logologo

Zastanawiasz się, jak szybko schudnąć? Zapoznaj się z naszymi 5 wskazówkami i ciesz się znikającymi kilogramami.

Czy istnieje magiczny sposób na szybsze pozbycie się nadprogramowych kilogramów? Jak szybko schudnąć i nie martwić się o efekt jo-jo? Przeczytaj ten artykuł i wykorzystaj nasze wskazówki, a efekty zobaczysz już wkrótce.

Jak szybko schudnąć: 5 wskazówek, które zmienią Twoje myślenie

Podczas poszukiwania idealnego rozwiązania dla Twoich problemów z wagą często dajesz się złapać na diety oferujące szybkie efekty w bardzo krótkim czasie i tak samo często jesteś rozczarowany, że ktoś znowu Cię podpuścił? Jak szybko schudnąć? To pytanie wydaje się pozostawać bez odpowiedzi, a jednak Twoje nawyki, nie tylko te związane z żywieniem, dają bardzo duże pole do popisu w temacie tego, jak szybko i skutecznie schudnąć. Jeżeli uważasz, że to kolejna bujda na resorach, przeczytaj 5 naszych wskazówek, które nie tylko pozwolą Ci w mgnieniu oka pozbyć się dodatkowych kilogramów, ale również poprawią stan Twojego zdrowia na dłuższą metę.

 

Świeże spojrzenie i 100% zaangażowania

Jeżeli zastanawiasz się nad tym, jak schudnąć więcej w krótszym czasie, to dobrze trafiłeś, bo znamy odpowiedź na to pytanie. Co trzeba zrobić, żeby tego dokonać?

Aby odnieść sukces, niezbędna jest całkowita zmiana podejścia do zrzucania wagi. Większość internetowych diet zakłada restrykcyjne deficyty kaloryczne, dlatego wcale nas nie zdziwi, jeżeli planowałeś zmniejszenie swojej dziennej podaży kalorii jeszcze bardziej. Nie tędy droga. Zaufaj specjalistom i przestań w nieskończoność ciąć kalorie.

A więc, jak szybko i skutecznie schudnąć? Musimy Cię zmartwić, ale wdrożenie przygotowanych przez nas 5 wskazówek „po łebkach” nie wystarczy, aby na zawsze pozbyć się problemu nadwagi. Porzuć wybiórcze podejście, bo poniższe zasady powinny wejść Ci w krew i stać się nawykiem, który na zawsze zmieni Twoją relację z jedzeniem.

 

 jak schudnąć szybko

Źródło: EnvatoElements / Autor: Wavebreakmedia

 

5 sposobów, które pozwolą Ci schudnąć więcej w krótszym czasie

 

1. Węglowodany: mniej i rzadziej

Po wielkich trudach, podążając wskazówkami z diet cud, udało Ci się zrzucić kilka kilogramów, ale zastanawiasz się, jak schudnąć więcej? Odpowiedź jest bardzo prosta.

Należy zmniejszyć spożycie węglowodanów i jeść ich nie tylko mniej, ale również rzadziej. Do tej pory myślałeś, że zastąpisz śniadanie sokiem pomarańczowym lub jogurtem z owocami, a na obiad zjesz szybkie spaghetti i po sprawie? Niestety musimy Cię zmartwić.

Węglowodany pochodzące z wyżej wymienionych produktów spożywczych, a także z takich stałych bywalców naszych talerzy, jak bułki, chleb czy fast foody, podnoszą poziom insuliny we krwi. A ta jest hormonem anabolicznym. Co to oznacza w praktyce?

Dokładnie to, że odpowiada ona za budowanie tkanki tłuszczowej oraz tkanki mięśniowej. Dlatego jeżeli gorliwie interesujesz się tematem tego, jak schudnąć szybko, rób wszystko, żeby nie doprowadzać do raptownych wyrzutów insuliny do krwi, które są następstwem spożywania dużej ilości węglowodanów.

