logologo

­čĄö Czego nie je┼Ť─ç na ┼Ťniadanie? ­čśŹ­čî┐ Zdrowe ┼Ťniadanie ÔÇô czego unika─ç na pierwszy posi┼éek?

Nie wiesz, co w┼éo┼╝y─ç na talerz na ┼Ťniadanie, a czego unika─ç? Przeczytaj nasz artyku┼é o tym, czego nie je┼Ť─ç na ┼Ťniadanie!

┼Üniadanie to praktycznie najwa┼╝niejszy posi┼éek dnia ÔÇô bez wzgl─Ödu na to, o kt├│rej godzinie go spo┼╝ywasz. Pierwsze danie cz─Östo decyduje o tym, co zjesz p├│┼║niej i czy nie b─Ödziesz objada─ç si─Ö na kolacj─Ö. Z naszego artyku┼éu dowiesz si─Ö, czego nie je┼Ť─ç na ┼Ťniadanie, aby by┼éo zdrowo i fit. 

Zdrowe ┼Ťniadanie: czego nie je┼Ť─ç na ┼Ťniadanie?

┼Üniadanie to jeden z najwa┼╝niejszych posi┼ék├│w dnia. Powiedzenie, ┼╝e ┼Ťniadanie powinno si─Ö zje┼Ť─ç po kr├│lewsku, obiadem podzieli─ç z przyjaci├│┼émi, a kolacj─Ö odda─ç wrogowi ju┼╝ dawno odesz┼éo do lamusa, jednak to w┼éa┼Ťnie ┼Ťniadanie decyduje o tym, co zjesz w kolejnych posi┼ékach i czy na noc nie dopadnie Ci─Ö g┼é├│d emocjonalny. Niezale┼╝nie od tego, o kt├│rej godzinie je spo┼╝ywasz, zdrowe ┼Ťniadanie decyduje o Twoim samopoczuciu i jest ┼Ťwietn─ů okazj─ů na dostarczenie cia┼éu niezb─Ödnych mikroelement├│w ju┼╝ w pierwszym posi┼éku. Czego nie je┼Ť─ç na ┼Ťniadanie, aby nie zrujnowa─ç swojej diety? Strefa Przemian odpowiada w poni┼╝szym artykule!

 

Źródło: EnvatoElements / Autor: Dream79

 

Zdrowe ┼Ťniadanie? Zapomnij o tradycyjnym podej┼Ťciu!

Kiedy my┼Ťlisz o zdrowym ┼Ťniadaniu, z pewno┼Ťci─ů na my┼Ťl przychodzi Ci kanapka z niewielkim plasterkiem szynki, plasterkiem ┼╝├│┼étego sera i og├│rkiem lub pomidorem. Prawdopodobnie cz─Ö┼Ť─ç z naszych czytelnik├│w r├│wnie┼╝ wyobra┼╝a sobie jogurt z owocami, z kolei inni my┼Ťl─ů o owsiance z otr─Öbami, miodem i bananem. Czy to aby na pewno najlepsze i najzdrowsze wybory w kontek┼Ťcie fit ┼Ťniadania?

W┼Ťr├│d odwiedzaj─ůcych nasz blog jest z pewno┼Ťci─ů r├│wnie┼╝ grupa os├│b, kt├│ra twierdzi, ┼╝e niewa┼╝ne co zjesz na ┼Ťniadanie, wa┼╝ne, aby zgadza┼éy si─Ö kalorie i ┼╝eby nie przekroczy─ç magicznego pu┼éapu, kt├│ry okre┼Ťli┼éy sobie na dany dzie┼ä. Czy rzeczywi┼Ťcie to jest kluczem do zdrowego ┼Ťniadania?

Poni┼╝ej przedstawiamy list─Ö popularnych ┼Ťniadaniowych da┼ä, kt├│re cz─Östo wyst─Öpuj─ů w tradycyjnym podej┼Ťciu do od┼╝ywiania, a o kt├│rych najlepiej zapomnie─ç, je┼╝eli marzysz o zdrowym trybie ┼╝ycia lub utracie nadprogramowych kilogram├│w.

