logologo

馃敟 3 膰wiczenia na szczup艂e uda. 馃敟 Jakie 膰wiczenia stosowa膰 bez rozbudowania ud!

Dla wielu kobiet po偶膮danym efektem 膰wicze艅 s膮 zgrabne, smuk艂e uda bez efektu nadmiernego rozbudowania g贸rnej partii n贸g. Jak mo偶na to osi膮gn膮膰 w 艂atwy spos贸b i czy przysiady to 膰wiczenie dla wszystkich? Strefa Przemian podpowiada 3 膰wiczenia na szczup艂e uda!

3 膰wiczenia na szczup艂e uda, kt贸re nie rozbuduj膮 nadmiernie Twoich n贸g

Wiele kobiet marzy o tym, aby ich forma by艂a idealna na lato. Dlatego im cieplej robi si臋 za oknem, tym cz臋stsze i bardziej intensywne staj膮 si臋 nasze treningi. Najbardziej zale偶y Ci na 膰wiczeniach na szczup艂e uda, ale boisz si臋, 偶e nadmiernie je rozbudujesz? W takim razie 艣wietnie trafi艂a艣, bo my mamy idealny przepis na 膰wiczenia bez rozbudowania ud!

 

Szczup艂e uda: trening przynosz膮cy rezultaty bez masywnych n贸g.

Siedz膮ca praca, 艂apanie czego popadnie na z膮b w biegu i weekendowe obiady oparte na przetworzonej 偶ywno艣ci bardzo cz臋sto sprawiaj膮, 偶e borykamy si臋 z niechcian膮 tkank膮 t艂uszczow膮. W przypadku wielu kobiet tkanka ta odk艂ada si臋 g艂贸wnie w dolnych partiach cia艂a. Czy Ty r贸wnie偶 nale偶ysz do tej grupy dziewczyn, kt贸rym najtrudniej jest schudn膮膰 z ud?

Je偶eli tak, nie musisz si臋 martwi膰. Zadanie jest na pewno trudne, ale nie jest niewykonalne. Wiadomo, 偶e opr贸cz wdro偶enia odpowiedniego treningu, najwa偶niejsze jest, aby zamieni膰 stare i niezdrowe nawyki 偶ywieniowe na takie, kt贸re b臋d膮 dodatkowo wspiera膰 Twoj膮 prac臋 podczas aktywno艣ci fizycznej. Wracaj膮c jednak do 膰wicze艅 na smuk艂e uda鈥                                                                   

Je偶eli zastanowisz si臋 nad 膰wiczeniami na szczup艂e uda, kt贸re mo偶na znale藕膰 w internecie, na pewno pierwsze, co przyjdzie Ci do g艂owy to popularne przysiady. Czy to na pewno dobry wyb贸r, gdy zale偶y Ci na 膰wiczeniach bez rozbudowania ud? Je偶eli w g艂owie zapali艂a Ci si臋 w艂a艣nie czerwona lampka, bo przypomnia艂a艣 sobie, jak bardzo przysiady anga偶uj膮 przedni膮 cz臋艣膰 uda, czytaj dalej, a znajdziesz odpowiedzi na to i inne pytania!

膰wiczenia na smuk艂e uda

殴r贸d艂o: EnvatoElements / Autor: fxquadro

 

3 膰wiczenia bez rozbudowania ud 鈥 wypr贸buj je ju偶 dzi艣!

 

1. Czy przysiady to jeden ze sposob贸w na smuk艂e uda?

Lwia cz臋艣膰 artyku艂贸w, kt贸re mo偶na znale藕膰 w sieci na temat 膰wicze艅 na smuk艂e uda zawiera w swoim spisie w艂a艣nie przysiady. Ale czy warto je wykonywa膰, je偶eli zale偶y Ci na delikatnym efekcie bez masywnego wygl膮du?

Jak ju偶 wspominali艣my, do rozrachunku treningowego nale偶y wzi膮膰 pod uwag臋 fakt, 偶e przysiady w du偶ym stopniu anga偶uj膮 mi臋sie艅 czworog艂owy uda. Jest to partia cia艂a, kt贸ra ma tendencj臋 do rozrastania si臋 wszerz. Co w sytuacji, gdy zale偶y Ci na 膰wiczeniach bez rozbudowania ud?

Odpowied藕 jest bardzo prosta. Wystarczy, 偶e poradzisz si臋 do艣wiadczonego trenera, kt贸ry nie trzyma si臋 utartych schemat贸w i nie ma tendencyjnego podej艣cia do tego 膰wiczenia.

Dzi臋ki prostej manipulacji takimi parametrami przysiad贸w, jak cz臋stotliwo艣膰 powt贸rze艅, liczba serii oraz poziom obci膮偶enia osoba znaj膮ca si臋 na rzeczy 艂atwo dostosuje t臋 aktywno艣膰 fizyczn膮 do Twoich potrzeb.

膰wiczenie na smuk艂e uda

殴r贸d艂o: EnvatoElements / Autor: seventyfourimages

 

2. Spr贸buj hip thrust贸w!

Czy s艂ysza艂a艣 o mostkach biodrowych? Nie? By膰 mo偶e znasz to 艣wietne 膰wiczenie na smuk艂e uda pod jego bardziej popularn膮 nazw膮 鈥 czyli hip thrust. Co czyni je niezwykle skutecznym w walce o smuk艂e uda i dlaczego warto wkomponowa膰 je do regularnych jednostek treningowych?

