logologo

Ciągle odczuwasz głód na poście przerywanym? 🤔 Podajemy możliwe przyczyny!

Zacząłeś swoją przygodę z postem przerywanym, ale ciągle doskwiera Ci głód? Sprawdź, co możesz robić źle i jak rozwiązać ten problem!

Post przerywany – dlaczego ciągle odczuwasz głód?

 

Dokuczliwy głód, brak energii, ciągłe myślenie o jedzeniu, duży deficyt kaloryczny – właśnie tak wiele osób wyobraża sobie post przerywany, nie podejmując prób wdrożenia w życie jego zasad. Skąd wzięły się te błędne przekonania na temat diety IF? Wynikają one prawdopodobnie z powtarzanego od wielu lat mitu, który zakłada, że powinniśmy jeść często i mało. Nic więc dziwnego, że na myśl o kilkunastogodzinnej głodówce od razu dostajemy gęsiej skórki – założenia postu przerywanego przeczą większości teorii powielanych w popularnych poradnikach dietetycznych. Czy post okresowy jest szkodliwy dla naszego organizmu? W jaki sposób możemy uniknąć napadów głodu na intermittent fasting? Dieta powinna być ułożona w taki sposób, żeby dostarczyć nam niezbędnych składników odżywczych. Do tego ma być smaczna i sycąca – tak, to naprawdę możliwe!

 

Źródło: EnvatoElements / Autor: klenova

 

 Głód na diecie IF – czy jest się czego obawiać?

 

Pomimo licznych badań naukowych przemawiających na korzyść diety IF, wielu dietetyków wciąż zakłada, że nie powinniśmy dopuszczać do uczucia głodu, gdyż ten może zaszkodzić naszemu zdrowiu, spowolnić metabolizm i w konsekwencji zrujnować nasze starania o wymarzoną sylwetkę. Okazuje się jednak, że jest to mit, który warto jak najszybciej obalić.

 

Przyjmując pokarmy co 3-4 godziny, dajemy swojemu organizmowi sygnał, że będziemy mu regularnie dostarczać kalorii. Nikogo więc nie powinien dziwić fakt, że po 3 godzinach bez jedzenia musimy jak najszybciej sięgnąć po przekąskę, gdyż nagły spadek energii i uciążliwe ssanie w żołądku uniemożliwiają nam normalne funkcjonowanie.

 

Ludzki organizm jest w stanie doskonale dostosować się do ekstremalnych warunków i nawet 30-dniowa głodówka może nie stanowić dla niego problemu. Należy jednak pamiętać, że każdy z nas jest inny i zupełnie inaczej może reagować na podobne sytuacje. Kluczem do sukcesu w poście okresowym jest odpowiednia adaptacja do zmian oraz zastosowanie jak najbardziej odżywczego jadłospisu.

Źródło: EnvatoElements / Autor: tycoon101

 

Jak uniknąć napadów głodu na poście okresowym?

 

Dopasowałeś okno żywieniowe do własnych potrzeb i przestrzegasz starannie rozpisanego menu, ale nadal odczuwasz dokuczliwy głód? Przyczyną takiego stanu rzeczy może być jeden, a nawet kilka z poniższych elementów:

 

●      zbyt duży deficyt kaloryczny,

●      mało odżywcze posiłki,

●      zbyt gwałtowna zmiana nawyków,

●      brak warzyw w diecie.

 

Jak już wiadomo, jednym z najważniejszych kroków przed zastosowaniem postu okresowego jest odpowiednia adaptacja organizmu do zmian. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że na początku uczucie głodu będzie pojawiało się dość często, dlatego należy wprowadzać wszelkie modyfikacje powoli. Swoją przygodę z dietą IF warto rozpocząć od stopniowego wydłużania przerw między posiłkami, a następnie ograniczenia ich ilości do 2-3 na dobę.

 

Okres adaptacji trwa zazwyczaj do 2 tygodni, choć wiele zależy od naszych osobistych predyspozycji i dotychczasowych nawyków. Po tym czasie Twój organizm przyzwyczai się do nowej rzeczywistości, a kilkanaście godzin postu nie będzie robiło na nim większego wrażenia. Brak kalorii zrekompensuje sobie energią pobraną z Twojej tkanki tłuszczowej – idealna opcja, żeby zadbać o swoje zdrowie i zrzucić zbędne kilogramy!

 

Wdrażając w życie zasady postu okresowego, należy pamiętać o dobieraniu odpowiednich pokarmów w oknie żywieniowym. Na naszym talerzu nie powinno zabraknąć mięsa, jaj, ryb, orzechów oraz warzyw – te możesz spożywać do woli, gdyż zawierają witaminy i minerały, a do tego są smaczne i niskokaloryczne. Jeśli najesz się do syta (nie przejesz!) i dostarczysz swojemu organizmowi wartości odżywczych, unikniesz nagłych i uciążliwych napadów głodu.

 

Źródło: EnvatoElements / Autor: tatiana_bralnina

 

Jak przejść bezpiecznie na intermittent fasting? 

 

Niestety wciąż często mawia się, że post przerywany wiąże się z ciągłym uczuciem głodu oraz brakiem energii do działania. Tymczasem badania naukowe dowodzą, że ten model odżywiania niesie za sobą wiele korzyści – pozwala nam nie tylko poprawić stan naszego zdrowia, ale również pozbyć się zbędnych kilogramów i uniknąć gwałtownych napadów głodu. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszym kilkuminutowym filmiku:

 

https://youtu.be/MVIuxmnI5m0

 

Obawiasz się permanentnego uczucia głodu na intermittent fasting? Dieta oparta na 2 lub 3 posiłkach nie jest dla Ciebie odpowiednia? Daj sobie i nam szansę! Nasi specjaliści chętnie udzielą Ci cennych rad i wskazówek, które pozwolą Ci bezpiecznie wdrożyć zasady diety IF i cieszyć się jej efektami jak najdłużej. Koniecznie zapisz się do naszego newslettera i przetestuj 7-dniowe menu całkowicie za darmo. W razie pytań zachęcamy do kontaktu: kontakt@strefaprzemian.pl.

 

Badania:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6628875/

https://academic.oup.com/jn/article/141/1/148/4630595

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4224222/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5572489/

 

Następne artykuły

To też Cię może zainteresować, sprawdź!

Pomogliśmy już tysiącom osób.
Dołącz do Strefy Przemian i zacznij swoją metamorfozę!!