logologo

😊 10 kluczowych zasad odchudzania! 🎁 Skuteczna redukcja masy ciała!

Jakie czynniki pełnią kluczową rolę w procesie redukcji wagi? Strefa Przemian przedstawia 10 zasad odchudzania, które zmienią Twoje życie na lepsze!

Niezależnie od tego, czy rozpoczynasz swoją przygodę z odchudzaniem po raz pierwszy, czy podejmujesz kolejną próbę, warto wziąć pod uwagę kilka ważnych czynników. Poznaj 10 zasad odchudzania, które pomogą Ci osiągnąć wymarzoną sylwetkę i zmienią Twoje życie na lepsze!

Jak skutecznie schudnąć? 10 zasad odchudzania, które zmienią Twoje życie na lepsze

Odchudzanie to nierzadko długi i mozolny proces, który wymaga cierpliwości i zaangażowania. Wielu z nas wyobraża go sobie jako zmianę nawyków żywieniowych i wdrożenie w życie aktywności fizycznej. W rzeczywistości należy wziąć pod uwagę wiele innych czynników, które gwarantują długotrwałe efekty i zmieniają komfort życia. Okazuje się, że ważne jest nie tylko to, co jesz i jak ćwiczysz, ale również sposób myślenia, otwartość na zmiany oraz środowisko, w jakim się obracasz. Od czego zacząć odchudzanie, żeby szybko nie stracić motywacji? Jak schudnąć trwale i skutecznie bez presji i ogromnych wyrzeczeń? Strefa Przemian przedstawia 10 zasad odchudzania, które wpłyną na jakość Twojego życia!

Źródło: EnvatoElements/Autor: Prostock-studio

 

Odchudzanie kojarzy się głównie ze zdrową dietą, redukcją kalorii i regularną aktywnością fizyczną. Okazuje się jednak, że wyeliminowanie z jadłospisu przetworzonej żywności i codzienny trening nie są receptą na wymarzoną sylwetkę i lepsze samopoczucie. Aby schudnąć zdrowo i trwale, należy pamiętać o wielu innych aspektach, które są nie mniej istotne niż odpowiednia dawka ruchu czy zbilansowane posiłki. 

Od czego zacząć odchudzanie, czyli 10 kroków, które przybliżą Cię do celu 

W procesie redukcji wagi ważne są Twoje cele, priorytety, sposób myślenia, a nawet ludzie, którymi się otaczasz. Warto uzmysłowić sobie, że nawyki zmienia się na zawsze, a nie na kilka miesięcy czy lat. Od czego zacząć odchudzanie, żeby jak najdłużej cieszyć się płaskim brzuchem i dobrą kondycją psychofizyczną? Poznaj 10 zasad odchudzania i wynieś komfort swojego życia na wyższy poziom! 

1. Ustal priorytety

Jedną z najważniejszych zasad odchudzania jest zadbanie o swoje zdrowie. Im w lepszej kondycji będzie Twój organizm, tym sprawniej będzie przebiegał proces redukcji wagi. Należy stworzyć mu do tego odpowiednie warunki, tj. przestrzegać higieny snu, zdrowo się odżywiać, uprawiać sport, znaleźć czas na relaks, unikać stresu, a także przebywać na słońcu i wypoczywać na łonie natury. 

W dzisiejszym pędzie życia trudno jest przestrzegać wszystkich powyższych zasad na 100%, dlatego rób to na tyle, ile możesz i potrafisz. Staraj się nie skupiać tylko na odchudzaniu – jeśli zadbasz o swoje zdrowie, gubienie nadprogramowych kilogramów będzie po prostu „efektem ubocznym”. Nie rezygnuj ze zdrowych nawyków po osiągnięciu celu, bo jak schudnąć, to raz na zawsze!

2. Zrozum, że odchudzanie to proces 

Odchudzanie to dość długi proces, który składa się z kilku etapów. Zanim dojdziesz do perfekcji w diecie czy treningu, po drodze z pewnością zdarzy Ci się kilka potknięć. Daj sobie czas i nie wyznaczaj sztywnych terminów. Planujesz zrzucić wagę w dwa miesiące? Jeśli po tym czasie nie zauważysz efektów, absolutnie się nie poddawaj, tylko zastanów się, co możesz robić źle. 

Proces odchudzania to pewna powtarzalność. Aby osiągnąć wprawę, staraj się wytrwać w swoich postanowieniach i dąż do celu pomimo porażek. Redukcję wagi można porównać do wielu sytuacji, których doświadczasz w swoim życiu. Żeby przyswoić nowy język, musisz poświęcić kilka lat na regularną naukę. Jesteś świeżo upieczonym kierowcą? Za kółkiem swobodnie poczujesz się dopiero po samodzielnym przejechaniu kilkuset kilometrów. Musisz być cierpliwy!