 

1. P┼éatki ┼Ťniadaniowe 

Osoby, kt├│re gustuj─ů w p┼éatkach ┼Ťniadaniowych, s─ů dos┼éownie atakowane ze wszystkich p├│┼éek sklepowych szerok─ů ofert─ů zr├│┼╝nicowanych produkt├│w. Wiele z nich, a w szczeg├│lno┼Ťci te, kt├│re reklamuj─ů si─Ö jako wersje ÔÇ×lightÔÇŁ lub ÔÇ×fitÔÇŁ, charakteryzuje bardzo w─ůtpliwy sk┼éad. Ich kart─ů przetargow─ů jest informacja, ┼╝e dzi─Öki spo┼╝ywaniu takich produkt├│w, dzie┼ä zaczniesz od dawki energii i porcji wapnia, tak zbawiennej dla Twoich ko┼Ťci.

Faktyczny stan rzeczy jest zgo┼éa odmienny od narracji, kt├│r─ů firmy te serwuj─ů Ci w reklamach. Takie produkty s─ů po brzegi wype┼énione cukrem. Na li┼Ťcie sk┼éadnik├│w znajduj─ůcej si─Ö z ty┼éu opakowania nierzadko na pierwszym miejscu znajdziesz r├│wnie┼╝ pszenic─Ö, kt├│ra ma dzia┼éanie prozapalne. 

Produkty tego typu maj─ů wysoki indeks glikemiczny, co oznacza, ┼╝e powoduj─ů gwa┼étowny wyrzut insuliny do krwi. Do tego wszystkiego dok┼éada si─Ö r├│wnie┼╝ fakt, ┼╝e jest to produkt wysokoprzetworzony, kt├│ry cz─Östo wzbogacany jest r├│wnie┼╝ o olej palmowy. Niewielka zawarto┼Ť─ç minera┼é├│w i witamin, kt├│re cz─Östo widniej─ů na opakowaniu, nie ratuje p┼éatk├│w ┼Ťniadaniowych przed skre┼Ťleniem tej pozycji z listy zdrowych ┼Ťniada┼ä.

 

Źródło: EnvatoElements / Autor: leungchopan

 

2. Odtłuszczone mleko

Czy i Tobie zdarzy┼éo si─Ö kupi─ç wy┼╝ej wymienione p┼éatki, ale zrekompensowa─ç ich z┼éy sk┼éad poprzez zalanie ich odt┼éuszczonym mlekiem? Niestety mamy dla Ciebie z┼é─ů wiadomo┼Ť─ç. Je┼╝eli zastanawiasz si─Ö, czego nie je┼Ť─ç na ┼Ťniadanie, to w┼éa┼Ťnie odt┼éuszczonych produkt├│w. 

Pomimo tego, ┼╝e produkty te s─ů promowane jako zdrowe zamienniki ich klasycznych odpowiednik├│w, zazwyczaj rekompensuj─ů nisk─ů zawarto┼Ť─ç t┼éuszczu bardzo wysok─ů zawarto┼Ťci─ů cukr├│w prostych.

Spo┼╝ywanie produkt├│w odt┼éuszczonych bardzo cz─Östo prowadzi, podobnie jak w przypadku p┼éatk├│w, do szybkiego wyrzutu insuliny do krwi. Dzieje si─Ö tak, poniewa┼╝ Tw├│j organizm chce szybko ochroni─ç si─Ö przed bomb─ů cukrow─ů, kt├│r─ů przed chwil─ů dostarczy┼ée┼Ť mu podczas ┼Ťniadania. 

Takie wyrzuty insuliny do krwi nie tylko zaburzaj─ů gospodark─Ö pokarmow─ů w Twoim organizmie, ale mog─ů r├│wnie┼╝ prowadzi─ç do pogorszenia nastroju, wzrostu ci┼Ťnienia t─Ötniczego, a w d┼éu┼╝szej perspektywie nawet do insulinooporno┼Ťci (sytuacji, gdy kom├│rki Twojego cia┼éa przestaj─ů by─ç wra┼╝liwe na insulin─Ö).

