logologo

Zdrowe nawyki! 馃巵 5 dobrych nawyk贸w, kt贸re zmieni膮 Twoje 偶ycie 馃槏

Jak zmieni膰 swoje 偶ycie na lepsze? Poznaj 5 dobrych nawyk贸w, kt贸re pozytywnie wp艂yn膮 na Twoje codzienne funkcjonowanie!

Jak zmieni膰 swoje 偶ycie na lepsze i zadba膰 o sw贸j komfort, zdrowie i samopoczucie? Strefa Przemian przedstawia 5 dobrych nawyk贸w, dzi臋ki kt贸rym b臋dziesz lepiej funkcjonowa膰 na co dzie艅! 

5 dobrych nawyk贸w, kt贸re zmieni膮 Twoje 偶ycie na lepsze 

Nie ulega w膮tpliwo艣ci, 偶e nasze codzienne nawyki maj膮 niebagatelny wp艂yw zar贸wno na nasze zdrowie, jak i samopoczucie. To w艂a艣nie one decyduj膮 o tym, jak na co dzie艅 funkcjonujemy, w jakim jeste艣my humorze i w jaki spos贸b patrzymy na siebie samych. Co wi臋cej, to od nich zale偶y, czy osi膮gniemy swoje cele, w艂膮czaj膮c w to proces odchudzania i d膮偶enie do wymarzonej sylwetki. Po raz kolejny pr贸bujesz co艣 zmieni膰 i nie widzisz po偶膮danych rezultat贸w? Jak zmieni膰 swoje 偶ycie na lepsze? Poznaj 5 dobrych nawyk贸w, dzi臋ki kt贸rym zrealizujesz sw贸j plan 鈥 z w艂asnego do艣wiadczenia wiemy, 偶e naprawd臋 dzia艂aj膮! 

殴r贸d艂o: EnvatoElements/Autor: AboutImages

Jak zmieni膰 swoje 偶ycie na lesze? 5 dobrych nawyk贸w, kt贸re Ci w tym pomog膮! 

1. Porz膮dkowanie my艣li 

Twoje my艣li maj膮 wp艂yw na to, jak si臋 czujesz i jak funkcjonujesz. Przypomnij sobie sytuacje, w kt贸rych bywa艂e艣 smutny 鈥 zapewne za ka偶dym razem wi膮za艂o si臋 to z dok艂adnym analizowaniem i szukaniem przyczyny takiego nastroju. Jest to bardzo dobry nawyk 鈥 znaj膮c pow贸d gorszego samopoczucia, masz wi臋ksz膮 szans臋 na zmiany i prac臋 nad swoim problemem. 

W jakich sytuacjach nadmierne analizowanie mo偶e przynie艣膰 Ci wi臋cej szkody ni偶 po偶ytku? Np. w momencie, gdy masz zaplanowany trening i nie masz ochoty si臋 go podejmowa膰. Tw贸j m贸zg podsunie Ci mn贸stwo argument贸w, kt贸re upewni膮 Ci臋 w przekonaniu, 偶e rezygnuj膮c z aktywno艣ci, podejmujesz s艂uszn膮 decyzj臋. Czasami lepiej si臋 nad tym nie zastanawia膰 i zabra膰 si臋 za 膰wiczenia pomimo niech臋ci. 

Podejmowanie decyzji pod wp艂ywem emocji nie zawsze jest dobrym rozwi膮zaniem. Tw贸j nastr贸j mo偶e zmienia膰 si臋 z minuty na minut臋, dlatego warto do pewnych spraw podchodzi膰 racjonalnie. Jednym z przyk艂ad贸w negatywnego wp艂ywu emocji na podejmowane przez Ciebie dzia艂ania mo偶e by膰 jedzenie pod wp艂ywem smutku, z艂o艣ci, stresu, a nie g艂odu. 

2. Odpowiednie przygotowanie do snu

Jak zmieni膰 swoje 偶ycie na lepsze? Przestrzegaj higieny snu! To, w jaki spos贸b ko艅czysz dzie艅, jest absolutnie kluczowe zar贸wno w kontek艣cie efektywnego wypoczynku, jak i og贸lnego samopoczucia. Wp艂yw snu na kondycj臋 psychofizyczn膮 jest mocno bagatelizowany, a to w艂a艣nie od niego w du偶ej mierze zale偶y Tw贸j humor, efektywno艣膰, odporno艣膰 oraz sukcesy w odchudzaniu. 艢pi膮c zbyt ma艂o, b臋dziesz mie膰 wi臋ksz膮 tendencj臋 do podjadania mi臋dzy posi艂kami i w konsekwencji przybierania na wadze. 

Jak wygl膮da nasza rutyna przed snem? Ok. 30 minut przed po艂o偶eniem si臋 do 艂贸偶ka przyjmujemy olejek CBD, kt贸ry wycisza organizm i przyspiesza jego regeneracj臋. Nast臋pnie udajemy si臋 na spacer, 偶eby si臋 dotleni膰. Wcze艣niej uchylamy okno w sypialni, aby j膮 dobrze wywietrzy膰. Po powrocie wypijamy szklank臋 wody, a drug膮 stawiamy obok 艂贸偶ka, 偶eby mie膰 j膮 pod r臋k膮 zaraz po przebudzeniu. Odk艂adamy urz膮dzenia emituj膮ce niebieskie 艣wiat艂o, kt贸re zaburzaj膮 produkcj臋 melatoniny. Ca艂kowicie zaciemniamy pomieszczenie, a niekiedy si臋gamy po stopery do uszu i opask臋 na oczy. 

