logologo

Kiedy najlepiej ćwiczyć przy Hashimoto? Strefa Przemian przedstawia najkorzystniejszą opcję.

Zmagasz się z Hashimoto i zastanawiasz się, o jakiej porze dnia warto wykonać trening, żeby przyniósł Ci jak najwięcej korzyści? Przeczytaj nasz artykuł i rozwiej swoje wątpliwości!

Kiedy najlepiej ćwiczyć przy Hashimoto?

 

Ciągłe uczucie zmęczenia, spadek nastroju czy nadmierna senność to objawy, które często zrzucamy na karb przepracowania. Choć w dużej mierze wynikają one z nieustającego pośpiechu, braku odpoczynku i nadmiaru obowiązków, mogą wskazywać również na mniejsze lub większe zawirowania zdrowotne. Zniechęceni przykrymi symptomami kierujemy swoje kroki do gabinetu lekarza, który po wnikliwych badaniach stawia diagnozę – Hashimoto. W naszej głowie natychmiast kłębi się mnóstwo pytań i wątpliwości: Jakie leki przyjmować? Jaką dietę stosować? Czy aktywność fizyczna jest dozwolona? Odpowiedź na ostatnie pytanie jest oczywiście twierdząca – nie zapominajmy jednak, że kluczowy jest nie tylko rodzaj treningu, ale również pora jego wykonywania. Zatem kiedy najlepiej ćwiczyć przy Hashimoto?

 

przykładowy trening na Hashimoto

Źródło: EnvatoElements / Autor: twenty20photos

 

Hashimoto – czym jest i jak się objawia?

 

Zanim poruszymy temat aktywności fizycznej przy Hashimoto, warto odpowiedzieć sobie na pytanie, czym dokładnie jest to schorzenie i w jaki sposób się objawia. Otóż Hashimoto, zwane również limfocytarnym zapaleniem tarczycy, jest chorobą o podłożu autoimmunologicznym, w której układ odpornościowy produkuje przeciwciała skierowane przeciwko gruczołowi tarczycowemu. Prościej mówiąc, dochodzi tutaj do sytuacji, w której organizm atakuje swój własny narząd.

Zapewne zastanawiasz się, jakie są przyczyny zapalenia? Niestety odpowiedź na to pytanie wciąż pozostaje bez jednoznacznej odpowiedzi. Wiele badań wskazuje na uwarunkowania genetyczne (inne choroby autoimmunologiczne występujące w rodzinie), czynniki środowiskowe (stres, infekcje wirusowe, palenie papierosów), nieprawidłową dietę (nadmierna podaż jodu) oraz niedobory witamin i minerałów (witamina D3, selen).

W przypadku Hashimoto objawy potrafią być bardzo długo uśpione. O zapaleniu często dowiadujemy się przy okazji rutynowych badań lub w trakcie diagnozowania innej choroby. Co zatem zrobić, aby nie przegapić pierwszych symptomów i dać sobie szansę na jak najszybsze złagodzenie przykrych dolegliwości? Czerwona lampka powinna nam się zapalić w momencie, gdy zauważymy u siebie kilka z poniższych objawów:

Hashimoto co jeść

Źródło: EnvatoElements / Autor: LightFieldStudios

 

●      przewlekłe zmęczenie,

●      nadmierna senność,

●      wypadanie włosów,

●      przyrost masy ciała,

●      ciągłe uczucie zimna,

●      łamliwość paznokci,

●      depresja,

●      wahania nastroju,

●      zaparcia,

●      wysoki poziom cholesterolu,

●      pogorszenie sprawności intelektualnej,

●      pociemnienie skóry w obrębie łokci i kolan,

●      ból stawów i mięśni,

●      nieregularne miesiączki,

●      chrypka,

●      problemy z koncentracją.

Jeśli zaobserwowałeś u siebie powyższe symptomy, nie ma powodów do paniki. Mogą one występować nie tylko przy Hashimoto – objawy te są charakterystyczne dla wielu innych niegroźnych schorzeń, które można w łatwy sposób wyeliminować. Podstawą jest oczywiście wizyta u lekarza i dokładna diagnostyka. Pamiętaj, że zapalenie tarczycy to nie wyrok – możesz podjąć działania, które pozwolą Ci normalnie funkcjonować: pracować, wypoczywać i trenować. Tylko kiedy najlepiej ćwiczyć?

 

Ćwiczenia przy Hashimoto – najdogodniejsza pora na trening 

Ćwiczenia przy Hashimoto są jak najbardziej wskazane, ale dla własnego bezpieczeństwa warto wcześniej skonsultować się z lekarzem lub doświadczonym trenerem. Aktywność fizyczna może nie tylko poprawić naszą kondycję zdrowotną, ale również wpłynąć korzystnie na nasze samopoczucie, co w przypadku Hashimoto ma ogromne znaczenie.

Ćwiczenia na Hashimoto

Źródło: EnvatoElements / Autor: serhiibobyk

 

Jak ćwiczyć przy niedoczynności tarczycy?

Najdogodniejszą porą na trening jest początek dnia (6:00 – 8:00), kiedy poziom kortyzolu w organizmie jest najwyższy. Z każdą godziną jego poziom sukcesywnie spada, aby wieczorem (20:00 – 22:00) osiągnąć najniższą wartość. Dlaczego jest to tak istotne i jaka jest zależność między limfocytarnym zapaleniem tarczycy a porą treningu?

Nie zapominajmy, że jednym z czynników wywołujących Hashimoto może być stres. Trening, podobnie jak niedobór snu, jest stresogenny dla naszego organizmu – jeśli wykonamy ćwiczenia wieczorem, automatycznie podniesiemy poziom kortyzolu, czyli hormonu stresu, który może skutkować bezsennością i nasilić charakterystyczne dla Hashimoto objawy.

 

Kiedy najlepiej ćwiczyć przy Hashimoto ? Strefa Przemian odpowie na wszystkie Twoje pytania!

 

Podejrzewasz u siebie limfocytarne zapalenie tarczycy? A może zostałeś już zdiagnozowany? Zastanawiasz się, kiedy najlepiej wykonywać ćwiczenia przy Hashimoto? Okazuje się, że najlepszą porą dnia na aktywność fizyczną jest ranek, kiedy poziom kortyzolu w organizmie jest najwyższy. Więcej szczegółów na ten temat znajdziesz w naszym krótkim materiale filmowym:

 

https://youtu.be/G-AuR-S1Els

Jeśli zmagasz się z Hashimoto lub inną chorobą autoimmunologiczną albo po prostu chcesz zmienić swój styl życia, zachęcamy Cię do skontaktowania się z naszym zespołem: kontakt@strefaprzemian.pl. Specjaliści Strefy Przemian dopasują dietę i plan treningowy do Twoich potrzeb, biorąc pod uwagę Twoją kondycję zdrowotną. Nie zapomnij zapisać się do naszego newslettera na dole strony – jako nowy użytkownik, otrzymasz 7-dniowy jadłospis do pobrania całkowicie za darmo. Czekamy na Ciebie!

Mamy dla Ciebie jeszcze ebooki, którego znajdziesz w naszym sklepie. 

 

Zespół Strefa Przemian

 

Badania:

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2474765/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16380698/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23111240/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19737872/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/18787373/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/9415946/ 

Następne artykuły

To też Cię może zainteresować, sprawdź!

Pomogliśmy już tysiącom osób.
Dołącz do Strefy Przemian i zacznij swoją metamorfozę!!