W przeciwie艅stwie do przysiad贸w, mostki biodrowe anga偶uj膮 g艂贸wnie po艣ladki oraz w niewielkim stopniu grup臋 kulszowo-goleniow膮. Jest to dok艂adnie obszar tylnej cz臋艣ci uda, kt贸ra ju偶 nie ma tak du偶ej tendencji do rozrastania si臋 wszerz. A przecie偶 podczas 膰wicze艅 nie mo偶na skupia膰 si臋 tylko na tym, jak wygl膮damy z przodu 鈥 ty艂 jest r贸wnie wa偶ny!

Opr贸cz zbawiennego wp艂ywu na tylne mi臋艣nie uda, Twoje cia艂o dodatkowo podzi臋kuj臋 Ci za wykonywanie hip thrust贸w. Dlaczego? Jak si臋 okazuje, to nie tylko skuteczny spos贸b na szczup艂e uda. Praca przed ekranem komputera oraz popo艂udniowy odpoczynek na kanapie sprawiaj膮, 偶e jeden z najwi臋kszych mi臋艣ni w naszym ciele, czyli po艣ladek, zaczyna si臋 deformowa膰 i zanika膰, co w przysz艂o艣ci mo偶e skutkowa膰 powa偶nymi problemami z kr臋gos艂upem l臋d藕wiowym oraz stabilizacj膮 miednicy. Dlatego warto zastanowi膰 si臋 nad w艂膮czeniem mostk贸w biodrowych do Twojego planu treningowego z 膰wiczeniami na smuk艂e uda.

 

3. Wzmocnienie tylnej cz臋艣ci uda to podstawa 膰wicze艅 bez rozbudowywania ud!

Aby Twoje uda by艂y smuk艂e i mocne, wa偶nym elementem treningu jest wzmocnienie tylnej cz臋艣ci uda. Do tego idealnie nada si臋 pi艂ka gimnastyczna. 膯wiczenie na przyci膮ganie pi臋t do po艣ladk贸w z nogami u艂o偶onymi na pi艂ce to opcja dedykowana grupie kulszowo-goleniowej.

Podobnie jak poprzednie 膰wiczenie ten spos贸b przywodzenia pi艂ki gimnastycznej jest nie tylko idealnym przyk艂adem 膰wiczenia na smuk艂e uda, ale r贸wnie偶 niesie za sob膮 dodatkowe korzy艣ci zdrowotne. B臋dzie to nieoceniona pomoc dla os贸b sp臋dzaj膮cych d艂ugie godziny w pozycji siedz膮cej, kt贸re cierpi膮 z powodu skurcz贸w w艂a艣nie tej partii mi臋艣ni.

Kolejn膮 zalet膮 tego 膰wiczenia jest r贸wnie偶 zaanga偶owanie po艣ladk贸w, kt贸re nie tylko si臋 wzmocni膮, ale r贸wnie偶 pozwol膮 Ci zyska膰 wi臋ksz膮 pewno艣膰 siebie, gdy wskoczysz w kr贸tkie szorty 鈥 i sylwetka na lato gotowa!

 

 

膰wiczenia na smuk艂e uda

殴r贸d艂o: EnvatoElements / Autor: nenetus

 

Szczup艂e uda? Trening z pomoc膮 Strefy Przemian!

Zainteresowa艂y Ci臋 nasze 3 膰wiczenia na smuk艂e uda, ale nadal nie jeste艣 pewna, czy dasz rad臋 je wykona膰, zachowuj膮c poprawn膮 technik臋? Nie martw si臋, specjali艣ci w Strefie Przemian ch臋tnie odpowiedz膮 na wszystkie Twoje pytania dotycz膮ce 膰wicze艅 na szczup艂e uda. Mo偶esz si臋 z nami skontaktowa膰 w prosty spos贸b. Wystarczy, 偶e u偶yjesz naszego intuicyjnego formularz kontaktowego. Aby jeszcze lepiej zobrazowa膰 opisane w artykule 膰wiczenia bez rozbudowania ud, przygotowali艣my r贸wnie偶 kr贸tki filmik, kt贸ry w 艂atwy spos贸b przybli偶y Ci to zagadnienie:

https://youtu.be/LUtvBhov_hw

Je偶eli szukasz bardziej rozbudowanych trening贸w lub chcia艂aby艣 pozna膰 wi臋cej 膰wicze艅, kt贸re pozwol膮 Ci osi膮gn膮膰 wymarzon膮 sylwetk臋 przed latem, nasi eksperci ch臋tnie Ci pomog膮. Mo偶esz si臋 z nami skontaktowa膰 pod adresem: kontakt@strefaprzemian.pl. Dodatkowo po zapisaniu si臋 do naszego newslettera, mo偶esz liczy膰 na darmowy jad艂ospis na 7 dni, co z pewno艣ci膮 b臋dzie praktyczn膮 cegie艂k膮 w budowaniu upragnionej sylwetki!

Zesp贸艂 Strefa Przemian

 

Badania:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32919015/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6303131/

Nast臋pne artyku艂y

To te偶 Ci臋 mo偶e zainteresowa膰, sprawd藕!

Pomogli艣my ju偶 tysi膮com os贸b.
Do艂膮cz do Strefy Przemian i zacznij swoj膮 metamorfoz臋!!