Wystarczy, że będziesz spożywał je raz dziennie. Nie martw się, zmniejszenie podaży cukrów prostych w ciągu dnia nie wpłynie negatywnie na funkcjonowanie Twojego ciała, bo organizm potrafi sam sobie wytworzyć od 150 do 200 g glukozy dziennie, gdy zaistnieje taka potrzeba. Dlatego nie licząc węglowodanów z warzyw, w zupełności wystarczy Ci 30-50 g tego makroskładnika dziennie.

 jak schudnąć szybko

Źródło: EnvatoElements / Autor: sonyakamoz

 

2. Warzywna baza

Ok, węglowodany ograniczone do jednego dania, to co w takim razie mogę jeść – zapytasz. Nie wiemy, czy taka odpowiedź Cię usatysfakcjonuje, ale warzywa powinny być bazą każdego z Twoich posiłków. Nie lubisz warzyw?

Włącz do swojej diety te, które jesteś w stanie jeść. Z powodzeniem mogą to być ogórki, rzodkiewki, pomidory czy cukinia. Warzywa mają bardzo mało kalorii oraz błonnik, który wspomaga trawienie i jest dodatkowym dopalaczem w Twoich staraniach o to, jak szybko i skutecznie schudnąć.

Co więcej, warzywa to żyła złota, jeżeli chodzi o zawartość witamin i minerałów. Polemizowałbyś? Owszem, może warzywa nie są tak „czystym” produktem jak były 30 lat temu, ale prawdą jest, że dieta w XXI wieku opiera się na wyborze mniejszego zła, a mniejszym złem jest spożycie dostępnych na rynku warzyw w miejsce przetworzonych produktów, które są wypełnione po brzegi pustymi kaloriami.

Jeśli udało Ci się włączyć warzywa do posiłków, ale nie wiesz ile dokładnie ich jeść, najlepiej, aby każde z Twoich dań składało się z nich w 50%.

 

3. Dobry sen: ile spać, żeby schudnąć?

Masz dużo na głowie i nie masz czasu na odpowiedni sen, a codzienny stres powoduje, że przez kilka godzin wiercisz się z boku na bok, w rezultacie skracając okres jakościowego odpoczynku do minimum? Niestety prawdopodobnie jest to jeden z czynników, które spowalniają Twoją walkę z dodatkowymi kilogramami.

Jeżeli zachodzisz w głowę, jak szybko stracić na wadze, brak odpowiedniego odpoczynku w nocy na pewno Ci w tym nie pomoże. Co więcej, zła higiena snu spowoduje, że za kilka lat będziesz poświęcał swój wolny czas na wizyty u lekarzy zamiast na błogi relaks. Nie masz czasu na sen? Konsekwencje odczujesz za parę lat.

Sen to klucz do prawidłowego funkcjonowania Twojego organizmu. Istnieje mocna korelacja pomiędzy jego jakością a chudnięciem. Ile spać, żeby schudnąć? Minimum 7 do 9 godzin, ale warto zadbać nie tylko o jego długość, ale również o jakość.

Nic dziwnego, że nie możesz zasnąć, jeżeli leżysz w rozświetlonym pokoju, przeglądając godzinami telefon, a w tle gra telewizor. Takie warunki absolutnie nie sprzyjają głębokim fazom snu. A im głębsza faza snu, tym lepiej się wysypiasz. Dlatego warto, abyś już dziś przestał szukać sobie wymówek i zrobił wszystko w celu zapewnienia nocnego odpoczynku.

Źródło: EnvatoElements / Autor: lightzone

 

4. Szczypta soli do smaku!

Ty również powtarzasz jak mantrę zasadę, że solenie podnosi ciśnienie, a poza tym zatrzymuje wodę w organizmie? A przecież Ty marzysz o tym, żeby Twoja waga szła w dół, a nie w górę. W takim razie, jak szybko stracić na wadze, soląc więcej?

To prawda, że sól może zatrzymywać wodę w organizmie, ale tylko z określonych powodów. Jest to zwykła obrona ciała przed tym, aby się nadmiernie nie odwodnić. Dlatego nie dziw się, że borykasz się z nadmiarem wody, jeżeli dostarczasz jej za małe ilości z zewnątrz.

Może Cię to zaskoczy, ale sól ma zbawienny wpływ na utratę wagi, ponieważ uwrażliwia komórki na działanie insuliny.Więc jeżeli potrzebujesz pomocnej dłoni w temacie tego, jak szybko schudnąć, zacznij wzbogacać swoje potrawy o dodatkową szczyptę soli.

