logologo

­čĄö Jak schudn─ů─ç po 50-tce? ­čśŹ­čÄü Jak zdrowo i skutecznie schudn─ů─ç?

Odnios┼ée┼Ť kolejn─ů pora┼╝k─Ö w odchudzaniu, a swoje niepowodzenie usprawiedliwiasz wiekiem? Dowiedz si─Ö, gdzie le┼╝y problem i jak schudn─ů─ç po 50.

Zapewne nie raz spotka┼ée┼Ť si─Ö ze stwierdzeniem, ┼╝e odchudzanie po 50 zawsze ko┼äczy si─Ö pora┼╝k─ů. Strefa Przemian obala ten mit i przedstawia czynniki utrudniaj─ůce redukcj─Ö wagi w tym wieku. 

Jak schudn─ů─ç po 50, czyli czynniki utrudniaj─ůce redukcj─Ö wagi 

Odchudzanie po 50 cz─Östo kojarzy si─Ö z kator┼╝nicz─ů prac─ů, kt├│ra ostatecznie nie przynosi po┼╝─ůdanych efekt├│w. Z up┼éywem lat metabolizm zwalnia, cia┼éo do┼Ťwiadcza cz─Östszych kontuzji, kondycja jest coraz s┼éabsza, a napi─Öty grafik uniemo┼╝liwia wykonanie treningu czy przygotowanie posi┼ék├│wÔÇŽ Czas najwy┼╝szy sko┼äczy─ç z wym├│wkami i obali─ç mity! Niezale┼╝nie od tego, czy masz 18 lat, czy jeste┼Ť kilkadziesi─ůt lat starszy, zawsze mo┼╝esz zredukowa─ç wag─Ö i cieszy─ç si─Ö wi─Ökszym komfortem ┼╝ycia. Podejmujesz kolejn─ů pr├│b─Ö, a waga stoi w miejscu? Dowiedz si─Ö, dlaczego nie widzisz efekt├│w odchudzania i jak schudn─ů─ç po 50 w zdrowy i trwa┼éy spos├│b! 

 

Źródło: EnvatoElements/Autor: stockfilmstudio

Z biegiem lat w Twoim ciele zachodzi mn├│stwo istotnych zmian. Prawd─ů jest, ┼╝e metabolizm nieco zwalnia, wydolno┼Ť─ç organizmu si─Ö zmniejsza, a stawy i mi─Ö┼Ťnie s─ů bardziej nara┼╝one na kontuzje i przeci─ů┼╝enia. Co wi─Öcej, pojawi─ů si─Ö zawirowania w gospodarce hormonalnej, zw┼éaszcza podczas menopauzy i andropauzy, kt├│re nierzadko utrudniaj─ů codzienne funkcjonowanie. 

Twoja waga stoi w miejscu pomimo przestrzegania diety? Nie ulega w─ůtpliwo┼Ťci, ┼╝e powy┼╝sze czynniki mog─ů si─Ö do tego przyczynia─ç. Nie oznacza to jednak, ┼╝e jeste┼Ť z g├│ry skazany na pora┼╝k─Ö i ju┼╝ nigdy nie doczekasz si─Ö satysfakcjonuj─ůcych efekt├│w odchudzania. Co mo┼╝e utrudnia─ç Ci utrat─Ö nadprogramowych kilogram├│w i jak schudn─ů─ç po 50? 

4 czynniki, kt├│re sprawiaj─ů, ┼╝e Twoja waga stoi w miejscu

 

1. Nie wyci─ůgasz wniosk├│w z przesz┼éo┼Ťci 

Gros rzeczy, kt├│re wydarzy┼éy si─Ö w przesz┼éo┼Ťci, ma ogromny wp┼éyw na Twoje obecne ┼╝ycie. Dotyczy to nie tylko nawyk├│w ┼╝ywieniowych, ale r├│wnie┼╝ wielu innych aspekt├│w. Je┼Ťli przez ostatnie lata zajada┼ée┼Ť si─Ö g┼é├│wnie przetworzonym jedzeniem, stroni┼ée┼Ť od aktywno┼Ťci fizycznej, nie przestrzega┼ée┼Ť higieny snu i nie weryfikowa┼ée┼Ť regularnie stanu swojego zdrowia, osi─ůgni─Öcie wymarzonych efekt├│w odchudzania b─Ödzie wymaga┼éo od Ciebie wi─Öcej wysi┼éku i zaanga┼╝owania. 

