logologo

Co zrobić, aby móc cieszyć się efektami odchudzania bez liczenia kalorii?

Masz dość ważenia każdego produktu z osobna i przestrzegania ściśle określonego zapotrzebowania kalorycznego? Zastanawiasz się, jak schudnąć bez liczenia kalorii i permanentnego uczucia głodu? Poznaj najważniejsze zasady i pozbądź się wagi kuchennej raz na zawsze!

Jak schudnąć bez liczenia kalorii? 

Z czym najczęściej kojarzy nam się dieta redukcyjna? Zapewne wielu z nas odpowie, że z permanentnym uczuciem głodu, rezygnacją z ulubionych potraw, spożywaniem posiłków z zegarkiem w ręku oraz skrupulatnym liczeniem kalorii. Kto z nas chociaż raz nie stosował diety cud z czasopisma dla pań? „Wypróbuj diety 1000 kalorii!”, „Licz kalorie i chudnij!” – niejednokrotnie krzyczały do nas nagłówki kolorowych gazet, podczas gdy my marzyliśmy o wynalezieniu magicznej recepty na odchudzanie bez liczenia kalorii. Okazuje się, że dieta bez liczenia kalorii nie ma nic wspólnego z magią – ten sposób odżywiania ma swoje zastosowanie w praktyce i przynosi bardzo pozytywne efekty. W jaki sposób zmienić swoje nawyki żywieniowe, aby osiągnąć wyznaczony cel? Jak schudnąć bez liczenia kalorii i ciągłego myślenia o jedzeniu? Wystarczy wprowadzić zaledwie kilka zmian – to naprawdę nie jest takie trudne!

 

schudnij bez liczenia kalorii

Źródło: EnvatoElements / Autor: stockfilmstudio

 

Redukcja bez liczenia kalorii – dlaczego liczenie kalorii nie zawsze ma sens?
 

Zarówno w internecie, jak i w gabinecie niejednego dietetyka spotkamy się ze stwierdzeniem, że przejście na dietę redukcyjną należy rozpocząć od obliczenia PPM oraz CPM. Czym są te tajemnicze skróty? Otóż PPM to Podstawowa Przemiana Materii, czyli taka ilość kalorii, której potrzebujemy do podtrzymania podstawowych funkcji życiowych organizmu w spoczynku. CPM natomiast oznacza Całkowitą Przemianę Materii, czyli całodobowy wydatek energetyczny człowieka. Aby móc obliczyć oba wskaźniki, należy użyć odpowiednich wzorów, kierując się m.in. współczynnikiem naszej aktywności fizycznej.

 

Nie zapominajmy, że nasz organizm nie jest zaprogramowaną maszyną, a jego funkcjonowanie zależy od wielu różnych czynników. Stosowanie skomplikowanych wzorów, czy korzystanie z gotowych kalkulatorów w sieci nie ma racji bytu – nie biorą one pod uwagę naszych indywidualnych cech, takich jak poziom hormonów, typ budowy ciała, przebieg trawienia czy kondycja zdrowotna. Każdy organizm jest inny i może zupełnie inaczej reagować na tę samą podaż kalorii. Redukcja bez liczenia kaloriiniesie za sobą szereg korzyści – odstawmy na bok kalkulator, wagę oraz tabelę kaloryczną i patrzmy na to co, a nie ile jemy!

 

Jak powinno przebiegać odchudzanie bez liczenia kalorii?

 

Zanim zdecydujesz się na odchudzanie bez liczenia kalorii, warto poznać jego główne założenia. Jak już wiadomo, kluczem nie jest przyjmowanie posiłków według ściśle określonego zapotrzebowania kalorycznego, a odpowiedni dobór pokarmów. Aby móc z powodzeniem stosować dietę bez liczenia kalorii i dostarczyć swojemu organizmowi to, czego potrzebuje, warto trzymać się poniższej hierarchii.

 

1. Woda

Oczywistym jest fakt, że nasze ciało potrzebuje wody do prawidłowego funkcjonowania – bez tego cennego składnika jesteśmy w stanie przeżyć zaledwie kilka dni. Nie bez powodu woda pełni istotną rolę w przebiegu redukcji bez liczenia kalorii – odpowiednie nawodnienie nie tylko sprzyja lepszemu metabolizmowi i usprawnieniu procesów trawiennych, ale również hamuje apetyt i zapewnia nam uczucie sytości bez konieczności dostarczania organizmowi zbędnych kalorii. Nie trudno jest pomylić uczucie głodu z pragnieniem, dlatego gdy poczujemy ssanie w żołądku, warto najpierw sięgnąć po szklankę wody i sprawdzić, czy to uczucie nadal nam towarzyszy.

