logologo

馃槉馃巵 Jak 膰wiczy膰, 偶eby schudn膮膰? 5 zasad skutecznego treningu!

Wylewasz si贸dme poty na si艂owni, a Twoja waga ani drgnie? Strefa Przemian podpowiada, jak 膰wiczy膰, 偶eby schudn膮膰 i szybko osi膮gn膮膰 sw贸j cel!

Jak 膰wiczy膰, 偶eby schudn膮膰? Strefa Przemian przedstawia 5 zasad skutecznego treningu! 

Jak 膰wiczy膰, 偶eby schudn膮膰? 5 zasad, dzi臋ki kt贸rym szybko osi膮gniesz sw贸j cel!

鈥災唚icz臋 i nie chudn臋鈥 鈥 to jeden z najcz臋stszych problem贸w, z jakimi zg艂aszaj膮 si臋 do nas nasi podopieczni. Ty r贸wnie偶 masz takie do艣wiadczenia na swoim koncie? By膰 mo偶e pope艂niasz b艂臋dy, kt贸re mo偶na 艂atwo skorygowa膰! Je艣li wykonujesz kolejny trening si艂owy a Twoja waga ani drgnie, musisz wprowadzi膰 pewne zmiany do swoich nawyk贸w. Jak 膰wiczy膰, 偶eby schudn膮膰? Wystarczy, 偶e wdro偶ysz 5 prostych zasad od Strefy Przemian, a szybko zobaczysz spektakularne efekty i zapomnisz o ci膮g艂ych frustracjach!

殴r贸d艂o: EnvatoElements/Autor: LightFieldStudios

膯wicz臋 i nie chudn臋 鈥 jakie s膮 tego przyczyny?

1. Bazujesz g艂贸wnie na maszynach 

Wiele os贸b ucz臋szczaj膮cych na si艂owni臋 chce w jak najwi臋kszym stopniu skorzysta膰 z jej wyposa偶enia, dlatego opiera sw贸j trening si艂owy g艂贸wnie na maszynach. Niekt贸rzy 膰wicz膮 niemal na ka偶dej z nich i to bez konkretnego planu lub celu. Jak 膰wiczy膰, 偶eby schudn膮膰? Zacznij si臋ga膰 po wolne ci臋偶ary! Dzi臋ki nim wykonasz wi臋cej 膰wicze艅 z艂o偶onych, kt贸re anga偶uj膮 kilka partii mi臋艣niowych jednocze艣nie. Maszyna pod wieloma wzgl臋dami Ci臋 wyr臋cza, daj膮c bodziec tylko pojedynczym mi臋艣niom. 

2. Skupiasz si臋 jedynie na cardio

鈥災唚icz臋 i nie chudn臋, cho膰 biegam godzinami na bie偶ni鈥 鈥 ile razy spotka艂e艣 si臋 z tak膮 sytuacj膮? Z pewno艣ci膮 nie raz! Przyj臋艂o si臋, 偶e cardio to jedyny s艂uszny spos贸b na schudni臋cie, dlatego trzeba je wykonywa膰 niemal codziennie. Nic bardziej mylnego! Kluczem do szczup艂ej i j臋drnej sylwetki jest przede wszystkim trening si艂owy 鈥 jogging, jazda na rowerze, a nawet zwyk艂e spacery mog膮 by膰 jego dope艂nieniem. 

3. Dobierasz zbyt ma艂e obci膮偶enie 

Trening si艂owy z u偶yciem zbyt ma艂ego obci膮偶enia dotyczy g艂贸wnie kobiet, kt贸re obawiaj膮 si臋 rozrostu mi臋艣ni i osi膮gni臋cia m臋skiej sylwetki. Warto mie膰 na uwadze fakt, 偶e w przypadku pa艅 nie jest to tak proste, jak mog艂oby si臋 wydawa膰. Niewielkie obci膮偶enie ma jak najbardziej sens w momencie, gdy uczysz si臋 poprawnej techniki wykonywania 膰wicze艅. Gdy j膮 nab臋dziesz, powiniene艣 skupi膰 si臋 na sukcesywnym zwi臋kszaniu ci臋偶ar贸w, poniewa偶 w treningu si艂owym (i ka偶dym innym!) bardzo wa偶ny jest nieustanny progres. 