 

3. Produkty nabiałowe

Niekt├│rzy lubi─ů ┼é─ůczy─ç p┼éatki z jogurtem zamiast mleka. Ty r├│wnie┼╝ nale┼╝ysz do tej grupy konsument├│w? Niestety musisz pami─Öta─ç, ┼╝e takie jogurty ÔÇô w szczeg├│lno┼Ťci je┼Ťli nie s─ů zbyt dobrej jako┼Ťci ÔÇô cechuj─ů si─Ö obecno┼Ťci─ů cukr├│w prostych. Najgorsz─ů z mo┼╝liwych opcji w tej sytuacji jest wybranie jogurtu smakowego, kt├│rego s┼éodki smak opiera si─Ö w┼éa┼Ťnie na dodatku w postaci syropu glukozowo-fruktozowego.

W efekcie podczas takiego ┼Ťniadania spo┼╝ywasz praktycznie sam cukier. Jak wida─ç, po┼é─ůczenie p┼éatk├│w i jogurtu to z pewno┼Ťci─ů z┼éy przyk┼éad na fit ┼Ťniadanie. Nie powiniene┼Ť r├│wnie┼╝ zapomina─ç o tym, ┼╝e produkty nabia┼éowe zaostrzaj─ů stany zapalane w Twoim organizmie.

Pierwszy posi┼éek oparty w ca┼éo┼Ťci na w─Öglowodanach to prosta droga do tego, aby zacz─ů─ç podjada─ç mi─Ödzy posi┼ékami. Dodatkowo jest bardzo du┼╝e prawdopodobie┼ästwo, ┼╝e zaczynaj─ůc dzie┼ä od w─Öglowodan├│w prostych, w kr├│tkim czasie zn├│w si─Ögniesz po co┼Ť, co jest oparte na tym samym makrosk┼éadniku, a co zn├│w doprowadzi do nag┼éego wzrostu insuliny we krwi ÔÇô w ten spos├│b wpadasz w pu┼éapk─Ö b┼é─Ödnego ko┼éa.

 

Źródło: EnvatoElements / Autor: Lana_M

 

Czego nie je┼Ť─ç na ┼Ťniadanie? Zapytaj ekspert├│w Strefy Przemian!

Nadal zastanawiasz si─Ö, jakie produkty b─Öd─ů najlepsze na pierwszy posi┼éek danego dnia? Nie wiesz, kiedy go spo┼╝ywa─ç ÔÇô czy zaraz po obudzeniu, czy mo┼╝e wtedy, gdy naprawd─Ö czujesz g┼é├│d? Zapytaj naszych ekspert├│w. W Strefie Przemian pracuj─ů najlepsi dietetycy, kt├│rzy ch─Ötnie rozwiej─ů wszelkie dr─Öcz─ůce Ci─Ö w─ůtpliwo┼Ťci. Napisz do nas na: kontakt@strefaprzemian.pl lub poprzez formularz kontaktowy na dole strony.

Zach─Öcamy Ci─Ö do ┼Ťledzenia naszego bloga, a tak┼╝e materia┼é├│w filmowych, kt├│re znajduj─ů si─Ö na naszym kanale YouTube. Zapraszamy na filmik, z kt├│rego dowiesz si─Ö, czego nie je┼Ť─ç na ┼Ťniadanie:

https://www.youtube.com/watch?v=_VcFQYAtqmY

Szukasz kulinarnych inspiracji? Zapisz si─Ö do naszego newslettera. W zamian za subskrypcj─Ö prze┼Ťlemy Ci darmowy 7-dniowy foodbook, kt├│ry z pewno┼Ťci─ů ┼éatwo wdro┼╝ysz do swojej codziennej diety. Zapraszamy!

Zespół Strefa Przemian

Badania: 

https://www.medicalnewstoday.com/articles/273451

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25701700/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21224837/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26287637/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22810464/

Następne artykuły

To te┼╝ Ci─Ö mo┼╝e zainteresowa─ç, sprawd┼║!

Powi─ůzane produkty

Tutaj znajduj─ů si─Ö produkty, kt├│re mog─ů pasowa─ç do rzeczy, kt├│r─ů w┼éa┼Ťnie ogl─ůdasz. Stw├│rz sw├│j zestaw!

Pomogli┼Ťmy ju┼╝ tysi─ůcom os├│b.
Do┼é─ůcz do Strefy Przemian i zacznij swoj─ů metamorfoz─Ö!!