logologo

Błędy żywieniowe! 😱 Czego nie jeść, aby schudnąć? 🤔

Chcesz schudnąć? Sprawdź, czy Twoja dieta nie zawiera któregoś z 5 podanych przez nas produktów. Nie daj się więcej nabrać!

Ciągle starasz się zrzucić zbędne kilogramy? Wdrożyłeś już wiele zasad dobrego odżywiania, a nawet regularną aktywność fizyczną, ale nadal dajesz się złapać na tych 5 popularnych produktów spożywczych, które niewiele wnoszą do Twojej diety?

Błędy żywieniowe: 5 produktów, które warto wyeliminować z jadłospisu

Codziennie małymi kroczkami zmierzasz ku lepszej sylwetce i poprawie samopoczucia? Starasz się rezygnować ze słodyczy, ograniczasz alkohol, nie przejadasz się, ale być może w Twojej diecie nadal obecne są któreś z 5 produktów, które na pierwszy rzut oka wydają się zdrowszymi zamiennikami niedozwolonych artykułów, np. białego cukru. Czy powinieneś wyeliminować je ze swojego menu? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, czy nie popełniasz tych nie do końca oczywistych błędów żywieniowych.

Źródło: EnvatoElements / Autor: tatiana_bralnina

Dążysz do szczupłej sylwetki, ale cały czas coś przeszkadza Ci w osiągnięciu wymarzonych efektów? Inwestujesz w diety cud, zamieniłeś biały cukier na inne słodziki i myślisz, że biały ryż będzie idealną bazą wielu dań w Twoim jadłospisie? Zapoznaj się z najczęstszymi błędami żywieniowymi, jakie popełniają odchudzające się osoby, i sprawdź, czy Ty również nie padłeś ich ofiarą.

1. Soki oczyszczające

Przyznaj się, ile razy nabrałeś się na cudowne diety, które miały magicznie odjąć Ci nadprogramowych kilogramów i zoptymalizować Twoje starania o wymarzoną sylwetkę? Czego nie jeść, żeby schudnąć? Z pewnością na tej liście produktów znajdują się soki „detoks”. Są one reklamowane jako czarodziejskie preparaty, które oczyszczą Twój organizm z wszelkich toksyn.

Niestety inwestowanie w takie rozwiązania jest jednym z większych błędów żywieniowych. Soki oczyszczające organizm są zazwyczaj bardzo drogie, a gorzką prawdą jest, że pieniądze, które na nie wydałeś, mogłeś z powodzeniem przeznaczyć na gęsto odżywcze posiłki, obfitujące w witaminy i minerały.

Dlaczego diety sokowe nie są warte swojej ceny? Detoks organizmu trwa 24 godziny na dobę i to bez żadnej ingerencji z zewnątrz. Aby zoptymalizować ten proces, najlepiej nie przeszkadzać ciału w oczyszczaniu się. Za pozbywanie się toksyn odpowiadają głównie takie organy, jak wątroba, nerki i płuca – i nie ma co ukrywać, radzą sobie z tym wyśmienicie.

Jakie są największe wady soków? Nie dość, że zawierają cukier – czego Twoja wątroba bardzo nie lubi – to zazwyczaj mają jedynie śladowe ilości naprawdę prozdrowotnych składników, takich jak imbir czy kurkuma. Jaki z tego wniosek? Lepszym sposobem na oczyszczenie organizmu będzie spożywanie wody i przejście na post przerywany, który przyniesie wytchnienie dla układu pokarmowego.

2. Brązowy cukier

Czego nie jeść, żeby schudnąć? Z pewnością wiele osób odpowie bez najmniejszego zawahania, że białego cukru. Czy Ty również zastąpiłeś go brązowym cukrem, wierząc, że dokonujesz słusznego wyboru? Jeśli tak, musimy Cię zmartwić. Jego ciemniejszy odpowiednik jest tak samo niezdrowy jak wersja podstawowa.

Brązowy cukier to po prostu biały cukier, który został wzbogacony o barwniki karmelowe. Wybierając ten artykuł, popełniasz bardzo duży błąd żywieniowy, ponieważ powoduje on taki sam wyrzut insuliny jak ten klasyczny – w szczególności, jeżeli słodzisz bardzo dużo. Dlatego nie daj się zwieść produktom na półkach sklepowych. A jeśli nie możesz pozbyć się nawyku słodzenia, postaw na bezpieczniejszy erytrytol. 

3. Sałata

Jesteś zdziwiony, że na naszej liście artykułów zbędnych w Twoim jadłospisie pojawiła się sałata? Za każdym razem, gdy przechodzisz na kolejną dietę, zjadasz kilogramy tego produktu w nadziei, że ten pomoże Ci szybko pozbyć się uporczywej tkanki tłuszczowej? Bazowanie każdego posiłku na sałacie jest dużym błędem żywieniowym. Dlaczego?