Źródło: EnvatoElements/Autor: furmanphoto 

3. Zaadaptuj swój organizm do zmian

Od czego zacząć odchudzanie, żeby szybko się nie zrazić i czerpać z niego jak najwięcej korzyści? Zaadaptuj swój organizm do zmian! Odpowiednie przygotowanie do diety i treningu jest niezwykle ważne, dlatego nikt nie powinien pomijać tego etapu. Złe nawyki zapewne towarzyszą Ci od wielu lat, więc nie oczekuj, że od razu świetnie poczujesz się po wprowadzeniu do swojej diety warzyw, regularnym piciu wody czy codziennym joggingu. 

Jeśli zdecydujesz się na stosowanie diety ketogenicznej i zamienisz pięć posiłków na dwa dziennie, prawdopodobnie nie unikniesz napadów głodu, chęci do podjadania i lekkiego osłabienia. Daj sobie i swojemu ciału czas na przystosowanie się do nowej rzeczywistości, a efekty pojawią się szybciej, niż się tego spodziewasz. Warto podkreślić, że adaptacja do zmian to jedna z zasad odchudzania, którą możesz stosować również w innych aspektach swojego życia. 

4. Przygotuj się na porażki i gorsze momenty

Z pewnością nie raz zdarzy się tak, że na Twojej drodze po szczupłą sylwetkę pojawią się wątpliwości i zniechęcenie. Jest to zupełnie normalne i dotyka każdego z nas! Gdy czujesz brak chęci do treningu, postaraj się go zrobić pomimo braku motywacji – oczywiście jeśli pozwala Ci na to Twój stan zdrowia! 

Zdarzają Ci się napady na niezdrowe jedzenie? Przygotuj swoje posiłki z wyprzedzeniem, aby nie sięgać po przekąski, które akurat znajdują się w zasięgu Twojej ręki. Jeśli dopuścisz do siebie myśl, że masz prawo do porażek i gorszych momentów, nie będziesz nimi zaskoczony i unikniesz wyrzutów sumienia. 

5. Otaczaj się ludźmi, którzy mają ten sam cel

Jeśli będziesz otaczać się osobami, które mają ten sam cel, zdecydowanie łatwiej będzie Ci wytrwać w Twoich postanowieniach. Oczywiście nikt nie mówi o tym, żebyś całkowicie zmienił swoje towarzystwo – wystarczy, że zbierzesz grupę osób, z którymi będziesz mógł dzielić się swoimi doświadczeniami, a także dawać i czerpać motywację. 

Brakuje takich ludzi w Twoim otoczeniu? Równie dobrze możesz zrobić to online! Jeśli chcesz wspierać i być wspieranym, dołącz do naszej grupy na Facebooku: Pomagamy w odchudzaniu – bez hejtu i kompleksów. Znajdziesz tam motywację do działania, odpowiedzi na nurtujące Cię pytania oraz nieocenione wsparcie w chwili kryzysu. Bo jak schudnąć, to tylko w doborowym towarzystwie!

Źródło: EnvatoElements/Autor: gstockstudio

6. Bądź otwarty na nowe rzeczy

Życie to nieustanne zmiany i nie ma możliwości, żeby ciągle było stabilnie i wygodnie. Zjawisko to dotyczy również diety i treningów – niemal każdego dnia na światło dzienne wychodzą nowe badania naukowe, które obalają te sprzed kilku lat, a regularnie pojawiające się nowinki ze świata dietetyki wręcz przyprawiają o zawrót głowy. 

Czy to wynika z niekompetencji naukowców? Absolutnie nie! Z biegiem lat specjaliści mają coraz bardziej zaawansowane narzędzia do badań i uwzględniają czynniki, których wcześniej nikt nie brał z różnych względów pod uwagę. Być może jeszcze nie raz usłyszysz, że jajka są szkodliwe, a mleko to podstawa zdrowej diety i na odwrót. Staraj się nie zniechęcać, wyciągaj własne wnioski i pytaj w razie wątpliwości.

7. Myśl pozytywnie i nie porównuj się do innych

Od czego zacząć odchudzanie? Od pozytywnego myślenia! W chwili kryzysu pewnie nie raz powtarzałeś sobie, że życie jest niesprawiedliwe i inni mają lepiej. Być może doświadczasz tego częściej niż kiedyś, a wszystko za sprawą mediów społecznościowych, w których znane osobistości przedstawiają swoją idealną i pozbawioną problemów codzienność. 

