unikaj 鈥瀠czt鈥 opartych na s艂odyczach i fast foodach, poniewa偶 wynagradzanie sobie trudnych sytuacji du偶膮 ilo艣ci膮 niezdrowego jedzenia to kr贸tka droga do kompulsywnego objadania si臋.

2. Si臋gnij po olejek CBD

Olejki CBD to produkty, kt贸re szturmem wesz艂y na polski rynek. Przypisuje im si臋 wiele cennych w艂a艣ciwo艣ci, w艂膮czaj膮c w to redukcj臋 napi臋cia, rozlu藕nienie mi臋艣ni, leczenie bezsenno艣ci, a tak偶e 艂agodzenie stan贸w l臋kowych i depresyjnych. Pozbawione substancji psychoaktywnych, nie maj膮 wp艂ywu na funkcje poznawcze i s膮 w pe艂ni bezpieczne dla Twojego organizmu.

Je艣li zdecydujesz si臋 na zakup olejku CBD, koniecznie wybierz produkt od sprawdzonego dostawcy. Pami臋taj, 偶e jego st臋偶enie powinno by膰 indywidualnie dostosowane do Twoich potrzeb, dlatego warto skonsultowa膰 si臋 z osob膮 do艣wiadczon膮 w tym temacie. Przy regularnym stosowaniu olejku pierwsze efekty powiniene艣 zaobserwowa膰 ju偶 po kilku dniach. 

 

殴r贸d艂o: EnvatoElements / Autor: LightFieldStudios

3. Wywietrz pomieszczenie, w kt贸rym przebywasz

Ma艂o kto zdaje sobie spraw臋 z tego, 偶e dobrze wywietrzone pomieszczenie ma du偶y wp艂yw na samopoczucie. Powiew 艣wie偶ego powietrza znacznie u艂atwia oddychanie i tym samym pozwala szybciej si臋 odpr臋偶y膰 i zrelaksowa膰. W szczelnie zamkni臋tym pokoju tworzy si臋 sztuczny mikroklimat, kt贸ry mo偶e powodowa膰 dolegliwo艣ci w postaci migreny czy nadmiernej senno艣ci.

Warto pami臋ta膰 o wietrzeniu pokoju zar贸wno zim膮, jak i latem. W sezonie grzewczym powietrze w pomieszczeniu jest suche, co w konsekwencji prowadzi do podra偶nienia oczu i dr贸g oddechowych. Szczeg贸lnie wa偶ne jest otwieranie okna przed snem 鈥 rze艣kie powietrze zapewni Ci lepsz膮 regeneracj臋, dzi臋ki czemu obudzisz si臋 wypocz臋ty i gotowy do stawiania czo艂a kolejnym wyzwaniom.

4. Przyjmij wygodn膮 pozycj臋

Jednym ze skutecznych sposob贸w na stres jest wykonywanie codziennych czynno艣ci w wygodnej pozycji. Co to oznacza w praktyce? Wygodna pozycja to taka, w kt贸rej Twoje mi臋艣nie nie s膮 nadmiernie napi臋te, a stawy przeci膮偶one. Niezwykle wa偶ne jest prawid艂owe ustawienie kr臋gos艂upa, kt贸re uchroni Ci臋 przed dolegliwo艣ciami b贸lowymi.

Gdy znajdujesz si臋 w stresuj膮cej sytuacji, Twoje nadnercza produkuj膮 kortyzol i adrenalin臋, kt贸re mog膮 wywo艂ywa膰 skurcze mi臋艣ni, nerwob贸le, problemy z oddychaniem oraz sztywnienie karku, ko艅czyn i plec贸w. Komfortowa pozycja cia艂a pozwoli Ci zniwelowa膰 przykre symptomy i 艂atwiej osi膮gn膮膰 wewn臋trzn膮 r贸wnowag臋.

5. Zastosuj 膰wiczenia oddechowe

Jak pokona膰 stres w kilka minut? Zadbaj o odpowiedni oddech! Nie od dzi艣 wiadomo, 偶e to, w jaki spos贸b oddychamy, ma niebagatelny wp艂yw na nasze zdrowie i samopoczucie. Niestety wiele os贸b ma tendencj臋 do zbyt p艂ytkiego oddychania lub czerpania powietrza szybko i gwa艂townie, co w konsekwencji prowadzi do hiperwentylacji, zawrot贸w g艂owy i niepokoju.

Zastosowanie 膰wicze艅 oddechowych wyciszy Tw贸j uk艂ad nerwowy i dotleni Twoje narz膮dy wewn臋trzne. Jak si臋 zrelaksowa膰 za pomoc膮 oddechu? Powoli zaczerpnij powietrze, przez chwil臋 je przetrzymaj i spokojnie wypu艣膰. Ca艂y proces powinien zaj膮膰 Ci kilkana艣cie sekund. Wyobra藕 sobie, 偶e wraz z ka偶dym wdechem przyjmujesz dobr膮 energi臋, a z wydechem pozbywasz si臋 tej z艂ej.

 

Jak pokona膰 stres? Strefa Przemian poka偶e Ci, jak si臋 zrelaksowa膰!

Niemal ka偶dego dnia zmagamy si臋 z sytuacjami, kt贸re wywo艂uj膮 napi臋cie o r贸偶nym nasileniu. Na szcz臋艣cie istniej膮 pewne metody, kt贸re mog膮 pom贸c Ci si臋 rozlu藕ni膰 i tym samym zniwelowa膰 nieprzyjemne objawy psychosomatyczne. Zastanawiasz si臋, jak pokona膰 stres w szybki i skuteczny spos贸b? Odpowied藕 na to pytanie znajdziesz w poni偶szym materiale:

https://www.youtube.com/watch?v=uRL3q4Nqgrk 

Kluczem do dobrego zdrowia i samopoczucia jest regularna aktywno艣膰 fizyczna i dieta dostosowana do indywidualnych potrzeb. Nasi specjali艣ci ch臋tnie zaproponuj膮 Ci jad艂ospis i 膰wiczenia, kt贸re wspomog膮 Twoj膮 walk臋 o lepsz膮 kondycj臋 psychofizyczn膮. Pami臋taj, 偶e mo偶esz bezp艂atnie przetestowa膰 nasze posi艂ki, zapisuj膮c si臋 do newslettera na dole strony.

Je艣li masz pytania na temat diety i treningu lub chcesz porozmawia膰 o skutecznych sposobach na stres, skontaktuj si臋 z nami za pomoc膮 formularza lub wy艣lij wiadomo艣膰 na adres e-mail: kontakt@strefaprzemian.pl. Zach臋camy Ci臋 r贸wnie偶 do do艂膮czenia do naszej grupy na Facebooku, bo jak si臋 zrelaksowa膰, to tylko w dobrym towarzystwie!

Zesp贸艂 Strefa Przemian

 

Badania:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3086063/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2908954/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7761127/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4604171/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7480724/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6137615/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26290294/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15460899/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31866386/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10633536/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27995346/

 

Nast臋pne artyku艂y

To te偶 Ci臋 mo偶e zainteresowa膰, sprawd藕!

Powi膮zane produkty

Tutaj znajduj膮 si臋 produkty, kt贸re mog膮 pasowa膰 do rzeczy, kt贸r膮 w艂a艣nie ogl膮dasz. Stw贸rz sw贸j zestaw!

Pomogli艣my ju偶 tysi膮com os贸b.
Do艂膮cz do Strefy Przemian i zacznij swoj膮 metamorfoz臋!!