logologo

🤔 Dlaczego nie mogę schudnąć – przyczyny braku postępów!

„Dlaczego nie mogę schudnąć?” – to pytanie, które zadaje sobie wiele odchudzających się osób. Jakie są przyczyny braku postępów? Odpowiadamy!

Jesteś na diecie redukcyjnej, a Twoja waga stoi w miejscu? Dowiedz się, dlaczego tak się dzieje i jak najszybciej pozbądź się złych nawyków! 

Dlaczego nie mogę schudnąć? Strefa Przemian wie, dlaczego Twoja waga stoi w miejscu! 

„Dlaczego nie mogę schudnąć?” – to jedno z najczęściej zadawanych pytań przez naszych obserwatorów. Większość z nich ma za sobą co najmniej kilka prób odchudzania, które zawsze kończyły się porażką lub dawały chwilowe rezultaty. Dlaczego tak trudno osiągnąć satysfakcjonujące efekty pomimo liczenia kalorii, przestrzegania deficytu kalorycznego i regularnego spożywania posiłków? Strefa Przemian przedstawia najczęstsze błędy w odchudzaniu – sprawdź, dlaczego Twoja waga stoi w miejscu i już dziś wyeliminuj złe nawyki!

Źródło: EnvatoElements/Autor: AtlasComposer

5 nawyków, przez które Twoja waga stoi w miejscu

1. Skupiasz się na liczeniu kalorii

Wielu dietetyków na początku swojej współpracy z pacjentami podkreśla, że do schudnięcia niezbędny jest deficyt kaloryczny. Jest to oczywiście prawda, jednak w praktyce liczenie kalorii nie jest najbardziej skutecznym rozwiązaniem. Dlaczego? Choćby dlatego, że nie jest to tak proste, jak mogłoby się wydawać.

Warto pamiętać, że nasze ciało adaptuje się do sytuacji, w której się znajduje. Jeśli ktoś błędnie wyliczy Twoje zapotrzebowanie kaloryczne i będziesz jeść mniej, niż potrzebujesz, to Twój organizm szybko się do tego przyzwyczai. Z czasem, aby dać mu nowy bodziec, będziesz musiał pogłębić deficyt kaloryczny, aż dojdziesz do momentu, w którym nie dasz rady bardziej ograniczać jedzenia. 

Permanentne liczenie kalorii nie tylko sprawia, że waga stoi w miejscu, ale również niekorzystnie wpływa na psychikę. Ciągłe ważenie jedzenia i weryfikowanie jego wartości energetycznej to duże ograniczenie, z którym trudno na dłuższą metę funkcjonować. Zatem jak zrzucić wagę bez liczenia kalorii? 

Idealnym sposobem na wyeliminowanie podstawowych błędów w odchudzaniu jest stosowanie diet niskowęglowodanowych, które dają długie uczucie sytości. Opierając swój jadłospis głównie na posiłkach bogatych w tłuszcze i białka, będziesz mógł zapomnieć o liczeniu kalorii i konieczności sięgania po posiłki co 2-3 godziny. 

Ile razy słyszałeś, że to nie konkretne produkty tuczą, a nadmiar kalorii? Oczywiście trudno się z tym nie zgodzić, jednak warto mieć na uwadze fakt, że po zjedzeniu czekolady czy innych słodkości szybko poczujesz głód i sięgniesz po kolejne przekąski. W procesie redukcji wagi bardzo ważna jest jakość pokarmów, które spożywasz, oraz ich gęstość odżywcza. Jeśli wartościowe posiłki stanowią przewagę w Twoim jadłospisie, liczenie kalorii może zejść na dalszy plan.

2. Zmieniasz nawyki na chwilę, a nie na zawsze

Dlaczego nie mogę schudnąć” – to pytanie wciąż krąży w Twojej głowie? Aby na nie odpowiedzieć, zastanów się nad swoim podejściem do diety. Czy nie jest tak, że starasz się zdrowo jeść tylko przez chwilę, a po kilku tygodniach wracasz do starych nawyków? Odpowiedź twierdząca oznacza, że popełniasz jeden z najczęstszych błędów w odchudzaniu. 

Wprowadzając zmiany do swojego jadłospisu, musisz pamiętać, że powinny zostać one z Tobą na zawsze, a nie na czas odchudzania. Najlepiej postawić na taki model żywieniowy, który nie tylko pozwoli Ci osiągnąć satysfakcjonujące efekty, ale również dobrze czuć się na co dzień. Jeśli po jakimś czasie powrócisz do starych nawyków, ponownie przybierzesz na wadze i wrócisz do punktu wyjścia. 