Przestań porównywać się do innych! Prawdopodobnie nie znasz dokładnej historii osób, którymi się inspirujesz. Pamiętaj, że w sieci widzisz tylko skrawek ich życia i to, co chcą Ci pokazać. Pragniesz osiągnąć sukces? Zakasaj rękawy i samodzielnie na niego zapracuj! Będzie to wymagało od Ciebie wysiłku i zaangażowania, ale wcale nie jesteś gorszy i możesz naprawdę wiele osiągnąć. 

8. Obserwuj efekty na kilku płaszczyznach 

Jeśli weryfikujesz swoje efekty, nie rób tego tylko i wyłącznie w kontekście wagi. Cyferki na wyświetlaczu nie są najważniejsze i warto wziąć pod uwagę kilka innych aspektów. Analizuj przede wszystkim stan swojego zdrowia, rób regularne badania, sprawdzaj poziom swojej energii i przyglądaj się swojemu samopoczuciu. 

Jeśli na co dzień dobrze się czujesz, lepiej funkcjonujesz i masz więcej siły, to oznacza, że osiągnąłeś bardzo dobre rezultaty! Jak już wiadomo, jedną z najważniejszych zasad odchudzania jest zdrowie i to na nim powinieneś skupiać się w całym procesie. Nie zadręczaj się tym, że waga nie spada – jeżeli Twoja ogólna kondycja się polepszyła, prędzej czy później zauważysz ubytek masy ciała. 

Źródło: EnvatoElements/Autor: dolgachov

9. Porównuj się do… samego siebie! 

Ta zasada odchudzania mocno wiąże się z tą zawartą w punkcie 7. Jeśli chcesz ocenić swoje efekty, porównaj siebie z teraz do tego z przeszłości. Nie musisz skupiać się jedynie na redukcji wagi – być może zrobiłeś progres w innych obszarach, np. w nauce języka, relacjach z bliskimi, podejściu do życia, wyglądzie fizycznym czy sposobie odżywiania. 

Jak już wiadomo, porównując się do innych, możesz osiągnąć odwrotny efekt do zamierzonego. Jak schudnąć pod taką presją? Tylko utrudnisz sobie zadanie! Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby znaleźć sobie wzór do naśladowania i osobę, która Cię zainspiruje. Pamiętaj jednak, że prawdopodobnie macie inne doświadczenia i predyspozycje, więc rób wszystko we własnym tempie i na miarę swoich możliwości! 

10. Motywuj i daj się motywować 

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że kilka osób z Twojego otoczenia zechce wziąć z Ciebie przykład. Być może zmotywujesz innych do działania i staniesz się inspiracją dla swoich bliskich. Jeśli to Ty jesteś osobą, która potrzebuje wsparcia i motywacji, nie bój się czerpać jej od innych! 

Jak schudnąć w zdrowy i bezpieczny sposób? Strefa Przemian wie, jak to zrobić! 

Niezależnie od tego, czy stawiasz pierwsze kroki w diecie redukcyjnej, czy podejmujesz już kolejną próbę zrzucenia wagi, powinieneś wziąć pod uwagę kilka czynników, które pozwolą Ci osiągnąć wymarzone efekty. Najważniejsze są nie tylko cyferki na wyświetlaczu wagi, ale przede wszystkim Twoje zdrowie i samopoczucie. Jeśli nie wiesz, od czego zacząć odchudzanie i jak czerpać radość z nowego trybu życia, koniecznie obejrzyj nasz materiał filmowy, w którym podpowiadamy, jak schudnąć w 10 krokach: 

https://www.youtube.com/watch?v=_-ABOB6Fcls&ab_channel=BartekSzemraj 

Nasze zasady odchudzania wciąż są dla Ciebie niejasne lub masz problem z wdrożeniem ich w życie? Koniecznie skontaktuj się z naszymi specjalistami: kontakt@strefaprzemian.pl! W Strefie Przemian otrzymasz jadłospis i plan treningowy dostosowany do Twoich potrzeb i możliwości. Jeśli chcesz bezpłatnie przetestować nasze posiłki, zapisz się do newslettera na dole strony, a otrzymasz menu low carb rozpisane na 7 dni. Chciałbyś zmienić swoje podejście do odchudzania? Skorzystaj z naszych kompleksowych kursów i śledź nasz profil na Instagramie

Zespół Strefa Przemian 

Badania: 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26743707/ 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4703222/ 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25539643/ 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK221839/ 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3312817/ 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28849612/ 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/18198314/ 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5958156/ 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22402738/ 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3519150/ 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30003901/ 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3925973/ 

Następne artykuły

To też Cię może zainteresować, sprawdź!

Powiązane produkty

Tutaj znajdują się produkty, które mogą pasować do rzeczy, którą właśnie oglądasz. Stwórz swój zestaw!

Pomogliśmy już tysiącom osób.
Dołącz do Strefy Przemian i zacznij swoją metamorfozę!!