Pami─Ötaj, ┼╝e im wi─Öcej masz lat, tym bardziej powiniene┼Ť si─Ö o siebie zatroszczy─ç. Organizm cz┼éowieka mo┼╝na por├│wna─ç do samochodu ÔÇô na pocz─ůtku jest sprawny i rzadko zdarzaj─ů mu si─Ö usterki, z czasem jednak coraz bardziej si─Ö zu┼╝ywa i trzeba o niego dba─ç, ┼╝eby je┼║dzi┼é jak najd┼éu┼╝ej. Je┼Ťli do tej pory towarzyszy┼éy Ci z┼ée nawyki, nie dziw si─Ö, ┼╝e waga stoi w miejscu i trudniej Ci osi─ůgn─ů─ç po┼╝─ůdane rezultaty. Na szcz─Ö┼Ťcie mo┼╝esz to jeszcze naprawi─ç i cieszy─ç si─Ö lepszym zdrowiem i samopoczuciem! 

2. Zmagasz si─Ö z insulinooporno┼Ťci─ů/cukrzyc─ů 

W dzisiejszych czasach mn├│stwo os├│b boryka si─Ö z insulinooporno┼Ťci─ů lub cukrzyc─ů. Niestety diagnostyka tych zburze┼ä wci─ů┼╝ pozostawia wiele do ┼╝yczenia, zw┼éaszcza w przypadku pierwszego z nich. Wi─Ökszo┼Ť─ç pacjent├│w nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, ┼╝e ten problem ich dotyczy, co w konsekwencji prowadzi do pog┼é─Öbiania si─Ö objaw├│w. 

Czym jest insulinooporno┼Ť─ç i w jaki spos├│b j─ů rozpozna─ç? Najpro┼Ťciej rzecz ujmuj─ůc, jest to zaburzenie metaboliczne, kt├│re wynika z obni┼╝onej wra┼╝liwo┼Ťci organizmu na dzia┼éanie insuliny. Do jej najbardziej charakterystycznych symptom├│w nale┼╝y senno┼Ť─ç po posi┼ékach, wzmo┼╝ony apetyt, zachcianki na s┼éodycze, os┼éabienie, przyrost tkanki t┼éuszczowej w okolicach talii, stany depresyjne, problemy sk├│rne, zaburzenia koncentracji, podwy┼╝szony poziom tr├│jgliceryd├│w oraz brak efekt├│w odchudzania. 

Podejrzewasz u sobie insulinooporno┼Ť─ç? Mo┼╝esz j─ů potwierdzi─ç lub wykluczy─ç, wykonuj─ůc krzyw─ů cukrow─ů i insulinow─ů. Pami─Ötaj, ┼╝e zmagaj─ůc si─Ö z tym schorzeniem, znacznie trudniej jest zrzuci─ç wag─Ö, ale nie jest to niemo┼╝liwe! Jak schudn─ů─ç po 50 (i nie tylko), je┼Ťli Twoja gospodarka w─Öglowodanowa nie funkcjonuje tak, jak powinna? 

Odpowied┼║ na to pytanie znajdziesz w naszym materiale filmowym: https://www.youtube.com/watch?v=pixG2-4jIP8&ab_channel=BartekSzemraj

3. Masz m─Ötlik w g┼éowie 

Niemal ka┼╝dego dnia pojawiaj─ů si─Ö nowe doniesienia ze ┼Ťwiata dietetyki. Co┼Ť, co niegdy┼Ť uchodzi┼éo za szkodliwe, dzisiaj uznawane jest za niezb─Ödny element zdrowej diety i na odwr├│t. By─ç mo┼╝e jeszcze nie raz us┼éyszysz, ┼╝e jajka niekorzystnie wp┼éywaj─ů na Tw├│j organizm, a mleko to podstawa codziennego jad┼éospisu. Czy to wynika z niekompetencji specjalist├│w? Absolutnie nie! Naukowcy maj─ů coraz bardziej zaawansowane narz─Ödzia do bada┼ä i bior─ů pod uwag─Ö czynniki, kt├│re jeszcze kilka lat temu z pewnych wzgl─Öd├│w nie by┼éy analizowane. 

Jak odnale┼║─ç si─Ö w tym chaosie i nat┼éoku informacji? Przygl─ůdaj si─Ö swoim efektom! Je┼Ťli dobrze si─Ö czujesz, nie brakuje Ci energii, a wyniki Twoich bada┼ä s─ů w normie, prawdopodobnie dokonujesz odpowiednich wybor├│w. Wydaje Ci si─Ö, ┼╝e wszystko robisz dobrze, a Twoja waga stoi w miejscu? Wychodzi na to, ┼╝e pope┼éniasz b┼é─Ödy, kt├│re nale┼╝y wyeliminowa─ç. Wprowadzaj zmiany, modyfikuj swoje posi┼éki i analizuj rezultaty. Je┼Ťli wci─ů┼╝ ich nie widzisz, spr├│buj wdro┼╝y─ç w ┼╝ycie post przerywany i diet─Ö niskow─Öglowodanow─ů, kt├│re uchodz─ů za bardzo skuteczne do odchudzania.