殴r贸d艂o: EnvatoElements/Autor: GeorgeRudy

4. Zaniedbujesz regeneracj臋 

Podstawowym b艂臋dem wielu os贸b aktywnych fizycznie jest brak stosownych przerw mi臋dzy treningami. Je艣li nie widzisz efekt贸w swojej pracy, prawdopodobne zaniedbujesz regeneracj臋, kt贸ra jest r贸wnie wa偶na co 膰wiczenia. To w艂a艣nie w trakcie odpoczynku w Twoim organizmie zachodz膮 procesy, dzi臋ki kt贸rym Twoja tkanka mi臋艣niowa si臋 rozwija. Dopasuj cz臋stotliwo艣膰 trening贸w do swoich mo偶liwo艣ci i staraj si臋 nie wykonywa膰 ich codziennie. 

5. Zapominasz o poprawnej technice

Jak 膰wiczy膰, 偶eby schudn膮膰? Pami臋taj o poprawnej technice! W treningu si艂owym bardzo wa偶ny jest nie tylko progres, ale r贸wnie偶 umiej臋tne wykonywanie 膰wicze艅. Pope艂niaj膮c podstawowe b艂臋dy, nie osi膮gniesz wymarzonych efekt贸w, a do tego zrobisz sobie krzywd臋, co w konsekwencji mo偶e wy艂膮czy膰 Ci臋 z aktywno艣ci fizycznej na kilka tygodni lub miesi臋cy. Je艣li trudno opanowa膰 Ci technik臋 samodzielnie, nie b贸j si臋 poprosi膰 o pomoc trenera personalnego. 

Jak 膰wiczy膰, 偶eby schudn膮膰? Strefa Przemian udzieli Ci cennych wskaz贸wek! 

鈥災唚icz臋 i nie chudn臋鈥 鈥 ile razy frustrowa艂e艣 si臋 z tego powodu? Niestety wi臋kszo艣膰 os贸b zmaga si臋 z podobnym problemem. Brak progresu w treningu si艂owym 鈥 i ka偶dym innym 鈥 mo偶e wynika膰 z podstawowych b艂臋d贸w, kt贸re warto jak najszybciej skorygowa膰, 偶eby zrealizowa膰 sw贸j cel. Jak 膰wiczy膰, 偶eby schudn膮膰? Wi臋cej szczeg贸艂owych informacji na ten temat znajdziesz w poni偶szym filmiku:

https://www.youtube.com/watch?v=9Bf4XNznWVA&ab_channel=AniaKolasinska 

Warto pami臋ta膰, 偶e aktywno艣膰 fizyczna zawsze powinna i艣膰 w parze z odpowiedni膮 diet膮. Nie potrafisz samodzielnie rozpisa膰 swojego planu treningowego, a posi艂ki, po kt贸re si臋gasz, s膮 niesmaczne, ma艂o warto艣ciowe lub niezbyt syc膮ce? Najwy偶szy czas to zmieni膰! W Strefie Przemian mo偶esz liczy膰 na kompleksow膮 opiek臋, dzi臋ki kt贸rej szybko osi膮gniesz wymarzone efekty i nie stracisz motywacji. 

Strefa Przemian uwielbia dzieli膰 si臋 wiedz膮 ze swoimi obserwatorami, dlatego na bie偶膮co publikuje bezp艂atne materia艂y. Znajdziesz je m.in. na blogu, kanale YouTube, Instagramie oraz grupie na Facebooku. Zach臋camy Ci臋 r贸wnie偶 do za艂o偶enia konta w naszym serwisie oraz zapisania si臋 do naszego newslettera 鈥 po podaniu swojego maila otrzymasz menu na 7 dni ca艂kowicie za darmo!

Je艣li czujesz niedosyt, zajrzyj do naszego sklepu, w kt贸rym czeka na Ciebie mn贸stwo ciekawych pozycji odno艣nie zdrowia, zaburze艅 od偶ywiania, postu przerywanego, diety ketogenicznej i wielu innych wa偶nych aspekt贸w. Potrzebujesz jad艂ospisu lub planu treningowego szytego na Twoj膮 miar臋? Wy艣lij swoj膮 wiadomo艣膰 poprzez formularz kontaktowy lub na adres e-mail kontakt@strefaprzemian.pl. Zapraszamy!

Zesp贸艂 Strefa Przemian

 

Badania: 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15064596/ 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12831709/ 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22777332/ 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/17685726/ 

Nast臋pne artyku艂y

To te偶 Ci臋 mo偶e zainteresowa膰, sprawd藕!

Powi膮zane produkty

Tutaj znajduj膮 si臋 produkty, kt贸re mog膮 pasowa膰 do rzeczy, kt贸r膮 w艂a艣nie ogl膮dasz. Stw贸rz sw贸j zestaw!

Pomogli艣my ju偶 tysi膮com os贸b.
Do艂膮cz do Strefy Przemian i zacznij swoj膮 metamorfoz臋!!