Sałata ma trochę wartości odżywczych, w tym sód, potas, żelazo, a także witaminę C, ale z pewnością istnieją o wiele lepsze zamienniki tego warzywa. Można ją śmiało umieścić na liście jarzyn, które są najbardziej przereklamowane, jeśli chodzi o proces utraty wagi. O wiele zdrowszymi i równie dietetycznymi wyborami będą podroby, jajka, dobrej jakości ryby czy orzechy.

Źródło: EnvatoElements / Autor: DanielVincek

4. Rafinowane oleje roślinne

Dlaczego stosowanie rafinowanych olejów roślinnych jest błędem żywieniowym, który warto wyeliminować? Produkty te bardzo szybko się utleniają i tracą praktycznie wszystkie swoje wartości odżywcze w procesie rafinacji. Najlepszym przykładem takiego artykułu jest obecny w większości domów olej rzepakowy.

Obróbka przemysłowa zachodzi w temperaturach przekraczających 200ºC, a takie środowisko sprzyja pojawianiu się tłuszczów trans w olejach. Substancje te mają ogromny wpływ na rozwój nadwagi i otyłości, a nawet zwiększenie tkanki tłuszczowej w obrębie trzewi. Dodatkowo sprzyjają one wzrostowi złego cholesterolu we krwi, co może prowadzić do rozwoju chorób sercowo-naczyniowych i miażdżycy. 

5. Biały ryż

Wiele osób przechodzących na dietę komponuje swoje posiłki na podstawie dwóch elementów uważanych za dietetyczne, czyli kurczaka i białego ryżu. Ten drugi jest szczególnie ceniony za swoją lekkostrawność – zawdzięcza to wysokiej zawartości węglowodanów, które niestety nie sycą na długo i zaburzają funkcjonowanie gospodarki insulinowej.

Czego nie jeść, żeby schudnąć? Z pewnością na rynku dostępne są o wiele zdrowsze zamienniki białego ryżu. Ten nie obfituje w minerały i ma znikomą zawartość błonnika, więc tak naprawdę nie oferuje Ci żadnej substancji, która chociaż trochę spowolniłaby proces trawienia.

Dobre nawyki żywieniowe polegają na wybieraniu pokarmów, które są nie tylko bogate w dobrej jakości makro i mikroskładniki, ale również wystarczająco sycące. Dzięki temu w ciągu dnia nie musisz martwić się o ilość zjedzonych kalorii ani o to, że dopadnie Cię nagły głód. Oczywiście spożywanie białego ryżu od czasu do czasu nie jest dużym błędem żywieniowym, ale produkt ten nie powinien stanowić podstawy Twojego jadłospisu.

Błędy żywieniowe to Twoja zmora? Nie ze Strefą Przemian!

Chcesz na dobre zwalczyć wszelkie błędy żywieniowe w Twojej diecie? Szukasz skutecznych sposobów na schudnięcie? Brakuje Ci pomysłów na zoptymalizowanie treningów? A może zainteresował Cię post przerywany lub dieta ketogeniczna? Napisz do nas na: kontakt@strefaprzemian.pl lub przez formularz kontaktowy, a my chętnie rozwiejemy wszystkie Twoje wątpliwości.

Obejrzyj przygotowany przez nas materiał wideo i dowiedz się, czego nie jeść, żeby schudnąć. Opowiadamy w nim o najczęstszych błędach żywieniowych, a także o tym, że czasem lepsze może być wrogiem dobrego:

https://www.youtube.com/watch?v=lfMYJDe8X6A

Przejrzałeś już wszystkie kulinarne blogi w poszukiwaniu inspiracji dietetycznych? Niezależnie od tego, czy jesteś na diecie low carb czy ketogenicznej, z pewnością znajdziesz coś ciekawego dla siebie w naszych e-bookach

Jeśli chcesz sprawdzić nasze możliwości, wystarczy, że zapiszesz się do newslettera Strefy Przemian. Wszyscy nasi subskrybenci cieszą się nie tylko cennymi wskazówkami dietetycznymi i treningowymi, ale również 7-dniowym bezpłatnym jadłospisem wypełnionym po brzegi gęsto odżywczymi recepturami.

Zespół Strefa Przemian

Badania

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25857868/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32060194/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33422584/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29408694/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28878197/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/1749210/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29772560/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33087982/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33087982/

 

Następne artykuły

To też Cię może zainteresować, sprawdź!

Powiązane produkty

Tutaj znajdują się produkty, które mogą pasować do rzeczy, którą właśnie oglądasz. Stwórz swój zestaw!

Pomogliśmy już tysiącom osób.
Dołącz do Strefy Przemian i zacznij swoją metamorfozę!!