4. Za mało się ruszasz

Nie ulega w─ůtpliwo┼Ťci, ┼╝e to dieta decyduje o efektach odchudzania, jednak aktywno┼Ť─ç fizyczna nigdy nie powinna schodzi─ç na dalszy plan. Jak chcesz schudn─ů─ç po 50, skoro prowadzisz siedz─ůcy tryb ┼╝ycia, a Tw├│j jedyny spacer w ci─ůgu dnia to ten do osiedlowego sklepu i z powrotem? Oczywi┼Ťcie w takich spacerach nie ma nic z┼éego, ale pami─Ötaj, ┼╝e im wi─Öcej z siebie dasz, tym wi─Öcej zyskasz. 

Za spalanie kalorii i estetyk─Ö Twojej sylwetki odpowiada m.in. tkanka mi─Ö┼Ťniowa. Je┼Ťli chcesz jak najlepiej o ni─ů zadba─ç, nie b├│j si─Ö treningu si┼éowego! Przygoda z ci─Ö┼╝arami z pewno┼Ťci─ů przyniesie Ci wiele korzy┼Ťci, w┼é─ůczaj─ůc w to ubytek kilogram├│w, dobre samopoczucie i lepsz─ů odpowied┼║ hormonaln─ů ÔÇô podczas treningu podnosi si─Ö poziom testosteronu i hormonu wzrostu, kt├│re pe┼éni─ů wa┼╝n─ů funkcj─Ö w procesie redukcji wagi.

Jak schudn─ů─ç po 50 i dlaczego Twoja waga stoi w miejscu? Strefa Przemian zna odpowied┼║! 

Oczywistym jest fakt, ┼╝e utrata kilogram├│w u os├│b po 50 mo┼╝e przebiega─ç inaczej ni┼╝ u nastolatk├│w. Wynika to z rozmaitych proces├│w zachodz─ůcych w ciele, pocz─ůwszy od zawirowa┼ä w gospodarce hormonalnej po mniejsz─ů wydolno┼Ť─ç organizmu i spowolnienie tempa przemiany materii. Nie oznacza to jednak, ┼╝e takie osoby s─ů z g├│ry skazane na pora┼╝k─Ö i mog─ů tylko pomarzy─ç o satysfakcjonuj─ůcych efektach odchudzania. Je┼Ťli czujesz niedosyt i wci─ů┼╝ zadajesz sobie pytanie, jak schudn─ů─ç po 50, koniecznie zapoznaj si─Ö z poni┼╝szym materia┼éem: 

Przestrzegasz diety i uprawiasz sport, a Twoja waga stoi w miejscu? Je┼Ťli nie jeste┼Ť w stanie samodzielnie zlokalizowa─ç ┼║r├│d┼éa problemu, skontaktuj si─Ö z naszymi specjalistami. Mo┼╝esz zrobi─ç to poprzez formularz kontaktowy dost─Öpny na stronie lub wysy┼éaj─ůc wiadomo┼Ť─ç na adres e-mail: kontakt@strefaprzemian.pl. Nie zapomnij r├│wnie┼╝ zapisa─ç si─Ö do naszego newslettera, dzi─Öki kt├│remu otrzymasz bezp┼éatne 7-dniowe menu i b─Ödziesz na bie┼╝─ůco z naj┼Ťwie┼╝szymi informacjami w zakresie diety i treningu. Do┼é─ůcz do nas jak najszybciej i daj nam o siebie zadba─ç! 

Zesp├│┼é Strefa Przemian 

Badania: 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5387759/ 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16601270/ 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2880224/ 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28609591/ 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29939616/ 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29397563/ 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11460565/ 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31756065/ 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7021351/ 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31023390/ 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34185279/ 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/8968851/ 

 

Następne artykuły

To te┼╝ Ci─Ö mo┼╝e zainteresowa─ç, sprawd┼║!

Powi─ůzane produkty

Tutaj znajduj─ů si─Ö produkty, kt├│re mog─ů pasowa─ç do rzeczy, kt├│r─ů w┼éa┼Ťnie ogl─ůdasz. Stw├│rz sw├│j zestaw!

Pomogli┼Ťmy ju┼╝ tysi─ůcom os├│b.
Do┼é─ůcz do Strefy Przemian i zacznij swoj─ů metamorfoz─Ö!!