Źródło: EnvatoElements/Autor: Farknot

3. Jesz za mało 

Wiele osób rozpoczynających swoją przygodę z dietą redukcyjną spożywa zbyt mało kalorii, licząc na to, że organizm zacznie pobierać energię z tkanki tłuszczowej. Jako że nie są one w stanie długo wytrzymać na głodówce, po pewnym czasie zaczynają się przejadać, osiągając efekt odwrotny do zamierzonego. Działa to na Twoją niekorzyść nie tylko w kontekście odchudzania, ale również zdrowia – spożywając zbyt mało kalorii, możesz rozregulować swoją gospodarkę hormonalną i z dnia na dzień czuć się coraz słabiej.

4. Zajadasz smutek, stres i samotność 

Zajadanie smutku, stresu czy samotności to nic innego jak jedzenie na tle emocjonalnym. W tym przypadku pomocna może okazać się zarówno konsultacja dietetyczna, jak i wizyta u psychologa. Sięganie po fast foody i słodycze w momencie kryzysu daje krótkotrwałą ulgę, a na dłuższą metę sieje spustoszenie w organizmie. Nie dziw się więc, że Twoja waga stoi w miejscu, skoro regularnie się przejadasz i to wysokoprzetworzonymi produktami. 

5. Nie słuchasz swojego organizmu 

„Dlaczego nie chudnę?” – jeśli pomimo starań wciąż zadajesz sobie to pytanie, to oznacza, że ignorujesz sygnały wysyłane przez swój organizm. Być może jednym z Twoich błędów w odchudzaniu jest sięganie po jedzenie wtedy, gdy nie odczuwasz głodu. Mnóstwo osób ma tendencję do spożywania posiłków w określonych godzinach, nawet jeśli czują się najedzone. 

Gdy organizm potrzebuje jedzenia, manifestuje to poprzez burczenie w brzuchu, osłabienie i/lub skurcze mięśni ścian żołądka. Właśnie jesz kolejną przekąskę, choć nie pojawiły się u Ciebie powyższe objawy? W takim razie już wiesz, dlaczego Twoja waga stoi w miejscu, a spodnie się nie dopinają. 

Wyeliminuj błędy w odchudzaniu pod czujnym okiem Strefy Przemian! 

„Dlaczego nie mogę schudnąć, chociaż liczę kalorie i mało jem?” – to zdecydowanie jedno z najczęściej zadawanych pytań przez naszych obserwatorów i podopiecznych. Większość z nich ma za sobą co najmniej kilka prób redukcji wagi, które zawsze kończyły się fiaskiem. Po głębszej analizie okazuje się, że popełniają oni podstawowe błędy w odchudzaniu, o których wspominamy w poniższym filmiku:

https://www.youtube.com/watch?v=a5FkAnO31bE&ab_channel=BartekSzemraj 

Ty również próbujesz schudnąć, a Twoja waga stoi w miejscu? Chętnie pokażemy Ci, jak rozwiązać ten problem! Zanim nawiążesz z nami współpracę, możesz poznać nasze metody. Jak to zrobić? Zaglądaj na naszego bloga, kanał YouTube oraz Instagrama, na których na bieżąco udostępniamy materiały na temat diety i treningu. Zachęcamy Cię również do zasubskrybowania newslettera na dole strony – po podaniu swojego maila otrzymasz bezpłatne menu na 7 dni. 

Strefa Przemian to zespół wykwalifikowanych trenerów i dietetyków oraz osób takich jak Ty – nasi podopieczni wzajemnie motywują się do działania, o czym przekonasz się, dołączając do naszej grupy na Facebooku. Lubisz pogłębiać swoją wiedzę, czytając książki i e-booki? Koniecznie zajrzyj do naszego sklepu! Jeśli masz pytania do naszych specjalistów, wyślij swoją wiadomość poprzez formularz kontaktowy lub na adres e-mail kontakt@strefaprzemian.pl. Zapraszamy!

Zespół Strefa Przemian 

 

Badania:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6628875/ 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5639963/ 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5496172/ 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32213213/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6137864/ 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12426067/ 

Następne artykuły

To też Cię może zainteresować, sprawdź!

Powiązane produkty

Tutaj znajdują się produkty, które mogą pasować do rzeczy, którą właśnie oglądasz. Stwórz swój zestaw!

Pomogliśmy już tysiącom osób.
Dołącz do Strefy Przemian i zacznij swoją metamorfozę!!