 

2. Mikroskładniki

W świecie dietetyki i fitnessu utarło się przekonanie, że to odpowiednia podaż makroskładników determinuje sukces w dążeniu do wymarzonej sylwetki. Tymczasem jeśli nie uczestniczymy w zawodach kulturystycznych i nie zabiegamy o jednocyfrowy poziom tkanki tłuszczowej, makroskładniki mogą stanowić dla nas trzeciorzędne znaczenie. Warto skupić się przede wszystkim na tym, ile witamin i minerałów posiadają produkty, które spożywamy. To nie poziom białka decyduje o ich zdrowotności, a mikroskładniki, których niedobór może prowadzić do rozmaitych zaburzeń fizjologicznych. Jak schudnąć bez liczenia kalorii i niedoborów najważniejszych pierwiastków? Nie zapominaj o witaminach i minerałach!

 

3. Makroskładniki

To, że makroskładniki uplasowane zostały na trzecim miejscu wcale nie świadczy o tym, że odpowiednia ilość białka, tłuszczy i węglowodanów nie ma żadnego znaczenia w diecie bez liczenia kalorii. Pamiętajmy jednak, że to sposób komponowania posiłków, a nie cyferki na wadze kuchennej pełnią tutaj najważniejszą rolę. Zasada jest prosta: jeśli dobieramy pokarmy we właściwy sposób, dostarczymy naszemu organizmowi niezbędną ilość makroskładników. Podstawę naszego posiłku – nawet w 50-70% – powinny stanowić warzywa. Jeśli chodzi o źródło białka i tłuszczy, warto celować w takie produkty, jak mięso, ryby, owoce morza czy orzechy. Jak schudnąć bez liczenia kalorii, to tylko smacznie i zdrowo!
 

jak schudnąć bez liczenie kalorii

Źródło: EnvatoElements / Autor: its_al_dente

 

Jak schudnąć nie licząc kalorii i cieszyć się efektami jak najdłużej? Strefa Przemian chętnie podpowie!

 

Odchudzanie bez liczenia kalorii nie jest skomplikowanym procesem, jeśli zmienimy swoje nawyki żywieniowe i wdrożymy w życie kilka nietrudnych do zrealizowania zasad. Jego głównym założeniem jest właściwe komponowanie posiłków, a nie liczenie kalorii według ściśle określonego zapotrzebowania. Pij dużo wody i dostarczaj swojemu organizmowi niezbędnych mikroskładników, a ten podziękuje Ci za to znakomitą formą i redukcją niechcianej tkanki tłuszczowej. Jeśli wciąż zadajesz sobie pytanie, jak schudnąć nie licząc kalorii, zapraszamy Cię do obejrzenia krótkiego materiału filmowego:

 

https://www.youtube.com/watch?v=8QYMmIsH6XU&ab_channel=BartekSzemraj

 

Masz dość przestrzegania diety, która wymaga od Ciebie ważenia produktów i prowadzenia dokładnych notatek? Strefa Przemian doskonale to rozumie! Skontaktuj się z nami za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie lub wyślij wiadomość na adres e-mail kontakt@strefaprzemian.pl, a nasi dietetycy chętnie pokażą Ci, jak schudnąć bez liczenia kalorii i cieszyć się osiągniętymi efektami jak najdłużej. Przy okazji nie zapomnij zapisać się do naszego newslettera – jako nowy użytkownik otrzymasz 7-dniowy jadłospis do pobrania całkowicie za darmo.

 

Zespół Strefa Przemian

 

Badania:

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6628875/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5639963/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5496172/

https://suppversity.blogspot.com/2018/08/protein-veggies-first-carbs-later-new.html?fbclid=IwAR1ip0rLQnHVrFoekjJJgWTr_1Nxa7DKOEPwvAuKAJ5mIOOi5IYNoHDMK4o&m=1

 

Następne artykuły

To też Cię może zainteresować, sprawdź!

Pomogliśmy już tysiącom osób.
Dołącz do Strefy Przemian i zacznij swoją metamorfozę!!