3. Planowanie 

Kolejnym dobrym nawykiem jest rozpisywanie planu dnia 鈥 robi膮c to, 艂atwiej zrealizujesz swoje cele i wykonasz zadania, kt贸re absolutnie nie mog膮 czeka膰. Twoja praca b臋dzie bardziej efektywna, a Ty b臋dziesz mie膰 pewno艣膰, 偶e ze wszystkim si臋 wyrobisz. Je艣li nie lubisz dzia艂a膰 wed艂ug 艣ci艣le okre艣lonych godzin, mo偶esz zastosowa膰 ramy czasowe, np. 8:00-10:00 czy 17:00-20:00. Dzi臋ki temu znajdziesz r贸wnie偶 czas na niespodziewane zaj臋cia czy spotkania.

殴r贸d艂o: EnvatoElements/Autor: gstockstudio

4. 膯wiczenia 

Aktywno艣膰 fizyczna to klucz do dobrego samopoczucia, lepszej odporno艣ci i estetycznej sylwetki. Trening to dobra okazja do relaksu, rozmaitych przemy艣le艅 oraz odci臋cia si臋 od codziennych problem贸w. Mo偶esz po艂膮czy膰 go ze s艂uchaniem ulubionej muzyki, audiobook贸w czy ciekawych podcast贸w. Warto zadba膰 o regularno艣膰 i taki rodzaj 膰wicze艅, kt贸ry sprawia Ci przyjemno艣膰 鈥 dzi臋ki czemu rzadziej b臋dziesz opuszcza膰 trening, a cz臋艣ciej odczuwa膰 motywacj臋 i satysfakcj臋 z podejmowanego wysi艂ku.

5. Motywowanie si臋 do dzia艂ania 

Istnieje wiele rzeczy, kt贸re s膮 niezwykle wa偶ne, ale z jakich艣 powod贸w ich nie robisz. Jak zmieni膰 swoje 偶ycie i znale藕膰 motywacj臋 do wykonywania okre艣lonych czynno艣ci? Odsu艅 od siebie my艣li 鈥瀗ie chce mi si臋鈥, 鈥瀗ie mog臋鈥, 鈥瀗ie mam czasu鈥, a podejmowanie dobrych decyzji stanie si臋 Twoj膮 codzienn膮 rutyn膮. Masz tendencj臋 do znajdowania wym贸wek? Je艣li nie zaczniesz nad tym pracowa膰, staniesz si臋 w tym prawdziwym mistrzem. W momencie kryzysu staraj si臋 nie kierowa膰 emocjami, tylko post臋powa膰 racjonalnie. 

Jak zmieni膰 swoje 偶ycie na lepsze? Strefa Przemian wie, jak to zrobi膰! 

Niemal ka偶dy z nas 鈥 w wi臋kszym lub mniejszym stopniu 鈥 chcia艂by zmieni膰 co艣 w swoim 偶yciu, na co dzie艅 czu膰 energi臋 do dzia艂ania i cieszy膰 si臋 dobrym samopoczuciem. Na szcz臋艣cie osi膮gni臋cie takiego stanu nie jest szczeg贸lnie skomplikowane 鈥 wystarczy trzyma膰 si臋 swoich postanowie艅 i wypracowa膰 kilka dobrych nawyk贸w. Jakich konkretnie? Odpowied藕 na to pytanie znajdziesz w poni偶szym filmiku: 

https://www.youtube.com/watch?v=iNbZS39V7ww 

Poza pozytywnym nastawieniem, przestrzeganiem higieny snu, motywowaniem si臋 do dzia艂ania czy planowaniem bardzo wa偶ne jest stosowanie odpowiedniej diety oraz regularna aktywno艣膰 fizyczna. Nie jeste艣 w stanie samodzielnie rozpisa膰 swojego jad艂ospisu i planu treningowego? Nasi specjali艣ci ch臋tnie Ci w tym pomog膮! W Strefie Przemian masz do dyspozycji mn贸stwo bezp艂atnych materia艂贸w, w tym filmiki na YouTube, ciekawostki dotycz膮ce zdrowia, 膰wicze艅 i od偶ywiania, a tak偶e 7-dniowe menu, kt贸re otrzymasz po zapisaniu si臋 do newslettera. 

Chcia艂by艣 stale poszerza膰 swoj膮 wiedz臋, zadba膰 o swoj膮 kondycj臋 psychofizyczn膮 i osi膮gn膮膰 wymarzon膮 sylwetk臋? Koniecznie zajrzyj do naszych ksi膮偶ek i e-book贸w! W naszym sklepie znajdziesz nie tylko rozmaite programy treningowe, ale r贸wnie偶 solidnie opracowane materia艂y na temat diety ketogenicznej, postu przerywanego, zaburze艅 od偶ywiania czy choroby Hashimoto. Masz pytania do naszego zespo艂u? Wy艣lij swoj膮 wiadomo艣膰 za po艣rednictwem formularza kontaktowego lub na adres e-mail kontakt@strefaprzemian.pl. Bo jak zmieni膰 swoje 偶ycie, to na zawsze i bez ogromnych wyrzecze艅! 

Zesp贸艂 Strefa Przemian 

 

Badania: 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6281147/ 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5449130/ 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4911759/ 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1470658/ 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15838583/ 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6326553/

Nast臋pne artyku艂y

To te偶 Ci臋 mo偶e zainteresowa膰, sprawd藕!

Powi膮zane produkty

Tutaj znajduj膮 si臋 produkty, kt贸re mog膮 pasowa膰 do rzeczy, kt贸r膮 w艂a艣nie ogl膮dasz. Stw贸rz sw贸j zestaw!

Pomogli艣my ju偶 tysi膮com os贸b.
Do艂膮cz do Strefy Przemian i zacznij swoj膮 metamorfoz臋!!