W tym kontekście dobrym przykładem są osoby, które nie mogą wyleczyć się z nadwagi z tego powodu, że ich komórki nie są wrażliwe na insulinę. To właśnie jedna z grup docelowych, która powinna zacząć stosować większą ilość tego minerału w diecie. Co w takim razie z wpływem soli na ciśnienie?

Dużo bardziej istotnymi czynnikami w walce z wysokim ciśnieniem są brak dobrej jakości snu, ciągły stres oraz nadwaga, a nawet otyłość. Twój organizm jest w stanie zmetabolizować kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt gramów soli dziennie bez większego problemu. Sól jest wydalana z ciała z moczem, potem i łzami – to idealne mechanizmy, które poradzą sobie z jej potencjalnym nadmiarem.

 

5. Jak schudnąć szybko? Wypróbuj post przerywany.

Kolejna dieta? Przecież miało nie być żadnych diet! Wręcz przeciwnie. Post przerywany oraz jego zasady to tylko model żywieniowy, który możesz wykorzystać według własnych preferencji.

Intermittent fasting to podział doby na okres postu, w którym dozwolone jest tylko spożywanie wody, herbaty i kawy bez żadnych dodatków oraz czas, w którym spożywasz posiłki. Do najpopularniejszych rodzajów postu należą – modele 16/8, 12/12, jak również posty 24 i 48-godzinne.

Cała zaleta tego planu żywieniowego polega na tym, że w trakcie głodówki organizm czerpie energię z zapasów, które zgromadzone są w tkance tłuszczowej. Oczywiście wymaga on czasu adaptacji, jeśli rozważasz wprowadzenie go na dłuższą metę.

Jakie korzyści niesie za sobą taki schemat? Jeżeli szukasz odpowiedzi na pytanie, jak schudnąć szybko, wystarczy, że w trakcie okna żywieniowego jesz z głową i nie najadasz się na zaś – efekty gwarantowane. Pamiętaj, że brak opamiętania może spowolnić Twoje starania o wymarzoną sylwetkę.

Dlatego warto uświadomić sobie własne podejście do jedzenia. Jeżeli nie potrafisz zebrać się w sobie, aby zapanować nad zachciankami, oznacza to, że Twoja relacja ze spożywanymi produktami ma podłoże psychiczne. Biorąc pod uwagę spustoszenie, jakie może ona wyrządzić w Twoim żywieniu, najlepiej jak najszybciej uporać się z głodem emocjonalnym tego typu.

 jak schudnąć szybko

Źródło: EnvatoElements / Autor: YMikhaylova

 

Jak szybko i skutecznie schudnąć? Strefa Przemian na ratunek!

Opracowane przez nas rady to wynik praktyki, doświadczenia i wiedzy. Wypróbuj je, a szybko odkryjesz klucz do tego, jak szybko stracić na wadze. Jeżeli do tego dołożysz zaangażowanie, z pewnością pożegnasz się z niechcianymi kilogramami na dobre i odkryjesz nowy komfort życia.

Nadal zastanawiasz się, jak szybko i skutecznie schudnąć? Jeżeli potrzebujesz konsultacji, możesz napisać do nas wiadomość przez formularz kontaktowy lub na adres: kontakt@strefaprzemian.pl. Jeśli natomiast zainteresował Cię temat postu przerywanego, w naszej ofercie znajdziesz ciekawy e-book: Post przerywany. Intermittent Fasting. Przewodnik Krok po Kroku, z którego dowiesz się więcej na temat diety IF.

Aby dodatkowo pomóc Ci zrozumieć, jak ważne jest połączenie wszystkich naszych wskazówek w osiągnięciu docelowego efektu, przygotowaliśmy materiał filmowy:

https://www.youtube.com/watch?v=GOreeaUMwgw&ab_channel=BartekSzemraj

Nie wiesz jak skomponować posiłki w duchu „low carb” lub nie masz pomysłu, czym zastąpić makaron na obiad? Zapisując się do naszego newslettera, otrzymasz darmowy dostęp do 7-dniowego jadłospisu, który z pewnością dostarczy wielu niskowęglowodanowych inspiracji!

Zespół Strefa Przemian

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5409798/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5572489/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29466592/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4224222/

https://academic.oup.com/jn/article/141/1/148/4630595

Następne artykuły

To też Cię może zainteresować, sprawdź!

Pomogliśmy już tysiącom osób.
Dołącz do Strefy Przemian i zacznij swoją metamorfozę!!